چگونه در دوران کرونا دور هم جشن بگیریم؟

 نادیا زکالوند: سازمان بهداشت جهانی به تمام مردم دنیا توصیه می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کرده و از برگزاری تجمعات اجتناب کنند. هرچه افراد بیشتری در گردهمایی‌ها حضور یابند و مدت زمان تعامل آنها طولانی‌تر شود، خطر ابتلا به کوید۱۹ در آنها بیشتر می‌شود. به همین دلیل در حال حاضر

کد خبر : 7613
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱:۵۵
چگونه در دوران کرونا دور هم جشن بگیریم؟


 نادیا زکالوند: سازمان بهداشت جهانی به تمام مردم دنیا توصیه می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کرده و از برگزاری تجمعات اجتناب کنند. هرچه افراد بیشتری در گردهمایی‌ها حضور یابند و مدت زمان تعامل آنها طولانی‌تر شود، خطر ابتلا به کوید۱۹ در آنها بیشتر می‌شود.

به همین دلیل در حال حاضر بیشتر مردم دنیا از حضور در گردهمایی‌ها دوری می‌کنند و در عین حال بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که مردم در آن در سطح گسترده حضور دارند، مانند جشن‌های سالانه، راهپیمایی‌ها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، رویدادهای ورزشی و عروسی‌ها لغو شده است. یا اگر رویدادی هست، مانند رویدادهای ورزشی، بدون تماشاچی برگزار می‌شود.

اما مردم از تنها ماندن در خانه خسته شده‌اند و می‌خواهند از بودن در کنار هم لذت ببرند و سرگرم شوند. این تمایل باعث شده که آنها دنیای مجازی را برای این کار انتخاب کنند. در ادامه به چند مورد از این گردهمایی‌های آنلاین اشاره شده است:

۱. جشنواره فرهنگی سالانه پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی

این جشنواره بیش از ۴۰ سال است که اولین یکشنبه ژوئیه هر سال شروع به کار می‌کند. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره به‌صورت مجازی و در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد. مسئولان این پارک ملی گفتند، مردم به‌جای اینکه در این پارک حضور یافته و تجمع کنند، تمام برنامه‌هایی که در این جشنواره هر سال انجام می‌شد به‌صورت مجازی و آنلاین از طریق «فیس‌بوک» تماشا کرد. حتی این روش باعث شد که افراد بسیاری بتوانند از برنامه‌های این جشنواره بهره‌مند شوند.

۲. برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی

در این روزهای کرونایی بیشتر کشورها، مراسم مذهبی خود را از طریق شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌های دیجیتالی مانند زوم (Zoom) و اسکایپ (Skype) برگزار می‌کنند. مثلا، هر یک از مسلمانان در ماه رمضان در خانه خود و بدون شرکت در مساجد افطار و از طریق این پلتفرم‌ها در جلسات مذهبی‌شان شرکت کردند. یا آنها با دوستان و اعضای خانواده خود از طریق شبکه‌های اجتماعی دعاخوانی و نماز خود را به‌جای آوردند.

در نیویورک، جشن تعطیلات عید پاک را به‌صورت مجازی برگزار کردند. بسیاری از شرکت‌کنندگان با استفاده از «فیس‌بوک» و «یوتیوب»  شاهد برنامه‌های مربوط به عیدپاک بودند و می‌توانستند نظرات خود را هم ارائه دهند و در همان حال که در خانه بودند، از بودن در کنار دیگران به‌شکل مجازی لذت ببرند.

در حال حاضر مذاهب دیگر مانند بودایی‌ها هم جلسات مدیتیشن خود را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنند یا مسیحیان مراسم هفتگی کلیساهای خود را با استفاده از شبکه‌های مجازی اجرا می‌کنند.

۳. جشنواره طراحی مجازی

این جشنواره که اولین جشنواره آنلاین در واکنش به کوید۱۹ بود، به وسیله تیمی از مجله دیجیتال دیزین (Dezeen) به صورت آنلاین برگزار شد. پس از هفته‌ها لغو برنامه‌های طراحان جامعه جهانی، مجله دیجیتال جشنواره‌ای برای ارائه آثار و طرح‌های هنری طراحان جهان برگزار کرد. این جشنواره از ۱۵ آوریل تا ۳۰ ژوئن ادامه یافت و طراحان بسیاری توانستند به‌طور آنلاین به آن ملحق شوند.

