چگونگی تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا 2022| موسسه مهاجرتی ایلیا

تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا (همچنین به آن مهندسی سیستم های کامپیوتری یا علم اطلاعات و سیستم ها نیز گفته می شود) مربوط به علومی است که مهندسی برق و علوم کامپیوتر را ترکیب می کند. زمان تحصیل در کانادا، برخلاف مهندسان نرم افزار که عمدتاً نرم افزار محور هستند،

کد خبر : 205355
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۸
چگونگی تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا 2022| موسسه مهاجرتی ایلیا


تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا (همچنین به آن مهندسی سیستم های کامپیوتری یا علم اطلاعات و سیستم ها نیز گفته می شود) مربوط به علومی است که مهندسی برق و علوم کامپیوتر را ترکیب می کند. زمان تحصیل در کانادا، برخلاف مهندسان نرم افزار که عمدتاً نرم افزار محور هستند، مهندسان کامپیوتر علاوه بر طراحی نرم افزار، پیشینه ای در مهندسی برق و سخت افزار دارند.

علم کامپیوتر بیشتر از مهندسی کامپیوتر جنبه تئوری دارد. با این حال بسیاری از مدارس علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر را با هم در یک بخش جمع می کنند. علاوه بر این، مهندسی برق اغلب نیز گنجانده شده است که منجر به ایجاد بخش بسیار رایج مهندسی برق و کامپیوتر (ECE) می شود.

تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا در مقطع لیسانس عمدتاً با استفاده از فناوری محاسبات در پردازش اطلاعات مرتبط است. لیسانس علوم کامپیوتر در کانادا که به عنوان BSc، BASc و BA ارائه می شود، می تواند سه تا چهار سال طول بکشد. تعداد کمی از دانشگاه های کانادا یک برنامه هماهنگ ارائه می دهند که به دانشجویان اجازه می دهد تا تجربه مرتبط با صنعت را همراه با مدرک خود کسب کنند.

ویژگی های کلیدی تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

  • مهندسی کامپیوتر نیز به صورت ترکیبی با کارشناسی ارشد مهندسی برق در کانادا ارائه می شود.
  • می توان آن را به عنوان یک برنامه آموزش پاره وقت، تمام وقت، آنلاین یا از راه دور در کانادا مطالعه کرد.
  • متوسط شهریه دانشگاه های کانادایی که کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهند بین 10,000 تا 50,000 دلار در سال است.
  • درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا می تواند تا 82,000 دلار کانادا در سال برسد. می توان گفت درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا در زمره بهترین درامدهای مشاغل این کشور است.
  • دستمزد ساعتی برای مهندسان سخت افزار کامپیوتر بین 28 تا 60 دلار کانادا در ساعت است.
  • حدود 10,100 شغل از سال 2017 تا 2026 برای مهندسان سخت افزار کامپیوتر در کانادا پیش بینی می شود.

شرایط اپلای برای مهندسی کامپیوتر در کانادا

لیسانس علوم کامپیوتر تقریباً توسط تمام دانشگاه های با رتبه برتر در کانادا ارائه می شود که هرکدام از روش های پذیرش کمی متفاوت هستند. بااین حال، برای اینکه شرایط شما با شرایط اپلای برای مهندسی کامپیوتر در کانادا مطابقت داشته باشد، ریاضیات باید به عنوان یک درس اجباری در سطح متوسطه ارشد مطالعه شود.

محل و شرایط اپلای برای مهندسی کامپیوتر در کانادا: هر دانشگاهی سیستم درخواست خود را دارد که از طریق آن درخواست برای برنامه های کارشناسی می پذیرد. برخی از مؤسسات واقع در کبک، انتاریو و آلبرتا ممکن است به ترتیب از طریق پورتال SRAM، OUAC و ApplyAlberta درخواست را بپذیرند.

شرایط اپلای برای مهندسی کامپیوتر در کانادا برای دانشجویان بین المللی: شرایط کلی برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • اتمام دبیرستان (حداقل نمره موردنیاز با دانشگاه متفاوت است)
  • ریاضیات به عنوان یکی از دروس اجباری در دبیرستان; برخی از دانشگاه ها ممکن است الزامات موضوعی دیگری مانند فیزیک، انگلیسی و شیمی داشته باشند
  • کارنامه رسمی دبیرستان و دبیرستان
  • ترجمه انگلیسی اسناد رسمی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی/فرانسوی

الزامات مهارت زبان: اکثر دانشگاه ها و کالج های کانادا مدرک لیسانس علوم کامپیوتر را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. ازاین رو، دانشجویان بین المللی باید مهارت خود را در همین زمینه نشان دهند. نمرات آیلتس یا تافل را می توان به عنوان مدرک مهارت انگلیسی ارائه کرد. حداقل امتیاز واجد شرایط بودن برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های برتر کانادا عبارت اند از:

  • تافل: 90 تا 100
  • آیلتس: 6.5

بسیاری از دانشگاه ها برنامه های زبان انگلیسی (ELP) را برای دانشجویان واجد شرایطی که قادر به ارائه نمرات فوق نیستند، ارائه می دهند. همچنین، متقاضیان کشورهایی که زبان انگلیسی در آن زبان اول است، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی ندارند.

