پس‌لرزه‌های تعلیق مجری منتقد ادامه دارد

پس از آن که گری لینکر، مجری اصلی برنامه تلویزیونی «مسابقه روز» (Match of the Day) به دلیل انتقاد از سیاست‌های جدید دولت بریتانیا در قبال پناهندگان، از سوی شبکه BBC تعلیق شد، این برنامه تلویزیونی پرمخاطب قرار است بدون حضور او و دیگر کارشناسان یا مفسران معمول آن روی آنتن برود. شبکه BBC در

کد خبر : 332097
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
پس‌لرزه‌های تعلیق مجری منتقد ادامه دارد


پس از آن که گری لینکر، مجری اصلی برنامه تلویزیونی «مسابقه روز» (Match of the Day) به دلیل انتقاد از سیاست‌های جدید دولت بریتانیا در قبال پناهندگان، از سوی شبکه BBC تعلیق شد، این برنامه تلویزیونی پرمخاطب قرار است بدون حضور او و دیگر کارشناسان یا مفسران معمول آن روی آنتن برود.

شبکه BBC در بحرانی که روزبه‌روز بر شدت آن افزوده شده، در نهایت با فشار و انتقاد نمایندگان حزب محافظه‌کار و رسانه‌های راستگرا نسبت به اظهارات گری لینکر درباره سیاست بریتانیا در قبال پناهجویان، تصمیم گرفت که پردرآمدترین مجری خود را از برنامه اصلی‌اش با محوریت فوتبال حذف کند. گویا مسؤولان این شبکه لینکر را تحت فشار گذاشتند که بابت صحبت‌هایش عذرخواهی کند که او حاضر به انجام این کار نشده است.

تعلیق لینکر بالافاصله با واکنش مفسران ورزشی شبکه BBC و برنامه «Match of the Day» همراه شد و ایان رایت و آلن شیرر علناً اعلام کردند که برای ارائه برنامه شنبه حاضر نخواهند شد.

BBC که با اعتصاب کارکنان خود مواجه شده و قادر به یافتن جایگزین‌ مناسبی برای لینکر نبوده است، تصمیم بی‌سابقه‌ای گرفته و اعلام کرد که برنامه‌های این هفته پخش فوتبال لیگ برتر انگلیس را بدون هیچ مجری یا برنامه استودیویی پخش خواهد کرد و فقط مسابقات را روی آنتن می‌برد.

سخنگوی شبکه BBC در این باره گفت: «برخی از کارشناسان ما گفته‌اند که نمی‌خواهند در این برنامه ظاهر شوند، در حالی که ما به دنبال حل‌وفصل موضوع با گری هستیم. ما موضع آن‌ها را درک می‌کنیم و تصمیم گرفته‌ایم که در برنامه امروز فقط روی پخش مسابقه بدون ارائه استودیویی یا کارشناس تمرکز کنیم.»

پس از آن که لینکر توییت‌هایی در انتقاد از سیاست جدید پناهندگی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا منتشر کرد و زبان مورد استفاده وزیران دولت را درباره پناهجویان مبنی بر تصمیم بازداشت و اخراج آنان از انگلستان به زبان نازی‌ها در دهه ۳۰ میلادی تشبیه کرد، وزیران یریتانیا شبکه BBC را برای برخورد با این مجری محبوب تحت فشار قرار داده‌اند.

سخنگوی BBC همچنین گفته که گری لینکرـ تا زمانی که توافقی درباره استفاده او از رسانه‌های اجتماعی حاصل شود، روی آنتن نخواهد شد. این در حالی ایت که لینکر که دو سال از قراردادش برای اجرای برنامه فوتبالی «Match of the Day» باقی مانده است، از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده و این امر احتمال خروج از شبکه BBC را قوت بخشیده است.

این ماجرا ظاهرا لحظه به لحظه به زمین فوتبال نزدیک‌تر می‌شود و اکنون گفته می‌شود احتمالا برخی مربیان تیم‌های حاضر در لیگ – مانند یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول – نیز تصمیم دارند که در مسابقه‌های این هفته‌ی لیگ، برنامه‌ی یادشده را در صورت غیبت گری لینکر، تحریم کنند.

۲۵۹۲۵۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.