چطور در عید ۱۴۰۲ برای کنکور درس بخوانیم؟ + بهترین برنامه ریزی کنکوری در ایام عید

روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز ۱۴۰۲  به گزارش هوشمند نیوز، این روش کاملا شیوه نادرستی است، زیرا مطالعه در عید نوروز به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری اهمیت ویژه ای دارد و قطعا مرور مطالب خوانده شده در این بازه زمانی می تواند در کسب نتیجه مطلوب و به دست آوردن رتبه قبولی کنکور موثر واقع شود.

کد خبر : 333177
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۲۸
چطور در عید ۱۴۰۲ برای کنکور درس بخوانیم؟ + بهترین برنامه ریزی کنکوری در ایام عید


روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز ۱۴۰۲ 

به گزارش هوشمند نیوز، این روش کاملا شیوه نادرستی است، زیرا مطالعه در عید نوروز به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری اهمیت ویژه ای دارد و قطعا مرور مطالب خوانده شده در این بازه زمانی می تواند در کسب نتیجه مطلوب و به دست آوردن رتبه قبولی کنکور موثر واقع شود.

تعطیلات عید نوروز که از آن به عنوان دوران طلایی در میان کنکوری ها یاد می شود، یکی از زمان هایی است که با یک برنامه ریزی درست و اصولی می توان گوی سبقت را از دیگران ربود. بنابراین از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و با برنامه ریزی کنکور و همچنین تلاش مستمر، مسیر دستیابی به اهداف خود را با موفقیت بپیمایید.

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مرور و تثبیت درس ها، حل تمرین و تست زنی می باشد.

مطالعه در عید نوروز ۱۴۰۱

برای مطالعه در عید نوروز بایستی یک برنامه ریزی درسی مجزا طراحی کنید که دربردارنده زمان و نوع کاری که قرار است در آن ساعت انجام می دهید (مانند تست زنی، مطالعه، مرور خلاصه نویسی ها و…) باشد. پس در ابتدای راه، به یک برنامه جامع نیاز دارید تا بتوانید بسیار منظم و بدون سردرگمی از این تعطیلات نهایت بهره را ببرید. بعد از طراحی برنامه، بایستی با توجه به سطح درسی و نقاط قوت و ضعف و همچنین مشخص کردن اولویت بندی ها شروع به مطالعه کنید.

 فرصت طلایی عید برای کنکوری ها!

همان طور که گفتیم، از روز های دوره عید به جهت نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، تحت عنوان فرصت طلایی کنکور یاد می شود، چرا که بسیاری از متقاضیان مسیر را نیمه کاره رها می کنند و به جای پرداختن به تثبیت مطالب یادگرفته شده، به استراحت می پردازند. برای جلوگیری از سردرگی بایستی هدفی طلایی تعیین کرد که از مهم ترین مزایای تعیین هدف می توان مواردی همچون سنجش میزان پیشرفت خود، غلبه کردن به موانع، ایجاد انگیزه و تصویر سازی موفقیت را نام برد. البته دقت کنید که هدف باید دست یافتنی باشد؛ مثلا مطالعه 18 ساعت در روز شاید امکان پذیر به نظر بیاید ولی نمی توان به طور قطع گفت که 18 ساعت آن مفید و با یادگیری همراه بوده است.

برداشتن قدمی بزرگ با برنامه ریزی عید

داشتن یک برنامه جامع و نقشه راه مناسب می تواند به شما در مسیر دستیابی به اهدافتان کمک کند؛ بنابراین باید یک جدول زمان بندی طراحی نموده و تمامی کارهایی که قرار است در این بازه تعطیلات انجام دهید، در آن یادداشت نمایید. خانه های جدول را با عباراتی همچون مرور و تست زنی (مثلا برای فصل یک زیست شناسی دهم) تکمیل کنید. البته توجه داشته باشید که برای عمل کردن به آن می بایست با توجه به نقاط ضعف و قدرت و همچنین توانایی خود برنامه را تنظیم نمایید که در ادامه برخی از توصیه های لازم و کمک کننده برای شما ذکر شده است.

در ایام نوروز 8 تا 10 ساعت در طول روز مطالعه کرده و در کنار آن تست بزنید.

طوری برنامه ریزی کنید که حدودا 60 درصد از زمان مطالعه را به دروس اختصاصی و 40 درصد را به مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری اختصاص دهید.

برای بازدهی بیشتر، 45 دقیقه تا 1 ساعت به خواندن دروس خود بپردازید، سپس یک ربع استراحت کرده و مجددا شروع به مطالعه کنید. توجه داشته باشید که درس خواندن مداوم و بدون استراحت، بازدهی یادگیری شما را کاهش می دهد.

اگر قبل از عید و هنگام مطالعه درس ها از هر مبحث خلاصه ای نوشته باشید، می توانید از آن ها در ایام نوروز و دوران جمع بندی استفاده نمایید.

با یک برنامه ریزی اصولی، علاوه بر این که اکثر دروس خود را مطالعه می کنید، می توانید در پایان هفته کارهایی که در طول هفته انجام داده اید، از جدول زمان بندی خط زده و با این کار روحیه و انگیزه خود را دو چندان نمایید، چرا که هر هفته شاهد پیشرفت خود خواهید بود.

در جدول زمانبندی، ساعتی را برای تفریحات خود در نظر بگیرید و اینگونه از تعطیلات نوروز لذت ببرید.

