چین نسبت ذخایر را با توجه به فشارهای داخلی و خطرات خارج از کشور کاهش می دهد

شانگهای (رویترز) – یک روزنامه دولتی چین روز شنبه اعلام کرد که بانک مرکزی چین با پمپاژ نقدینگی به سیستم بانکی برای پاسخ به فشارهای فزاینده در صنعت بانکداری داخلی و خطرات فزاینده خارج از کشور، اقدامی “به موقع” انجام داد. بانک مرکزی روز جمعه مقدار پول نقدی که بانک ها باید به عنوان ذخایر

کد خبر : 334935
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۲
چین نسبت ذخایر را با توجه به فشارهای داخلی و خطرات خارج از کشور کاهش می دهد


شانگهای (رویترز) – یک روزنامه دولتی چین روز شنبه اعلام کرد که بانک مرکزی چین با پمپاژ نقدینگی به سیستم بانکی برای پاسخ به فشارهای فزاینده در صنعت بانکداری داخلی و خطرات فزاینده خارج از کشور، اقدامی “به موقع” انجام داد.

بانک مرکزی روز جمعه مقدار پول نقدی که بانک ها باید به عنوان ذخایر ذخیره کنند را برای اولین بار در سال جاری کاهش داد تا از بهبودی نوپا در دومین اقتصاد بزرگ جهان حمایت کند. کاهش نسبت ذخایر زودتر از آنچه بازارهای مالی پیش بینی کرده بودند رخ داد.

اکونومیک دیلی در مقاله ای در صفحه اول خود نوشت که اقدام بانک خلق چین پس از افزایش قابل توجه تقاضا برای وجوه در بحبوحه بهبود اقتصادی، تنش ها را کاهش خواهد داد. انتشار زودهنگام نقدینگی همچنین به آماده شدن برای مرحله بعدی افزایش تقاضا کمک خواهد کرد.

این روزنامه می‌گوید: «در حال حاضر ریسک‌ها در صنعت بانکداری خارج از کشور در حال افزایش است و محیط خارجی بیش از پیش پیچیده‌تر می‌شود».

در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه هزینه بازپرداخت بدهی صنعت بانکداری داخلی تحت فشار قرار گرفته و حاشیه سود خالص همچنان به پایین‌ترین حد تاریخی خود ادامه می‌دهد، بانک مرکزی اقدامی به موقع برای کاهش نسبت ذخیره الزامی برای آزادسازی نقدینگی بلندمدت به سیستم مالی انجام داد. .

گلوبال تایمز، یک روزنامه تحت کنترل دولتی، به نقل از کارشناسان گفته است که این کاهش منعکس کننده “مسئولیت دولت چین در قبال جهان” در عدم تبعیت از ایالات متحده در افزایش نرخ بهره، اما پایبندی به یک سیاست پولی مستقل است.

رهبران چین متعهد شده‌اند که حمایت از اقتصاد را افزایش دهند، اقتصادی که پس از برداشته شدن ناگهانی محدودیت‌های کووید-19 در دسامبر، به تدریج از رکود ناشی از همه‌گیری باز می‌گردد.

بازارهای جهانی این هفته تحت تاثیر سقوط وام دهندگان آمریکایی Silicon Valley Bank و Signature Bank و عدم اطمینان در مورد Credit Suisse Group AG قرار گرفته اند که 54 میلیارد دلار از بودجه بانک مرکزی استفاده کرده است.

(گزارش توسط برندا گو، ویرایش توسط ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.