چرا دلار جهش خیره‌کننده را رقم زد؟

نگارعلی: داده‌های یک شبه ایالات متحده نشان داد که قیمت خرده‌فروشی در اکتبر ۱.۳ درصد افزایش یافته است، در مقایسه با انتظارات اقتصاددانان برای ۱.۰ درصد، سیگنالی سالم اما امیدها برای توقف افزایش نرخ را کاهش می‌دهد. بازارها برای چرخش فدرال رزرو آماده بودند اما داده های خرده فروشی ایالات متحده، این روایت را به

کد خبر : 282131
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
چرا دلار جهش خیره‌کننده را رقم زد؟


نگارعلی: داده‌های یک شبه ایالات متحده نشان داد که قیمت خرده‌فروشی در اکتبر ۱.۳ درصد افزایش یافته است، در مقایسه با انتظارات اقتصاددانان برای ۱.۰ درصد، سیگنالی سالم اما امیدها برای توقف افزایش نرخ را کاهش می‌دهد.

بازارها برای چرخش فدرال رزرو آماده بودند اما داده های خرده فروشی ایالات متحده، این روایت را به چالش می کشد. اقتصاد ایالات متحده توسط مصرف‌کننده هدایت می‌شود و اگر مصرف‌کننده همچنان هزینه می‌کند، نشان می‌دهد که کاهش تورم بیشتر طول می‌کشد.

شاخص دلار که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، ۰.۱۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶.۴۶ رسید؛ گفتنی است که دلار امسال ۱۱ درصد رشد داشته است.

اظهارات نادرست یک شبه مقامات فدرال رزرو همچنین امیدها را برای تغییر سیاست‌های فدرال‌رزرو به شدت کاهش داد، به طوری که مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو – که تا همین اواخر یکی از بدخواه‌ترین مقامات بود – گفت که مکث از گزینه‌های روی میز خارج شد.

استر جورج، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی به وال استریت ژورنال گفت که سیاست گذاران باید “مواظب باشند که زود متوقف نشوند” افزایش نرخ بهره و اجتناب از رکود ممکن است دشوار باشد.

وی در ادامه افزود که ارزش دلار بسیار افزایش یافته‌است که ممکن است اقتصاد را به حالت کاملا مخاطره‌آمیز بازگردانید؛ چراکه شهروندان در آینده همه چیز را دوباره به دلار خریداری خواهند کرد.

در همین حال، دلار استرالیا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۰.۶۷۱۵ دلار رسید، زیرا سهام منطقه‌ای عقب نشینی کرد و نتوانست از داده های مشاغل محلی قوی تر از حد انتظار حمایت کند.

یورو ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۳۷۶۵ دلار رسید، که موجب معکوس شدن سودهای قبلی ناشی از کاهش تنش.هایی شد که از انفجار موشکی در لهستان ایجاد شده بود، به طوری که ناتو اعلام کرد که این یک موشک سرگردان بوده‌است که توسط پدافند هوایی اوکراین شلیک شده است و نه حمله روسیه.

استرلینگ با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱.۱۸۸۵۵ دلار رسید، در حالی که ین انعطاف‌پذیرتر بود، معاملات اندکی در ۱۳۹.۵۰ در هر دلار تغییر کرد.

گفتنی است که در روز پنج‌شنبه، وزیر دارایی بریتانیا قرار است به‌روزرسانی بودجه را ارائه کند، با تمرکز بازارها بر اینکه کاهش هزینه‌های دولت ممکن است برای تورم و نرخ‌ها به چه معنا باشد و نظرات تعدادی از مقامات فدرال رزرو و دیگر مقامات بانک مرکزی نیز از نزدیک رصد خواهد شد.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.