ژاپن رکورد نزدیک به 20.0 میلیارد دلار را برای مداخله برای حمایت از ین هزینه کرد توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – داده‌های وزارت دارایی در روز جمعه نشان داد که ژاپن در هفته گذشته بیش از 2.8 تریلیون ین (19.7 میلیارد

کد خبر : 262374
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
ژاپن رکورد نزدیک به 20.0 میلیارد دلار را برای مداخله برای حمایت از ین هزینه کرد توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – داده‌های وزارت دارایی در روز جمعه نشان داد که ژاپن در هفته گذشته بیش از 2.8 تریلیون ین (19.7 میلیارد دلار) برای مداخله در بازار ارز هزینه کرده است. برای مداخله

این رقم کمتر از 3.6 تریلیون ین برآورد شده توسط کارگزاران بازار پول توکیو برای اولین مداخله خرید دلاری ژاپن در 24 سال گذشته برای جلوگیری از تضعیف شدید ارز بود.

رقم این وزارتخانه، که کل هزینه‌های مداخله ارزی را از 30 اوت تا 28 سپتامبر نشان می‌دهد، باور عمومی بر این است که به طور کامل برای مداخله 22 سپتامبر استفاده شده است. این رکورد از رکورد قبلی فروش دلار و مداخله خرید ین در سال 1998 یعنی 2.62 تریلیون ین فراتر خواهد رفت. تاییدیه در مورد تاریخ های هزینه در ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

دایساکو اوئنو، استراتژیست ارشد فارکس در میتسوبیشی UFJ (NYSE:) گفت: “این یک انفجار بزرگ از مداخله بود، اگر در یک روز اتفاق می افتاد، که بر عزم مقامات ژاپنی برای دفاع از ین تاکید می کرد.” مورگان استنلی (NYSE:) اوراق بهادار.

او گفت: «اما تا زمانی که ژاپن به مداخله انفرادی ادامه دهد، تأثیر مداخله بیشتر کاهش خواهد یافت.

این مداخله که پس از کاهش ارزش ین به کمترین میزان در 24 سال اخیر یعنی نزدیک به 146 در برابر دلار انجام شد، باعث جهش شدید بیش از 5 ین در هر دلار از آن پایین شد، اگرچه ارز از آن زمان دوباره به سمت 144.25 کاهش یافته است.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن روز جمعه در نشستی با وزرای کابینه گفت: کاهش شدید اخیر و یک طرفه ین، عدم اطمینان را تشدید می‌کند و باعث می‌شود شرکت‌ها در تنظیم برنامه‌های تجاری مشکل داشته باشند. بنابراین برای اقتصاد نامطلوب و بد است. .

طبق داده‌های ذخایر خارجی منتشر شده در 7 سپتامبر، ژاپن تقریباً 1.3 تریلیون دلار ذخایر داشت، که پس از چین دومین ذخایر بزرگ است، که 135.5 میلیارد دلار آن به‌عنوان سپرده در بانک‌های مرکزی خارجی و بانک تسویه بین‌المللی (BIS) نگهداری می‌شد. به راحتی می توان از آن برای تامین مالی بیشتر مداخله خرید دلاری و خرید ین استفاده کرد.

ایزورو کاتو، اقتصاددان ارشد در توتان ریسرچ، بازوی اندیشکده یک پول بزرگ، گفت: «حتی اگر قرار باشد دوباره مداخله کند، ژاپن احتمالاً مجبور نخواهد بود اسناد خزانه‌داری آمریکا را بفروشد و در عوض از این سپرده استفاده کند. شرکت کارگزاری بازار در توکیو.

در صورت خشک شدن سپرده ها، ژاپن باید در دارایی های اوراق بهادار خود به اندازه حدود 1.04 تریلیون دلار فرو رود.

از میان انواع اصلی دارایی های خارجی ژاپن، سپرده ها و اوراق بهادار نقدشونده ترین هستند و می توانند بلافاصله به پول نقد تبدیل شوند.

سایر دارایی ها شامل طلا، ذخایر در صندوق بین المللی پول (IMF) و حق برداشت ویژه صندوق بین المللی پول (SDRs) است، اگرچه به گفته تحلیلگران، تهیه وجوه دلاری از این دارایی ها زمان می برد.

(1 دلار = 144.4000 ین)

(این داستان تصحیح می‌کند تا کلمه حذف شده «به» در پاراگراف اول اضافه شود)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.