۴. حنوکا (جشن نورها)

حنوکا یا عید اخلاص از جشن‌های یهودیان و ۸ روزه است. این عید تقریبا با ایام کریسمس مسیحیان همزمان است. ویروس کرونا برگزاری این جشن سالانه را لغو کرده است. عید حنوکا یادآور یکی از معجزات در تاریخ یهود است که بر اساس آن، تنها چراغ باقیمانده در یکی از نیایشگاه‌هایشان در زمان جنگ با یونانیان به مدت ۸ روز روشن مانده بود. اما آن چراغ فقط برای ۱ روز روغن داشته است.

امسال یهودیان مقیم پیتسبورگ شهری در ایالت پنسیلوانیای آمریکا تصمیم گرفته‌اند که این جشن را با روشن کردن شمع و چراغ و ارسال تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی برگزار کنند و از برنامه‌هایی چون شنیدن موسیقی لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

۵. جشن شب یلدا

ایرانیان مقیم آمریکا هر سال شب یلدا را بسیار باشکوه برگزار می‌کنند و در تلاش‌اند که این فرهنگ زیبای خود را حفظ کنند. آنها امسال قصد دارند این شب بلند دوست‌داشتنی را با شب‌های بلند قرنطینه ترکیب کرده و دورهمی خود را مجازی برگزار کنند.

در این جشن که همه ایرانیان آمریکا به‌صورت مجازی در آن شرکت می‌کنند، قرار است برنامه‌هایی چون نواختن موسیقی، خواندن اشعار حافظ، اجرای زنده نمایش کمدی انجام شود.

روش‌هایی برای برگزاری آنلاین جشن‌هایی چون شب یلدا

به‌دلیل ویروس کرونا مجبوریم حتی در دورهمی‌های خانوادگی هم شرکت نکرده و آن را به زمان دیگر موکول کنیم. اما نگران نباشید باز هم می‌توانید به صورت مجازی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از این دورهمی‌ها، به‌ویژه در روزهای جشن (مانند شب یلدا) داشته باشید.

در این روزها می‌توانید با چند کار ساده زیر، یک دورهمی خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی تجربه کنید.

۱. یک پلتفرم دیجیتال نصب کنید یا عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی شوید

پیش از مهمانی و دورهمی باید حتما عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی شوید یا یکی از پلتفرم‌های دیجیتال مانند اسکایپ یا زوم را در کامپیوتر خود نصب کنید. بدین ترتیب می‌توانید صدا و تصویر خود را با اقوام و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۲. بازی‌های جالب ترتیب دهید

می‌توانید برای شب جشن، بازی‌های جالب ترتیب دهید و آن را به‌صورت مجازی اجرا کنید. مثلا، بازی‌های بیست سوالی یا انجام دادن تست‌های هوش حتی پانتومیم را می‌توانید به‌راحتی از طریق آنلاین انجام دهید و در حالی‌که از عزیزان‌تان دور هستید، از هم‌صحبتی با آنها لذت ببرید.

۳. نواختن ساز

در این دورهمی مجازی از کسی که در ساز زدن مهارت دارد دعوت کنید و از او بخواهید با زدن آهنگ‌های زیبا فضای دورهمی آنلاین‌تان را جذاب کند. حتی اگر خودتان هم ساز می‌زنید، می‌توانید با او همراه شده و نوازندگی کنید. با این کار هر شب بلندی (چون شب یلدا)، جذاب و دوست‌داشتنی می‌شود.

۴. ارسال هدیه

اگر دوست دارید شب جشن به کسی هدیه بدهید، باید کمی زودتر از آن شب، هدیه را خریده و آن را با پست یا پیک بفرستید و از او بخواهید که شب جشن کادو را باز کند. نیازی نیست هدیه‌های گرانقیمت تهیه کنید؛ مخصوصا در این روزهای کرونایی که اوضاع اقتصادی کمی آشفته شده است. می‌توانید یک جعبه کوچک شکلات یا شیرینی بخرید و آن را بفرستید. یا فقط یک کارت پستال زیبا برای او بفرستید. این کار شب جشن را برای هر دوی شما خاطره‌انگیز می‌کند.

۵. خاطره‌بازی

حتی اگر زندگی سخت و طاقت‌فرسا باشد، باز لحظاتی در زندگی داشته‌اید که جالب و بامزه بوده است. بنابراین با تعریف خاطرات جالب و خنده‌دارتان به‌صورت آنلاین، اقوام و دوستان‌تان را شاد کنید. از آنها هم بخواهید که خاطرات دوست‌داشتنی‌شان را برایتان تعریف کنند.

شما هم اگر دوست دارید شب یلدای زیبایی داشته باشید، می‌توانید از ایده‌های بالا الهام گرفته و شب یلدای مجازی خاطره‌انگیزی برای خود و خانواده‌تان ترتیب دهید.

منبع: hawaiitribune-herald

47232



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.