با این حال، تعداد کمی از آنها زبان فرانسه را به عنوان گزینه اصلی آموزش دارند. دانشجویان متقاضی این گونه دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا باید مدرکی مبنی بر مهارت زبان فرانسه ارائه دهند. یکی از گواهینامه های زیر را می توان برای نشان دادن مهارت زبان فرانسه ارائه کرد:

  • TFI: آزمون بین المللی فرانسه
  • DELF: دیپلم مطالعات زبان فرانسه
  • DALF: دیپلم زبان فرانسه پیشرفته
  • TCF: آزمون دانش عمومی فرانسه
  • TCFQ: آزمون دانش زبان فرانسه برای کبک
  • TCF DAP: آزمون دانش زبان فرانسه
  • TEF/TEFaQ/TEF کانادا: آزمون سنجش فرانسه

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

دانشجویانی که برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا در مقطع لیسانس در رشته علوم کامپیوتر در کانادا ثبت نام می کنند، واجد شرایط دریافت همه بورسیه های موجود برای دانشجویان سایر برنامه های کارشناسی هستند. برخی از این بورسیه ها توسط خود دانشگاه یا کالج و برخی دیگر توسط آژانس های مالی خارجی مانند سازمان های غیردولتی، دولت کانادا، سفارت های کشورهای متبوع دانشجویان و غیره ارائه می شوند.

اکثراً بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در کانادا بر اساس سوابق تحصیلی آنها در مدرسه قبلی و عملکرد آنها در مؤسسات فعلی ارائه می شود. بورسیه های مبتنی بر نیاز به ندرت به دانشجویانی که از خارج از کانادا می آیند ارائه می شود.

تعداد کمی از بورسیه های کارشناسی ارائه شده توسط برخی از دانشگاه های برتر:

فرصت های شغلی پس از تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا در مقطع لیسانس

مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر درها را برای حرفه ای در فناوری اطلاعات، توسعه نرم افزار، تجزیه وتحلیل، فناوری های وب و موارد دیگر باز می کند. این مدرک همچنین چشم انداز اشتغال در برخی از مشاغل پردرآمد در کانادا را ارائه می دهد. متوسط حقوق سالانه یک کارگر شاغل در بخش فناوری اطلاعات و کامپیوتر 60,000 دلار است که تقریباً 50 درصد بیشتر از میانگین حقوق کانادایی است.

در زیر برخی از مشاغل پردرآمد موجود برای فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر در کانادا با کمتر از یک سال تجربه آورده شده است:

بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا

زمانی که نوبت به تحصیل در رشته مهندسی نرم افزار می رسد، کانادا همچنان بهترین انتخاب برای دریافت مدرک در این زمینه است. در ادامه این مقاله لیست 10 تا از بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا گردآوری کرده ایم. این دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا بسیار شرایط مناسب تری دارند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در رتبه اول لیست بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا قرار دارد. دانشگاه تورنتو که به دلیل ارائه دوره های خوب درزمینهٔ فناوری شناخته شده است، مطالعه مهندسی کامپیوتر را نیز در دسترس قرار می دهد. در این زمینه، دانش آموزان به یادگیری بخش های اساسی چیدمان نرم افزارهای کامپیوتری، مدیریت حافظه نرم افزار و همچنین عملکرد صحیح نرم افزار ساخته شده می پردازند.

از آنجایی که کامپیوترها در این عصر مدرن ساخته شده اند تا دست در دست نرم افزارها کار کنند (و به احتمال زیاد بدون آن کار نمی کنند)، به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کانادا که مهندسی نرم افزار ارائه می دهد، دانشگاه تورنتو به دانش آموزان می آموزد که بدانند و درک کنند. حوزه های اصلی برنامه نویسی نرم افزار، امنیت داده ها و ساختارهای نرم افزاری که یک برنامه مهندسی نرم افزار جامع را ایجاد می کند. پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه پیشرو در کانادا برای مهندسی نرم افزار، فارغ التحصیلان به کارمندان بالقوه در سازمان هایی مانند Microsoft، Intel، AMD، IBN، ARM، ATI، Oracle، Cisco، Sun و بسیاری دیگر تبدیل می شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی دیگر از دانشگاه های پیشرو کانادایی است که مهندسی نرم افزار را ارائه می دهد. در دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشجویان مهندسی کامپیوتر بر روی سیستم های فشرده نرم افزار تمرکز می کنند. در راستای دوره تحصیلی، دانشجویان همچنین در کلاس های توضیحی طراحی نرم افزار، توسعه و مدیریت پروژه نرم افزار، رابط کاربری و کیفیت نرم افزار شرکت می کنند.

