چین: گفت‌وگوهای پکن صفحه جدیدی را در روابط ایران و عربستان باز کرد

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص توافق ایران و عربستان گفت: در پاسخ به ابتکار رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ درخصوص روابط همسایگی خوب میان ایران و عربستان، هیات هایی از دو کشور اخیرا گفت‌وگوهایی را در پکن برگزار کردند که نتایج حائز اهمیتی را رقم زد. توافقی حاصل و بیانیه‌ای

کد خبر : 333501
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
چین: گفت‌وگوهای پکن صفحه جدیدی را در روابط ایران و عربستان باز کرد



وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص توافق ایران و عربستان گفت: در پاسخ به ابتکار رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ درخصوص روابط همسایگی خوب میان ایران و عربستان، هیات هایی از دو کشور اخیرا گفت‌وگوهایی را در پکن برگزار کردند که نتایج حائز اهمیتی را رقم زد. توافقی حاصل و بیانیه‌ای سه جانبه منتشر شد. ایران و عربستان توافق کردند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند. سه کشور از آمادگی خود برای تلاش در زمینه تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر دادند.

وی ادامه داد: همانطور که وانگ یی اعلام کرد این پیروزی برای گفت‌وگو و صلح محسوب می‌شود. گفت‌وگوهای پکن صفحه جدیدی را در روابط ایران و عربستان سعودی رقم زد و مسیر را برای حصول صلح و ثبات در خاورمیانه رقم زد. مهم نیست که مسئله تا چه حد پیچیده و یا چالش‌ها تا چه حد سخت باشند، گفت‌وگو از جایگاه برابر و پایه احترام متقابل به راه‌حلی قابل قبول منتهی خواهد شد.

به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سیدابراهیم رئیسی به پکن و گفتگوهای انجام‌شده میان رییس‌جمهوری چین با همتای ایران، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس‌جمهوری، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فی‌مابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، مساعد بن‌ محمد العیبان، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ ئی،‌ عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.