وزیرخارجه آلمان: تمام طرف‌ها بر سر احیای برجام توافق دارند

[ad_1] به نقل از شبکه دویچه وله، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه تحریریه آلمان درباره روند مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: تمام طرف‌ها بر سر اجرای کامل اهداف توافق هسته‌ای توافق دارند اما همه طرف ها در این مرحله آغازین، با مذاکراتی فشرده و سخت مواجه هستند. هایکو ماس

کد خبر : 40716
تاریخ انتشار : شنبه 10 آوریل 2021 - 14:50
وزیرخارجه آلمان: تمام طرف‌ها بر سر احیای برجام توافق دارند

[ad_1]

به نقل از شبکه دویچه وله، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه تحریریه آلمان درباره روند مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: تمام طرف‌ها بر سر اجرای کامل اهداف توافق هسته‌ای توافق دارند اما همه طرف ها در این مرحله آغازین، با مذاکراتی فشرده و سخت مواجه هستند.

هایکو ماس افزود: مذاکره‌کنندگان در برابر مسائل بسیار پیچیده ای قرار دارند و برای دست یافتن به یک راه حل به سازش و مصالحه تمام طرف‌ها نیاز است.

وی در ادامه درخصوص یک “رضایت کاذب” در جریان این مذاکرات هشدار داد و با اذعان به دشواری این رایزنی ها گفت تمام طرف‌ها بر سر احیای برجام توافق دارند. 

دور جدیدی از گفت وگوها برای احیای برجام و بازگشت کامل به این توافق در پایتخت اتریش در قالب کمیسیون مشترک برجام از هفته پیش آغاز شده است. اتحادیه اروپا، کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه تلاش می‌کنند میان ایران و آمریکا میانجی‌گری کنند.

هدف نهایی از این تلاش‌ها احیای توافق برجام است که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و پنج قدرت جهانی مبه امضا رسید اما دولت آمریکا در سال 2018 به طور یک جانبه از ان خارج شد.

همچنین وزارت امورخارجه آلمان در پیامی توئیتری از مکالمه تلفنی هایکو ماس با ژان ایو لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه خبر داد و اعلام کرد که دو طرف درباره مسائل مهم بین‌المللی از جمله پیشرفت‌های مذاکرات درخصوص توافق هسته‌ای رایزنی کرده اند.

قرار است روز چهارشنبه ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) گفت‌وگوها در سطح معاونان وزارت امورخارجه کشورهای شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای ادامه یابد.

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.