جالب اینجاست که فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتراز این دانشگاه در کانادا معمولاً در توسعه و مدیریت نرم افزار کاملاً مجهز و آگاه هستند. این مهارت به آن ها کمک می کند تا بفهمند رایانه ها و نرم افزارها چگونه کار می کنند (و همچنین نحوه ادغام آن ها در سیستم های بزرگ تر) و درنتیجه آنها را برای سازمان های فناوری برتر قابل استفاده می کند.

دانشگاه واترلو

برنامه مهندسی کامپیوتر در دانشگاه واترلو بسیار فراتر از نوشتن کد است، همچنین به دانش آموزان آموزش داده می شود که چگونه سایر عملکردهای برنامه نویسی اصلی مانند درک سیستم های سخت افزاری دیجیتال، تجزیه وتحلیل نرم افزارهای معماری، توسعه رابط های کامپیوتری و انسانی و بسیاری موارد دیگر را انجام دهند. به طرز شگفت انگیزی، آنها ممکن است اینها را در هیچ دانشگاه دیگری در کانادا که مهندسی نرم افزار ارائه می دهد، یاد نگیرند.

مزیت بزرگ دیگر تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا و در دانشگاه واترلو به مجموعه مهارت هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود به دست می آورند. ذکر این نکته ضروری است که این مجموعه مهارت چیزی است که آنها را پس از فارغ التحصیلی قابل استخدام می کند. برخی از این مهارت ها عبارت اند از:

  • کار گروهی
  • تجزیه و تحلیل نرم افزار
  • توسعه موبایل
  • امکان ایجاد نرم افزارهای مطمئن و سریعتر

دانشگاه آلبرتا

از زمان معرفی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آلبرتا، این رشته به طور منحصربه فردی پیشرو بوده است. دانشگاه آلبرتا یکی از اولین مجموعه ای از دانشگاه ها در کانادا است که پایتون (یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب) را آموزش می دهد. با درک عمیق زبان برنامه نویسی پایتون، دانش آموزان به سرعت یاد می گیرند که چگونه برنامه های معنی دار و گرافیکی ایجاد کنند.

چه چیز دیگری باید از یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی نرم افزار در کانادا 2020 انتظار داشته باشید؟ برنامه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آلبرتا دانشجویان را به مهندسان نرم افزار حرفه ای تبدیل می کند که می توانند نرم افزارها و برنامه های کاربردی مفیدی را توسعه دهند که بسیار مؤثر و کاربرپسند هستند.

در دوره مهندسی نرم افزار پیشرفته در دانشگاه آلبرتا، دانش آموزان از طریق دوره آموزش خدمات اجتماعی که در آن وظیفه تکمیل یک پروژه نرم افزاری برای مشتری را بر عهده دارند، تجربه علمی و عملی به دست می آورند.

دانشگاه مک گیل

یکی دیگر از مؤسسات در لیست بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا دانشگاه مک گیل است. مهندسی کامپیوتر در دانشگاه مک گیل مستلزم چیزهای زیادی فراتر از کد نویسی است، تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا در این دانشگاه شامل توسعه و آزمایش نرم افزارهای پیچیده، مدیریت نرم افزارهای کامپیوتری برای انجام وظایف خاصی مانند اسکن اقلام در فروشگاه، رزرو خط هوایی، به روز نگه داشتن اطلاعات موسسه و موارد دیگر است.

محدود کردن تحصیل دانشجویان به مهندسی نرم افزار. در حین مطالعه عملکرد نرم افزارها، دانش آموزان مجبور می شوند علاوه بر مهندسی نرم افزار و سایر دروس فنی، دروس تکمیلی عمومی را نیز بگذرانند. این دوره ها بیشتر در مطالعات مدیریت، علوم اجتماعی و علوم انسانی هستند که باعث می شود دانش آموزان به سایر زمینه ها مانند اقتصاد، روانشناسی، فلسفه، مدیریت، مدیریت بازرگانی یا حتی سیاست علاقه مند شوند.

دانشگاه سیمون فریزر

برنامه مهندسی کامپیوتر در دانشکده علوم محاسبات ارائه می شود. در اینجا، دوره ها در پردیس های بورن بی (Burnaby)و سوری (Surrey)ارائه می شود. دانشگاه سیمون فریزر این برنامه را از طریق یک سری تجربه یادگیری عملی و عملی ارائه می دهد. به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا فارغ التحصیلان این دانشکده همیشه با درک کاملی از نحوه توسعه نرم افزار و مدیریت صحیح آن برای دسترسی دیگران به پایان می رسند.

