پروژه های ثبات کانادا در خاورمیانه، آفریقا و آسیای مرکزی

در 11 می 2022، Global Affairs Canada 46.5 میلیون دلار بودجه برای 15 پروژه در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا اعلام کرد. این پروژه ها که از طریق برنامه عملیات صلح و تثبیت و برنامه ارتقای ظرفیت مبارزه با تروریسم تمویل می شوند، با خطوط تلاش غیرنظامی ائتلاف جهانی علیه داعش هماهنگ هستند. از سال

کد خبر : 206165
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۰۹
پروژه های ثبات کانادا در خاورمیانه، آفریقا و آسیای مرکزی


در 11 می 2022، Global Affairs Canada 46.5 میلیون دلار بودجه برای 15 پروژه در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا اعلام کرد. این پروژه ها که از طریق برنامه عملیات صلح و تثبیت و برنامه ارتقای ظرفیت مبارزه با تروریسم تمویل می شوند، با خطوط تلاش غیرنظامی ائتلاف جهانی علیه داعش هماهنگ هستند.

از سال 2016، کانادا بیش از 4 میلیارد دلار از طریق استراتژی خاورمیانه خود برای پاسخ به بحران‌های عراق و سوریه و رسیدگی به تأثیرات آنها بر منطقه متعهد شده است.

پروژه: تسهیلات مالی برای ثبات (عراق)

بودجه: 10 میلیون دلار

شرح: تسهیلات مالی برای ثبات (FFS) در عراق که توسط برنامه توسعه سازمان ملل اجرا می شود، با هدف ایجاد شرایط برای بازگشت عراقی های آواره و حمایت از بازسازی و بازیابی در عراق است. اعاده خدمات اولیه در مناطق آزاد شده از داعش، ایجاد فرصت های معیشتی به ویژه برای زنان و جوانان و اجرای فعالیت های انسجام اجتماعی در مناطق آزاد شده از جمله فعالیت های این پروژه است. این پروژه همچنین ظرفیت دولت عراق را برای اجرای فعالیت های ایجاد ثبات در کشور افزایش می دهد.

پروژه: پاکسازی خطر انفجار در مناطق آزاد شده عراق

بودجه: 10 میلیون دلار

شرح: این پروژه از استقرار پرسنل مین گذاری برای فعالیت های پیچیده پاکسازی مواد منفجره، به ویژه در مناطق شهری و اطراف زیرساخت های حیاتی پشتیبانی می کند. این پروژه همچنین آموزش در مورد خطر مهمات انفجاری را برای جوامع در معرض خطر در عراق ارائه می دهد و از توسعه ظرفیت بلندمدت عراق برای رسیدگی به آلودگی های پیچیده با خطر انفجار پشتیبانی می کند. این پروژه با مشارکت وزارت امور خارجه ایالات متحده و توسط تترا تک اجرا می شود.

پروژه: ظرفیت سازی اپراتور مین ملی عراق

بودجه: 5 میلیون دلار

شرح: هدف این پروژه توسعه ظرفیت بلندمدت اپراتورهای مین گذاری عراق است. این ابتکار که توسط سرویس مین زدایی سازمان ملل (UNMAS) اجرا شد، سازمان های بین المللی مین گذاری را با سازمان های عراقی جفت می کند تا پاسخ مین گذاری را در عراق اجرا کنند و به طور همزمان به رسیدگی به سطوح شدید آلودگی موجود در عراق کمک کند.

پروژه: ایجاد جنبش های زنان برای صلح پایدار در عراق

بودجه: 1,693,402 دلار

شرح: این پروژه که توسط MADRE اجرا شده است، با هدف ارتقای امنیت و ثبات برای جوامع آسیب دیده از داعش در عراق، به ویژه زنان و دختران است. این امر با افزایش اثربخشی سازمان‌های جامعه مدنی محلی عراق، به‌ویژه سازمان‌های زنان، برای اجرای برنامه‌ها، ارائه خدمات، و حمایت از تغییرات حقوقی و سیاستی که زنان، اولویت‌های صلح و امنیت را پیش می‌برد و حمایت‌ها و ادغام مجدد عراقی‌هایی را که دارند انجام می‌دهد، انجام می‌شود. از خشونت داعش جان سالم به در برد.

