واکنش رهبر شبه جزیره کریمه به خبر کشته شدن مستشاران ایرانی در اوکراین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی آکسیونوف، رهبر شبه جزیره کریمه اعلام کرد: خبر منتشره توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این منطقه روسیه، جعلی است.آکسیونوف درباره این ادعا گفت: فوق العاده مزخرف است . به سختی می توان گفت که این چیست؛ تاثیر مشروب خواری،

کد خبر : 285514
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
واکنش رهبر شبه جزیره کریمه به خبر کشته شدن مستشاران ایرانی در اوکراین



به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی آکسیونوف، رهبر شبه جزیره کریمه اعلام کرد: خبر منتشره توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این منطقه روسیه، جعلی است.
آکسیونوف درباره این ادعا گفت: فوق العاده مزخرف است . به سختی می توان گفت که این چیست؛ تاثیر مشروب خواری، مواد مخدر، اسکیزوفرنی یا حماقت معمولی که مخاطبان غربی را هدف گرفته که با خوشحالی به هر قصه و افسانه ای از رژیم کی یف گوش می دهند.هر چه صندلی که این رژیم روی آن می‌نشیند بیشتر تکان بخورد، این داستان‌ها فوق‌العاده‌تر و با خیال پردازی بیشتری خواهند بود.
پیشتر، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، مدعی «کشته شدن شماری از مستشاران ایرانی در شبه‌جزیره کریمه» شده بود.
دانیلوف ادعا کرد که نیروهای ایرانی برای کمک به نظامیان روسیه به‌منظور به‌کارگیری پهپادهای شاهد-۱۳۶ در کریمه حضور دارند و شماری از آنها در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.
این مقام ارشد امنیتی اوکراین افزود: هر ایرانی که با روس‌ها در مناطق اشغال‌شده همکاری کند، هدف قرار خواهد گرفت.
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران در حال حاضر به روسیه هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) برای استفاده در جنگ آن علیه اوکراین می‌دهند.
مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در این باره گفت که تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین پهپادهایی را برای روسیه تامین کرده است.
او همچنین از امکان پذیر نبودن دیدار تهران با کی‌یف در مورد پهپادها به دلیل غیبت طرف اوکراینی خبر داد.
امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز، پیشتر به خبرنگاران گفت که تهران قاطعانه ادعاهایی مبنی بر انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کند.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش درباره این ادعای مطرح شده گفته بود:در خصوص بحران اوکراین ما بارها مواضع خود را به صورت صریح و واضح بیان کرده‌ایم. همانطور که بارها گفته‌ایم در ارتباط با این بحران ما پایبند به سیاست بی طرفی فعال هستیم. ما یک طرف جنگ اوکراین نیستیم و از ابتدای این بحران تلاش کردیم در چارچوب مناسبات دوستانه‌ای که با دو طرف داریم، دو کشور را به مسیر دیپلماسی برای حل و فصل اختلافات برگردانده و از ادامه جنگ جلوگیری کنیم.
کنعانی با بیان اینکه ما هیچ تسلیحات و تجهیزاتی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال نکرده‌ایم و یک طرف جنگ نیستیم تصریح کرد: همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه مسبوق به شروع این جنگ بوده است. همکاری‌های دفاعی ما در چارچوب روابط دو جانبه و مبتنی بر مسیرهای مشخص و قانونی بوده است. ایران اصل را بر روابط دوستانه با کشورها گذاشته است و اوکراین نیز از این موضوع مستثنی نیست. ما روابط نزدیک و دوستانه‌ای با اوکراین داشتیم و در همین چارچوب به روابط با اوکراین نگاه می‌کنیم. ایران در پاسخ به اقدام دولت اوکراین به تقلیل سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران مدبرانه عمل کرد و در مسیر حفظ چارچوب‌های دیپلماتیک در روابط دو جانبه عمل کرد.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.