از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه سایمون فریزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش آموزان به طور کامل با مهارت ها و دانش موردنیاز برای استخدام در یک شرکت فناوری پیشرفته در کانادا و خارج از کشور مجهز خواهند شد.
  • دانشجویان از دوره های کارآموزی و با تحصیل زیر نظر متخصصان درزمینه مهندسی کامپیوترتجربه کاری کافی خواهند داشت
  • دانشگاه سایمون فریزر تنها یکی از دانشگاه های کانادا نیست که مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهد، این موسسه همچنین در یک مرکز فناوری واقع شده است که سازمان های محلی و بین المللی را در زمینه های مختلف فناوری در خود جای داده است.

دانشگاه مونترال

موسسه دیگری که در لیگ بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا آمده است، دانشگاه مونترال است. این برنامه بر اساس اصول علوم کامپیوتر ساخته شده است و دانش گسترده ای را در توسعه و مدیریت صحیح نرم افزارهای طراحی شده به دانش آموزان ارائه می دهد.

همچنین، این برنامه به دانشجویان کمک می کند تا بیشتر بر جنبه های عملی مهندسی نرم افزار تمرکز کنند زیرا با دوره های بیشتری درزمینه توسعه نرم افزار و برنامه نویسی طراحی شده است. همچنین شایستگی دانش آموزان برای یادگیری دست اول و دقیق زبان پایتون در دانشگاه مونترال وجود دارد.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در کانادا است. دوره های کوئینز برای کمک به دانش آموزان برای توسعه مهارت های لازم برای یک حرفه کامل در مهندسی کامپیوتر طراحی شده اند. جالب اینجاست که این مهارت ها ترکیبی از علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار هستند.

علاوه بر این، دانش آموزان درک می کنند که چگونه با کارفرمایان احتمالی از طریق دوره های کارآموزی تعامل و تعامل داشته باشند (این به عنوان بخشی از برنامه درسی طراحی شده است). همچنین، این دانشگاه با شرکت های بزرگ فناوری در سراسر کانادا مانند Asidua و Liberty IT ارتباط برقرار می کند. این دو سازمان اغلب حمایت های علمی و شغلی را برای دانشجویان (دانشگاه کوئینز) ارائه می کنند. با اضافه کردن این واقعیت که این موسسه با حداقل 500 شرکت فناوری اطلاعات در سراسر جهان ارتباط دارد، می توان به راحتی درک کرد که چرا بیکاری به عنوان فارغ التحصیل از دانشگاه کوئینز هرگز نگران کننده نیست.

دانشگاه کلگری

یکی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده مهندسی کامپیوتر در کانادا، دانشگاه کلگری است. در این موسسه، دانشجویان برای کسب دانش و تجربیات اساسی مرتبط با موفقیت در زمینه مهندسی کامپیوتر، کارهای طراحی، تحقیقات و بسیاری دیگر از یادگیری های عملی دیگر را انجام می دهند.

در طول این یادگیری، بیشتر یادگیری معمولاً از طریق آموزش ها و کلاس ها انجام می شود. گاهی اوقات، دانش آموزان دانش را از طریق تکالیف کسب می کنند، که گاهی اوقات مستلزم طراحی نرم افزارها و سایر پروژه های مرتبط با کامپیوتر است.

موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

آخرین، نه کم اهمیت ترین، در این لیست از بهترین دانشکده های مهندسی کامپیوتر در کانادا، موسسه فناوری دانشگاه انتاریو است. برنامه مهندسی کامپیوتر در این برنامه دانشگاهی به نحو مناسبی طراحی شده است که به دانشجویان کمک می کند تا بر طراحی بسته ها، توسعه نرم افزارها و همچنین تجزیه و تحلیل و آزمایش سیستم های نرم افزاری ایمن و قابل اعتماد تمرکز کنند.

علاوه بر این، برنامه مهندسی کامپیوتر این موسسه از هر دو رویکرد مهندسی و علوم کامپیوتر استفاده می کند تا دانشجویان را به مدت چهار سال از دیوار عبور دهد. به طور شگفت انگیزی، طرح های کارآموزی و کارآموزی وجود دارد که به دانش آموزان بیشتر در معرض دید و تجربه کاری قرار می گیرد.

با توجه به درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا و شرایط اپلای دانشگاه های این کشور برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا پیشنهاد می کنیم پیش از هر گونه اقدامی با کارشناسان و مشاوران خبره در زمینه مهاجرت مشورت نمایید . همکاران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهاجرت و تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا هستند .



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.