چگونه از نوسان سازها استفاده کنیم؟ – استراتژی های معاملاتی – 6 سپتامبر 2021

[ad_1] به یک شاخص فنی فکر کنید که به شما می گوید چه موقع بازار را خیلی پایین خریداری کنید و آن را که خیلی بالا رفته است بفروشید. به نظر می رسد یک رویا است ، بله؟ خوب ، این چنین است که نوسان ساز فروتن سالهاست به معامله گران فروخته می شود. اما

کد خبر : 101169
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 سپتامبر 2021 - 5:16
چگونه از نوسان سازها استفاده کنیم؟  – استراتژی های معاملاتی – 6 سپتامبر 2021

[ad_1]

به یک شاخص فنی فکر کنید که به شما می گوید چه موقع بازار را خیلی پایین خریداری کنید و آن را که خیلی بالا رفته است بفروشید. به نظر می رسد یک رویا است ، بله؟ خوب ، این چنین است که نوسان ساز فروتن سالهاست به معامله گران فروخته می شود. اما آیا این شکل از شاخص واقعاً جام مقدس تجزیه و تحلیل فنی است؟ اگر فقط به همین راحتی بود

در جایی که کسب درآمد در میان است ، هیچ پاسخ ساده یا ناهار رایگان وجود ندارد. اگر وجود داشت ، همه ما این کار را انجام می دادیم و بعد از چند سال میلیونر می شدیم. نه ، پول درآوردن ، پیروز شدن و ثروتمند شدن همه به خون ، عرق و تلاش نیاز دارد. و استفاده از تحلیل تکنیکال تفاوتی ندارد.

هر کسی که با اقدامات بازار آشنا باشد ، آگاه خواهد بود که بازارها در یکی از سه جهت – بالا ، پایین و جانبی – روند دارند. در واقع ، برخی از افراد در واقع حرکت جانبی در بازار را “بدون روند” می نامند ، اما این فقط معناشناسی است. عنصر کلیدی که باید بر آن تمرکز کرد ، کلمه “روند” است. وقتی بازارها در حال افزایش یا کاهش هستند ، بهترین سیاست این است که آنها را کنار بگذاریم تا زمانی که روند به حالت خنثی (جانبی ، بدون روند) تغییر کند یا به سمت کاملا مخالف بچرخد. ما در حال حاضر بازارهای پرطرفدار را کنار می گذاریم تا بر بازارهایی متمرکز شویم که رشد می کنند ، سپس سقوط می کنند و سپس دوباره صعود می کنند ، همه در یک محدوده قیمت مشخص. و بازارها به طور متوسط ​​این کار را برای یک سوم چرخه عمر خود انجام می دهند ، بنابراین بهتر است به آن عادت کنید.

یکی از متداول ترین شاخص های فنی برای استفاده در دوره های جانبی قیمت بازار ، نوسان ساز است. این معادلات ریاضی برای تعیین زمان قیمت در بالای محدوده معاملاتی برای یک دوره زمانی و زمان تصحیح آن مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که بازارها در آن حد افراطی معامله می شوند – چه در بالای محدوده و چه در پایین محدوده – ، اغلب بازارها خریدهای بیش از حد (بالا) و یا فروخته شده (پایین دامنه) نامیده می شوند. در این نقاط ، معامله گران این فرصت را دارند که با توقف در خارج از محدوده معاملاتی که قبلاً تعریف شده بود ، تجارت خوبی را انجام دهند.

یکی از ساده ترین نوسان سازها را انتخاب کنید – Momentum. این امر با در نظر گرفتن قیمت امروز و کسر قیمت x روزهای گذشته از آن محاسبه می شود. اگر قیمت امروز 95 است و قیمت 10 روز قبل 91 بود ، پس حرکت امروز 4+ است ، و این نشان می دهد که قیمت افزایش یافته است اما آنچه برای ما جالب است این است که چه زمانی قیمت ها شروع به کاهش می کنند. برای این منظور ، شاخص Momentum از یک خط صفر استفاده می کند ، جایی که قیمت ها ، مثلا 10 روز پیش ، برابر با قیمت امروز است. کسر این دو قیمت به ما صفر می دهد و این نقطه ای است که قیمت ها احتمالاً در آن تغییر می کند.

اما یک عامل دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد – واگرایی. اگر صرفاً اینطور باشد که عبور از خط صفر سیگنال خرید یا فروش می دهد ، زندگی آسان خواهد بود ، اما همانطور که در بالا ذکر شد ، هیچ ناهار رایگان ندارید ، به یاد دارید؟ خیر ، شاخص خرید یا فروش واقعی زمانی اتفاق می افتد که قیمت ها از خط صفر عبور می کنند و بین شاخص حرکت و عملکرد قیمت اختلاف وجود دارد. به بیان ساده ، اگر قیمت به اوج خود رسیده و سپس ، چند دوره بعد ، اوج جدید بالاتری را ایجاد می کند ، در حالی که شاخص مومنتوم به اوج رسیده است ، اما به بالاترین حد خود می رسد ، که “واگرایی” نامیده می شود. اگر در آن نقطه شاخص Momentum از خط صفر عبور می کند ، آن وقت زمان شروع معامله است.

این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد ، اما در واقع اینطور نیست. و همین اصل برای همه نوسان سازهای دیگر مانند نرخ تغییر (RoC) ، نوسان ساز تصادفی، متحرک/واگرایی میانگین متحرک (MACD) ، و معروف شاخص قدرت نسبی (RSI). هر معامله گر که می خواهد از تجزیه و تحلیل فنی برای انجام معاملات در زمان و موقعیت مطلوب استفاده کند ، باید با این شاخص ها آشنا شود. بنابراین ، به خود لطف کنید و یکی از بسیاری از کتابهای درسی کلاسیک در این زمینه را در دست بگیرید و به دنبال فرصت های واگرایی باشید. شگفت زده خواهید شد که تشخیص آنها چقدر آسان است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.