پیش بینی قیمت طلا: فتیله ها فشار فروش را نشان می دهند

چشم انداز قیمت طلا: همه شناور خواهیم بود ، بسیار خوب قبلا در مورد آن بحث شده است ماه اکتبر برای قیمت طلا یک ماه صعودی است، به طور معمول با کاهش میل به ریسک در سایر بخشهای بازارهای مالی. اما در ماه اکتبر ، هیچ چیز در مورد هیچ چیز جنجالی نیست – تا

کد خبر : 116262
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲:۳۵
پیش بینی قیمت طلا: فتیله ها فشار فروش را نشان می دهند


چشم انداز قیمت طلا:

همه شناور خواهیم بود ، بسیار خوب

قبلا در مورد آن بحث شده است ماه اکتبر برای قیمت طلا یک ماه صعودی است، به طور معمول با کاهش میل به ریسک در سایر بخشهای بازارهای مالی. اما در ماه اکتبر ، هیچ چیز در مورد هیچ چیز جنجالی نیست – تا اینجا. قیمت طلا در اول اکتبر نزدیک به 1760 معامله شد و از آن به بعد ، هر روز در حدود 1760 معامله شد.

اکنون که بحث سقف بدهی ایالات متحده در ماه دسامبر به پایان رسیده است ، و ترس در مورد بازار املاک چین در حال افزایش است – برخی از روزها خبرهای بدتری نسبت به روزهای دیگر به همراه دارد ، اما هنوز هیچ چیز قابل توجه نیست – بسیاری از کاتالیزورهای مناسب برای یک طلا قابل توجه وجود ندارد. افزایش قیمت در افق و با این واقعیت که باقی می ماند FOMC همچنان سیگنال های واضحی را ارائه می دهد که نشان می دهد به زودی کاهش می یابد، قیمت طلا هنوز موانع اساسی قابل توجهی در مقابل خود دارد.

نوسانات طلا و رابطه قیمت طلا در حال عادی شدن است

از نظر تاریخی ، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسان ارتباط دارد. در حالی که سایر کلاس های دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسان را دوست ندارم سیگنال عدم قطعیت بیشتر در مورد جریانات نقدی ، سود سهام ، پرداخت کوپن و غیرهطلا تمایلs برای بهره مندی از دوره های نوسان بیشتر. نشانه های اخیر کاهش نوسانات طلا نشانه خوبی برای قیمت طلا نیست.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (اکتبر 2020 تا اکتبر 2021) (نمودار 1)

نوسانات طلا (اندازه گیری شده توسط نوسانات طلا Cboe ، GVZ ، که نوسانات ضمنی 1 ماهه طلا را که از زنجیره اختیار GLD به دست آمده است ، پیگیری می کند) در 16.52 معامله شد. رابطه بین قیمت طلا و نوسان طلا در حال عادی شدن است ، تا آنجا که همبستگی 5 روزه این هفته مثبت نمی شود در حالی که همبستگی 20 روزه همچنان در محدوده منفی است. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.42+ +است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.46 -0 است. یک هفته پیش ، در 5 اکتبر ، همبستگی 5 روزه 70 / 0- و همبستگی 20 روزه 84 /0 -بود.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ طلا: نمودار روزانه (جولای 2020 تا اکتبر 2021) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: ویکس فشار فروش را نشان می دهد - سطوح XAU/USD

آیا روند نزولی به پایان رسیده است؟ برای گفتن خیلی زود است. قیمت طلا در ماه سپتامبر مجموعه ای از “پایین ترین سطح” را رقم زد و معاملات ثابت در عمده ماه اکتبر هنوز شاهد این روند نزولی نبوده است. علاوه بر این ، با نزدیک شدن به قیمت طلا در نزدیکی 1760 ، به نظر می رسد که تلاقی مقاومت فنی (اصلاح 50٪ فیبوناچی در محدوده کم 2020/2021 در 1763.36 و روزنامه روزانه 21-EMA) با شمعدان های ستاره شلیک (نشان دهنده فروش است) فشار) در دو سه روز گذشته ظاهر می شود. MACD روزانه زیر خط سیگنال خود باقی می ماند و Slow Stochastics روزانه به طرفین حرکت می کند. این در حالی است که “کاهش در زیر 1700 در چند هفته آینده … بسیار روی میز است”.

تجزیه و تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا اکتبر 2021) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: ویکس فشار فروش را نشان می دهد - سطوح XAU/USD

ساختار فنی قیمت طلا در بازه زمانی هفتگی علی رغم جهش اخیر در بازه های زمانی پایین ، ضعیف باقی می ماند. شیب منفی پاکت نامه هفتگی 4- ، 13- و 26-EMA همچنان ثابت است ، در حالی که MACD هفتگی همچنان زیر خط سیگنال خود کاهش می یابد. به هر حال Stochastics هفتگی در خط میانی برگزار می شود. در حال حاضر ، این چشم انداز همچنان ادامه دارد که “فروش رالی ممکن است از این پس به عنوان شیوه عمل باشد”.

IG CLIENT SENTIMENT INDEX: پیش بینی قیمت طلا (12 اکتبر 2021) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت طلا: ویکس فشار فروش را نشان می دهد - سطوح XAU/USD

طلا: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 75.77 درصد معامله گران خالص هستند و نسبت معامله گران به کوتاه مدت 3.13 به 1 است. تعداد معامله گران خالص 3.14 درصد کمتر از دیروز و 5.25 درصد کمتر از هفته گذشته است ، در حالی که تعداد معامله گران خالص 2.77 درصد بیشتر از دیروز و 18.68 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه متضادی را در مورد احساسات جمعیت در نظر می گیریم و واقعیت این است که معامله گران می گویند قیمت طلا ممکن است همچنان در حال سقوط باشد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز خالص کمتر است ، اما نسبت به هفته گذشته بیشتر خالص است. ترکیبی از احساسات جاری و تغییرات اخیر باعث ایجاد تعصب بیشتر در معاملات طلا می شود.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو ، CFA ، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.