وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

برترین‌ها: ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران است. او جزو فیلمسازان نسل اول پس از انقلاب در سینمای ایران است. حاتمی کیا با فیلم های «دیده‌بان» و «مهاجر» به شهرت رسید.     «آژانس شیشه‌ای» یکی از پرافتخارترین ساخته های او در طول فعالیت های هنری اش در سینما محسوب

کد خبر : 583
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی


برترین‌ها: ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران است. او جزو فیلمسازان نسل اول پس از انقلاب در سینمای ایران است. حاتمی کیا با فیلم های «دیده‌بان» و «مهاجر» به شهرت رسید.

 

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

 

«آژانس شیشه‌ای» یکی از پرافتخارترین ساخته های او در طول فعالیت های هنری اش در سینما محسوب می‌شود. او بار‌ها در جشنواره فجر درخشیده و بار‌ها در جشنواره‌های مختلف جایزه برده است.  

 

او پس از ساخت «چ» که با موفقیت نسبی همراه بود وارد دوره همکاری چندساله با سازمان اوج شد. حاتمی‌کیا سه فیلم «بادیگارد»، «به وقت شام» و «خروج» را با اوج ساخت. فیلم هایی که نتوانست محبوبیت فیلم های سال های قبل او را تکرار کند و با واکنش منتقدان نیز همراه بود.

 

ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از مذاکرات صورت گرفته میان او و مسؤولان سازمان صداوسیما، کارگردانی سریال «موسی (ع)» را که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های نمایشی تاریخ تلویزیون است، پذیرفت و یک گروه حرفه‌ای، شناسایی و انتخاب بازیگران این سریال را زیر نظر حاتمی‌کیا آغاز کرده است.

 

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

 

حاتمی‌کیا این روز‌ها در حال بررسی فیلمنامه سریال «موسی (ع)» است. قرار است فیلمنامه تغییرات اساسی داشته باشد. در جزئیات بیشتر باید به این نکته اشاره کرد که سعید بهمن‌پور به‌عنوان سرپرست نویسندگان پروژه قبلی که با شورجه کار می‌کرد در این پروژه هم حضور دارد و خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان سریال «نجلا» هم به‌عنوان دستیار کارگردان و مسوول انتخاب بازیگر در پروژه سریال «موسی (ع)» فعالیت خواهند داشت.

 

حاتمی‌کیا با بیان اینکه پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند، تأکید کرده است: در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسوولیت سنگین را می‌پذیرم.

 

ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در آغاز و میانه دهه ۸۰ در کارنامه کاری خود دارد و سریال «موسی (ع)» نخستین کار تاریخی او در میان کار‌های تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود. بر کارنامه سریال سازی او مروری داریم.

 

خاک سرخ

 

«خاک سرخ»، نخستین مجموعه تلویزیونی حاتمی کیا در تلویزیون، بار دیگر نشانگر بازگشت او به موضوعی از جنگ و حماسه دفاع مقدس با تاکید بر مقاومت‌های مردمی در جریان سقوط خرمشهر است.

 

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

 

«خاک سرخ» اگر چه چند مقطع به هم پیوسته در روز‌های اشغال و سقوط خرمشهر را به تصویر می‌کشد. حاتمی کیا در انتخاب بازیگران فیلم خود، دقت و وسواس خوبی نشان داده است. ریتم کند از نقاط ضعف «خاک سرخ» محسوب می‌شد. پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، لاله اسکندری، بهناز جعفری، امیر آقایی، علی بوریان، محمد مختاری، حسین شیدایی، هما روستا و مریم بوبانی بازیگران «خاک سرخ» هستند. 

 

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

 

داستان این مجموعه درباره دختری به نام لیلا است که در سال‌های قبل از انقلاب از خانواده‌اش جدا شده و حالا در پی حوادثی در جستجوی کشف هویت خویش است.

 

حلقه سبز

 

«حلقه سبز» دومین مجموعه تلویزیونی ابراهیم حاتمی‌کیا با تم ماورایی است که در سال ۱۳۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال داستان سفری جالب به اعماق معنا و مفهوم واقعی حیات است. داستان آن درباره جوانی است معلول (حسن) که دچار مرگ مغزی شده و پزشکان درصدد انتقال قلب او به یک گیرنده قلب برمی‌آیند.

 

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

 

روح حسن مخالف این کار است؛ زیرا می‌داند در این صورت باید به عالم دیگری هجرت کند. یک دانشجوی پزشکی به نام گلبهار قادر به ارتباط با روح حسن است. او در قبال درخواست حسن برای انتخاب گیرنده قلبش، به حسن کمک می‌کند.

 

حمید فرخ‌نژاد نقش حسن را در این سریال ایفا کرده و سیما تیرانداز نقش گلبهار و از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به محمد حاتمی، حمیرا ریاضی، آتش تقی پور، محمدعلی ساربان، حسین افشار، مارال فرجاد، فرحناز منافی‌ظاهر، لعیا باستانی، نعیمه نظام دوست، ناهید مسلمی، افسانه ناصری، نسیم ادبی و بهرام علیان اشاره کرد.

 

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

 

«حلقه سبز» با وجود کاستی‌هایی که در روایت داستان داشت، صحنه‌هایی به یادماندنی برجا گذاشت و جرقه‌هایی در ذهن مخاطب که ممکن است در زندگی هر کدام از ما اتفاق بیفتد روشن کرد. «حلقه سبز» نتوانسته انتظارات مخاطبان عام و خاص را برآورده کند.

 

حال باید دید با این دو تجربه سریال‌سازی در کارنامه حاتمی‌کیا، این کارگردان چگونه با ریسک کارگردانی سریال عظیم «موسی (ع)» کنار خواهد آمد.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.