پروژه: مین گذاری در شمال غرب سوریه

بودجه: 999,939 دلار

شرح: این پروژه با حمایت از دفاع مدنی سوریه از طریق Chemonics International برای شناسایی و پاکسازی مهمات منفجر نشده و آموزش جوامع در مورد این خطرات، به دنبال کاهش تأثیر آلودگی مهمات انفجاری بر جوامع، از جمله افراد آواره داخلی در شمال غرب سوریه است.

پروژه: پاسخگویی نوآورانه برای سوریه

بودجه: 249,937 دلار

شرح: این پروژه، که توسط برنامه توسعه حقوقی سوریه اجرا شده است، با هدف کمک به سازمان های جامعه مدنی سوریه برای درک بهتر و هدایت سیستم قضایی و نهادهای عمومی برای پاسخگویی عاملان نقض حقوق بشر، از جمله نهادهای تجاری، انجام شده است.

پروژه: پشتیبانی تثبیت فوری دیرالزور

بودجه: اضافی – 1,654,658 دلار (قبلاً اعلام شده – 417,374 دلار، برای مجموع 2,072,032 دلار)

شرح: این پروژه با ادامه کمک مالی قبلی به مردم خواستار تغییر هستند، هدف این پروژه ایجاد انعطاف پذیری جوامع در دیرالزور، سوریه، از طریق بازسازی زیرساخت های اساسی آب و توانمند ساختن شوراهای مدنی محلی برای مدیریت بهتر درگیری های ناشی از منابع، از جمله از طریق خدمات آشتی موثر برای انجمن. این پروژه همچنین از سازمان های جامعه مدنی برای تعامل بهتر با شوراهای محلی حمایت می کند و به جوانان و زنان آموزش های حرفه ای ارائه می دهد.

پروژه: حمایت از رسانه های مستقل در سوریه (SIMS)

بودجه: اضافی – 2,085,502 دلار (قبلا اعلام شده – 5 میلیون دلار، در مجموع 7,085,502 دلار)

شرح: با ادامه بودجه قبلی، این پروژه با ارائه اطلاعات موثق و واقعی به سوری ها برای کاهش خشونت، ارتقای ثبات، و تولید و توزیع محتوای رسانه ای از طریق رسانه های مستقل محلی، با اطلاعات نادرست بیشتر مقابله خواهد کرد. مسائلی که از طریق محتوای رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد شامل امنیت ملی و محلی، فرآیندهای سیاسی، اقتصاد، مسائل زنان و مسائل بهداشتی، از جمله COVID-19 است. این پروژه با مشارکت وزارت امور خارجه ایالات متحده و توسط هیئت تحقیقات و تبادلات بین المللی اجرا می شود.

پروژه: حمایت از تلاش های ملی عراق برای اجرای پیشرفته راهبردهای ملی در زمینه پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز

بودجه: 2.5 میلیون دلار

شرح: این پروژه ظرفیت دولت عراق و سهامداران جامعه مدنی را برای تجزیه و تحلیل و پاسخ به محرک های افراط گرایی خشونت آمیز در جوامعی که حساسیت بالایی به استخدام نشان داده اند، افزایش می دهد. علاوه بر این، از میزگردهای دادستانی، توانبخشی و ادغام مجدد و اجرای برخی توصیه های کلیدی که از میزهای گرد ناشی می شود، حمایت خواهد کرد.

این پروژه با همکاری و با حمایت از استراتژی ملی 2019 دولت عراق برای مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز، که به استراتژی امنیت ملی گسترده تر عراق مرتبط است، طراحی شده است که در سال 2015 راه اندازی شد.

پروژه: پروژه ارتباطات فرودگاهی: شناسایی و جلوگیری از قاچاق غیرقانونی و مسافران پرخطر در فرودگاه های بین المللی خاورمیانه

بودجه: 2.5 میلیون دلار

شرح: این پروژه توانایی ماموران مجری قانون در اردن، لبنان و عراق را برای ارزیابی ریسک، هدف‌گیری و شناسایی مسافران مشکوک و پرخطری که از فرودگاه‌های بین‌المللی خود عبور می‌کنند، افزایش می‌دهد.