ربودن گوی سبقت با مطالعه اصولی در عید

برای مطالعه در ایام عید نوروز، دو دسته داوطلب داریم؛ دسته اول کسانی هستند که در طول سال دروس را مطالعه نموده اند و دسته دوم را افرادی تشکیل می دهد که خیلی خوب درس نخوانده و یا حتی هنوز شروع نکرده اند! در ادامه متن، شیوه مطالعه دروس کنکوری را برای هر دو گروه شرح داده ایم.






روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز ۱۴۰۲
دسته اول دسته دوم

  • مرور خلاصه نویسی های تهیه شده در طول سال
  • تست زنی اعم از تست های زماندار و ترکیبی در دروسی مثل ریاضی و فیزیک
  • مطالعه مجدد مباحث سخت و دشوار و یا دروسی که در آن ها ضعف دارید.

  • چیدن یک برنامه ریزی با توجه به بودجه بندی کنکور
  • مطالعه دروس و سرفصل های مهم تر
  • تست های آموزشی پس از خوانش مطالب
  • مرور خلاصه نویسی ها در پایان همان روز

تست زنی

پس از مطالعه دروس مورد نظر، ابتدا تمرین های تشریحی و سپس تست های مربوط به آن مبحث را حل کنید. همچنین بهتر است، تست زنی دروس اختصاصی را همان روز و دروس عمومی را حداقل 1 الی 2 روز بعد از مطالعه انجام دهید.

مرور مطالب

در پایان روز، خلاصه ها و نکات مهم دروس و تست هایی که در آن روز مطالعه و تمرین نموده اید، مرور نمایید. پیشنهاد می کنیم که در آخر هر هفته، خلاصه درس هایی را که در طول هفته مطالعه کرده اید، دوباره مرور نموده تا در ذهنتان تثبیت شوند.

تغذیه مناسب

سعی کنید از خوردن آجیل، تنقلات و غذاهای سنگین خودداری نموده و از خوراکی هایی استفاده کنید که هضم آسان تری دارند. چرا که تغذیه نامناسب در یادگیری، مطالعه و تمرکز شما نقش بسزایی خواهند داشت.

مکان مطالعه

با توجه به مهمانی ها و دید و بازدیدهایی که در عید به اوج خود می رسند، یافتن مکان مناسبی برای مطالعه دشوار است؛ لذا پیشنهاد می کنیم که از محیطی آرام مثل کتابخانه منطقه محل سکونت استفاده کنید یا شرکت در اردوهای مطالعاتی نوروزی موسسات مختلف شرکت نمایید.

چند نکته مهم در رابطه با مطالعه در ایام نوروز ۱۴۰۲

برای مطالعه در ایام نوروز توجه به یک سری نکات ضروری است تا با آگاهی کامل، از این تعطیلات به خوبی به نفع خود استفاده نمایید.

اولین اولویت داوطلبان کنکوری، درس خواندن است؛ بنابراین تا حد ممکن در تعطیلات نوروزی سال کنکور خود به مسافرت نروید و بیشترین زمان خود را به مطالعه و مرور درس ها اختصاص دهید.

برنامه خود را طوری تنظیم کنید که خارج از توان شما نبوده و انعطاف پذیر باشد.

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری می توانند از تعطیلات طلایی نوروز برای مرور درس های نیمسال اول، حل تست های پرتکرار سال های گذشته و همچنین جمع بندی مطالب خوانده شده برای تثبیت مباحث در ذهن استفاده نمایند.

یکی از نکات مهم برای مطالعه در ایام نوروز، توجه ویژه به دروس عمومی می باشد، زیرا به دلیل فرار بودن این دروس تاکید بر این است که داوطلبان هر چه به انتهای سال و تاریخ برگزاری کنکور سراسری نزدیک تر می شوند، بیشتر این دروس را مورد مطالعه قرار دهند. برای این کار نیز اگر قبل از عید خلاصه درس ها را تهیه کرده باشید، می توانید پاراگراف های مهم را به آن ها اضافه کرده و بررسی نمایید تا وقت زیادی از شما نگیرند.

لازم به ذکر است اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراجع ذی ربط تصمیماتی در خصوص تغییرات کنکور  گرفته است که این امر برای داوطلبان آزمون سال های آینده در خصوص نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالات متداول

1- روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز ۱۴۰۲ چگونه است؟

افرادی که در طول سال درس خوانده اند، مرور و تست زنی انجام دهند و داوطلبانی که هنوز شروع نکرده اند، می توانند با توجه به بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲ مطالعه را آغاز نمایند.

2- داوطلبان چه میزان از وقت خود را بایستی به مطالعه دروس اختصاصی و عمومی کنکور در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ اختصاص دهند؟

داوطلبان بهتر است که حدود 60 درصد از زمان خود را صرف مطالعه دروس اختصاصی و 40 درصد را نیز به خوانش دروس عمومی اختصاص دهند.

3- در ایام نوروز ۱۴۰۲ چند ساعت درس خواندن به صورت روزانه برای کنکور سراسری پیشنهاد می کنید؟

8 تا 10 ساعت مطالعه روزانه می تواند بازه زمانی مناسبی باشد، اما ساعات مطالعه هر فرد، با توجه به میزان توانایی او تنظیم می گردد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.