پس از تعطیلی بانک سیلیکون ولی، سپرده گذاران بدون بیمه با انتظاری پرتنش مواجه شدند

اعلامیه روز جمعه توسط شرکت بیمه سپرده فدرال مبنی بر بسته شدن بانک با جزئیات کمی در مورد آنچه برای مشتریان بانکی که بیش از 250000 دلار در هر حسابی که توسط دولت ضمانت شده است در اختیار دارند، رخ می دهد. در ورشکستگی های بزرگ قبلی بانک ها مانند IndyMac و Washington Mutual، FDIC

کد خبر : 331717
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۰۶
پس از تعطیلی بانک سیلیکون ولی، سپرده گذاران بدون بیمه با انتظاری پرتنش مواجه شدند


اعلامیه روز جمعه توسط شرکت بیمه سپرده فدرال مبنی بر بسته شدن بانک با جزئیات کمی در مورد آنچه برای مشتریان بانکی که بیش از 250000 دلار در هر حسابی که توسط دولت ضمانت شده است در اختیار دارند، رخ می دهد.

در ورشکستگی های بزرگ قبلی بانک ها مانند IndyMac و Washington Mutual، FDIC شرکت های دیگری را پیدا کرد که دارایی ها را تصاحب کرده و سپرده ها را دست نخورده نگه دارند. اما در صورت عدم موفقیت، سپرده گذاران بیمه نشده با بخشی از سرمایه ای که FDIC می تواند با فروش دارایی های بانک جمع آوری کند، باقی می ماند.

بانک سیلیکون ولی گروه مالی SVB مقدار نسبتاً بالایی از سپرده های بیمه نشده داشت زیرا از کارگران فناوری و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر استقبال می کرد. FDIC روز جمعه اعلام کرد که میزان سپرده های بیمه نشده در بانک “تعیین نشده” است که احتمالاً با عجله مشتریان بانک برای حذف وجوه بیمه نشده پیچیده شده است. اما داده‌های ارائه شده به FDIC توسط این بانک در پایان سال 2022 نشان داد که 89 درصد از 175 میلیارد دلار سپرده‌های آن بیمه نشده بودند.

تمام سپرده های بیمه شده حداکثر تا صبح دوشنبه به طور کامل قابل دسترسی خواهند بود، اما FDIC گفت که سپرده گذاران بیمه نشده “گواهی دریافت” دریافت خواهند کرد و پرداخت سود سهام آینده “ممکن است” برای پرداخت وجوه بیمه نشده با فروخته شدن دارایی های بانک انجام شود. به مشتریانی که سپرده های بیمه نشده داشتند گفته شد که با FDIC تماس بگیرند.

یک سخنگوی SVB سوالاتی را به FDIC ارجاع داد. یک سخنگوی FDIC به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کارشناسان نظارتی می گویند که دارندگان حساب دارای وجوه بیمه نشده معمولاً افراد نیستند. معمولاً حساب هایی با چنین سرمایه بالایی شرکت هایی هستند که برای پرداخت حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها به پول نقد نیاز دارند. اما مشتریان نسبتاً ثروتمند بانک سیلیکون ولی می‌توانند استثنا باشند، و فشار برای بازپرداخت کامل از گوشه و کنار می‌آمد.

اریک سوالول، نماینده دموکرات کالیفرنیا، نماینده ایالات متحده در توییتر نوشت: «ما باید مطمئن شویم که تمام سپرده‌های بیش از 250 هزار دلار FDIC رعایت می‌شوند. “بانکداری در مورد اعتماد است. اگر سپرده گذاران اعتماد خود را نسبت به امنیت سپرده های خود بیش از 250 هزار از دست بدهند، ما در مشکل خواهیم بود.

فراتر از فروش تکه ای دارایی ها، اقدام احتمالی دیگر توسط FDIC یافتن شرکت دیگری برای تصاحب تمام یا بخشی از دارایی ها خواهد بود. این حرکت معمولاً توسط رگولاتور به عنوان یک فرآیند روان‌تر ترجیح داده می‌شود که تضمین می‌کند که سپرده‌گذاران حداقل مختل می‌شوند و معمولاً کامل نگه داشته می‌شوند. اما این روند می تواند طولانی باشد و سپرده گذاران بیمه نشده را در تاریکی قرار دهد.

جوزف لیناک، یکی از شرکای دورسی و ویتنی که در ورشکستگی بانک ها متخصص است، گفت: «این احتمالاً مشابه شکست بانک ایندی مک در سال 2008 خواهد بود. «FDIC آن بانک را بست، اما قبلاً یک بانک مستقر را تشکیل نداده بود. چندین هفته طول کشید تا یک سرمایه گذار پیدا شود.

FDIC احتمالاً در حال مذاکره در مورد ترتیب مشابهی است که ما صحبت می کنیم، در نتیجه تقریباً تمام دارایی ها و بدهی های بانک سیلیکون ولی در مدت زمان کوتاهی به بانک پذیرنده منتقل می شود.

(گزارش توسط پیت شرودر در واشنگتن؛ ویرایش توسط مگان دیویس و متیو لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.