پروژه: ادغام مجدد جامعه همکاران سابق گروه های افراطی در چاد

بودجه: 750000 دلار

شرح: این پروژه با برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) از تلاش‌ها برای جلوگیری از افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در چاد با ارائه کمک‌های فنی و تخصص حقوقی به مقامات ملی و محلی برای تسهیل ادغام مجدد همکاران سابق بوکوحرام در جوامع حمایت می‌کند. بر اساس مطالعات قبلی، این ابتکار گامی به سوی رویکردی فراگیر و حساس به جنسیت برای غربالگری، پیگرد قانونی، توانبخشی و ادغام مجدد اعضای سابق بوکوحرام در چاد است.

پروژه: ایجاد مکانیسم های رویه ای قوی برای کمک های حقوقی متقابل در کنیا و سومالی

بودجه: 801,189.42 دلار

شرح: این پروژه از مؤسسه بین المللی عدالت و حاکمیت قانون حمایت خواهد کرد، به ویژه با تسهیل همکاری بین المللی بین سهامداران بخش عدالت کیفری و با توانمند ساختن شاغلین و تصمیم گیرندگان برای ایجاد مقامات مرکزی قوی و با عملکرد خوب.

پروژه: برنامه پیشگیری از تروریسم پاکستان (PTP2)

بودجه: 4.6 میلیون دلار

شرح: هدف این پروژه حمایت از دولت پاکستان برای پاسخگویی بهتر به تهدیدات تروریسم، از جمله عوامل غیردولتی داخلی، جنگجویان تروریست خارجی که در سطح منطقه و بین المللی عمل می کنند و جریان های مالی غیرقانونی است. به طور خاص، این پروژه از آژانس های مبارزه با تروریسم فدرال و استانی برای تقویت 3 حوزه مجزا پشتیبانی می کند: پاسخ به فعالیت های تروریستی. انجام تحقیقات تروریستی؛ و کشاندن مرتکبین به عدالت مطابق با حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر.

پروژه: پرداختن به پیوند تروریسم – تسلیحات – جنایت: پیشگیری و مبارزه با قاچاق غیرقانونی سلاح‌های سبک و سبک و عرضه غیرقانونی آنها به تروریست‌ها در آسیای مرکزی (قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان)

بودجه: 1.8 میلیون دلار

شرح: هدف این پروژه افزایش ظرفیت کشورهای آسیای مرکزی برای مقابله با خطر قاچاق غیرقانونی سلاح گرم در منطقه، جلوگیری از دسترسی غیرقانونی تروریست ها به آنها و مهار شیوع احتمالی بحران تازه در حال ظهور در افغانستان است. با افزایش ظرفیت کشورهای دریافت کننده برای نظارت، پیشگیری و مقابله با خطرات احتمالی جریان غیرقانونی سلاح گرم در منطقه، به ویژه از افغانستان همسایه، و تقویت همکاری موثر بین المللی و منطقه ای، این پروژه به کاهش خطر این سلاح ها کمک می کند. به دست گروه های تروریستی و دیگر جنایتکاران منحرف خواهد شد.

پروژه: تقویت انسجام اجتماعی از طریق مشارکت و ارتقای حقوق زنان و مردان جوان آسیب پذیر در برابر رادیکالیسم

بودجه: 1.9 میلیون دلار

شرح: هدف این پروژه حمایت از دولت تاجیکستان در اجرای استراتژی ملی برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم است. این پروژه بر 3 خط اصلی تلاش متمرکز خواهد بود: 1) حمایت از دفتر دادستانی کل برای اجرا، ارتباط و سنجش استراتژی. 2) حمایت از ذینفعان برای انطباق و ادغام اولویت های استراتژی در رویه های منظم آنها؛ و 3) حمایت از بازیگران محلی دولتی و غیردولتی که با جمعیت‌های آسیب‌پذیر، از جمله جوانان، زندانیان جوان زندان، و زندانیان جوان سابق کار می‌کنند تا آگاهی از خطرات ناشی از افراط‌گرایی خشونت‌آمیز افزایش یابد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.