وزیر خارجه طالبان: آماده گفت‌وگو با همه طرف‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک هفته پیش گروه طالبان از به دست گرفتن کنترل پنجشیر که آخرین ولایتی بود که مقاومت می‌کرد، خبر داد. پس از آن، طالبان یک دولت موقت به رهبری محمد حسن آخوند تعیین کرد که از سال ۲۰۰۱ در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد. روز دوشنبه فیلیپو گراندی گفت که

کد خبر : 104385
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
وزیر خارجه طالبان: آماده گفت‌وگو با همه طرف‌ها هستیم



به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک هفته پیش گروه طالبان از به دست گرفتن کنترل پنجشیر که آخرین ولایتی بود که مقاومت می‌کرد، خبر داد. پس از آن، طالبان یک دولت موقت به رهبری محمد حسن آخوند تعیین کرد که از سال ۲۰۰۱ در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد. روز دوشنبه فیلیپو گراندی گفت که برای بررسی نیازهای بشردوستانه و وضعیت کلی در افغانستان وارد کابل شده است.

یک سخنگوی طالبان در پیامی توییتری گفت: امیرخان متقی، وزیر خارجه منصوب دولت طالبان افغانستان با کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل دیدار کرد و طی آن متقی بر لزوم حمایت از این دولت و ترغیب نکردن افغان‌ها به پناهندگی و مهاجرت تاکید کرد.

نام امیرخان متقی در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۱ وارد فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل شد.

در اوایل اوت، طالبان حملات علیه نیروهای دولتی افغان را شدت بخشید و در ۱۵ اوت وارد کابل شد و در نهایت تسلط بر این کشور را تکمیل کرد. این تحولات موجب شد تا هزاران شهروند خارجی و افغان راه خروج از افغانستان را در پیش بگیرند، خصوصا افغان‌های همکار با نیروها یا سازمان‌های خارجی که نگران حملات تلافی‌جویانه طالبان بودند.

همچنین امیرخان متقی در یک کنفرانس مطبوعاتی از کشورهای خارجی بابت کمک بشردوستانه به کابل قدردانی کرد و در ادامه از بانک‌ها و اهداکنندگان مالی خواست تا کمک مالی ارائه کنند. او گفت که گروه طالبان اقداماتش را با کشورهایی که کمک ارائه کنند، هماهنگ می‌کند.

این مقام طالبان تاکید کرد: از بانک توسعه آسیا، بانک توسعه اسلامی و کشورهای اهداکننده می‌خواهیم تا به افغانستان کمک کنند و تامین مالی پروژه‌هایی که هنوز به اتمام نرسیده‌اند، از سر بگیرند. طالبان روابط حسنه با کشورهای خارجی می‌خواهد اما آنها نباید کابل را تحت فشار قرار دهند چون فشار کارآمد نیست و به نفع افغانستان یا کشورهای جهان تمام نمی‌شود.

این مقام همچنین گفت: ما آماده برقراری روابط با همه کشورهای جهان و در راس آنها آمریکا هستیم و همچنین آمادگی داریم با همه طرف‌ها گفت‌وگو کنیم.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.