پیش‌بینی قیمت طلا: علی‌رغم ضعف دلار، اوج جدیدی وجود ندارد

چشم انداز قیمت طلا: حتی با وجود تسویه بازدهی خزانه داری آمریکا و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا نسبت به هفته گذشته پایین تر است. ناکامی در ایجاد اوج های ماهانه جدید در برابر این پس زمینه، علامت هشدار دهنده ای است که پس زمینه بنیادی طلا همچنان ضعیف است. بر اساس شاخص احساسات مشتری

کد خبر : 155492
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱:۳۰
پیش‌بینی قیمت طلا: علی‌رغم ضعف دلار، اوج جدیدی وجود ندارد


چشم انداز قیمت طلا:

  • حتی با وجود تسویه بازدهی خزانه داری آمریکا و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا نسبت به هفته گذشته پایین تر است.
  • ناکامی در ایجاد اوج های ماهانه جدید در برابر این پس زمینه، علامت هشدار دهنده ای است که پس زمینه بنیادی طلا همچنان ضعیف است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا همچنان در کوتاه مدت دارای یک سوگیری صعودی است.

شکست در درخشش

چند روز هیجان انگیز در بازارهای مالی جهانی بود. دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) مانند یک آجر افت کرده است و به پایین‌ترین سطح خود از 10 نوامبر رسیده است. و با این حال، به نظر نمی‌رسد قیمت طلا بتواند از فضایی که باید فضای دلپذیرتری داشته باشد، سرمایه‌گذاری کند. واقعیت این است که شکست طلا در ایجاد اوج ماهانه جدید در این محیط – شرایطی که در آن وجود دارد دلار به سرعت تضعیف شده است و بازده بلندمدت خزانه داری ایالات متحده کاهش یافته است – نشان می دهد که پایه های اساسی طلا در بهترین حالت متزلزل می مانند.

نوسانات طلا و رابطه قیمت طلا به آرامی عادی می شود

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. کاهش نوسانات طلا در چند روز گذشته بخشی از درخشش قیمت طلا را از بین برده است و دلیل دیگری برای پراکندگی در افزایش‌های اخیر است.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (ژانویه 2021 تا ژانویه 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در زمان نگارش این گزارش در 15.05 معامله می شد. رابطه بین قیمت طلا و نوسانات طلا در روزهای اخیر به آرامی عادی شده است، زیرا همبستگی 5 روزه و 20 روزه کمتر منفی شده است. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.16- است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.26- است. یک هفته پیش، در 6 ژانویه، همبستگی 5 روزه 0.00 و همبستگی 20 روزه 0.58- بود.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (ژانویه 2021 تا ژانویه 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: علی‌رغم ضعف دلار، افزایش جدیدی وجود ندارد - سطوح XAU/USD

وقتی وارد شدیم قیمت طلا در هفته گذشته، آنها در 1824.57 معامله می شدند و ذکر شد که اعتماد به رالی دشوار است. با وجود کاهش شدید شاخص DXY از آن زمان، قیمت طلا آخرین بار در 1820.13 معامله شد. بنابراین، حتی اگر قیمت طلا در روزهای اخیر افزایش یافته باشد، این افزایش چشمگیر نبوده و هنوز درجه بالایی از شک و تردید را می طلبد.

با این حال، استدلالی وجود دارد که ساختار فنی به حرکت تکنیکی به آرامی اما مطمئناً در حال رشد اشاره دارد که در نهایت می تواند غالب شود. قیمت طلا بالاتر از پاکت روزانه 5-، 8-، 13- و 21-EMA است که به ترتیب متوالی صعودی است. علاوه بر این، آنها بالاتر از خط روند نزولی از اوج 2020 (بالاترین زمان) و اوج نوسان ژوئن 2021، و همچنین خط روند صعودی از پایین‌ترین حد نوسان آگوست 2021 و سپتامبر 2021 باقی می‌مانند. Daily MACD در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود است به روند صعودی خود ادامه می دهد و Slow Stochastics روزانه در آستانه بازگشت به قلمروی بیش از حد خرید هستند.

بنابراین ممکن است قیمت طلا در کوتاه‌مدت به سمت منطقه حیاتی ۱۸۳۵ که مجموعه‌ای از فیبوناچی اصلاحی و همچنین نوسانی که در ژوئیه، آگوست و سپتامبر ۲۰۲۱ مشاهده شده است، تمایل بیشتری داشته باشد. تا سال 1835 احتمالاً فرصت فروش قابل توجهی را ارائه می دهد، به ویژه به عنوان شاخص DXY به یک منطقه چند ساله حمایت/مقاومت نزدیک شده است که می تواند جلوی فروش آن را بگیرد.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا ژانویه 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: علی‌رغم ضعف دلار، افزایش جدیدی وجود ندارد - سطوح XAU/USD

شایان ذکر است که بر اساس مطالعات فصلی، ژانویه بهترین ماه سال برای قیمت طلا است، بنابراین یک باد کمی وجود دارد که به ارائه پشتیبانی در کوتاه مدت کمک می کند. همچنین این مورد باقی می ماند که «تپاکت هفتگی 4، 8، و 13-EMA شیب مثبتی به خود می گیرد. در کنار افزایش هفتگی MACD از طریق خط سیگنال خود، و پیشروی هفتگی Slow Stochastics بالاتر از خط میانه خود، حرکت صعودی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و این امکان را برای افزایش بیشتر از این پس قبل از اینکه بادهای مخالف بنیادی رشد رالی را محدود کنند، باز کرده است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (13 ژانویه 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: علی‌رغم ضعف دلار، افزایش جدیدی وجود ندارد - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 64.97 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.85 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 4.01 درصد کمتر از دیروز و 15.09 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 5.56 درصد بیشتر از دیروز و 42.62 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت طلا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.