واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری همه‌پرسی دونباس

به گزارش فرانس ۲۴، دستگاه اطلاعاتی انگلیس خبر داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه احتمالا الحاق این مناطق به خاک روسیه در روزهای آتی را اعلام می کند. در همین حال، پیتر استانو سخنگوی جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که عواقبی در انتظار همه افرادی است که در این

کد خبر : 260457
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۴۸
واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری همه‌پرسی دونباس



به گزارش فرانس ۲۴، دستگاه اطلاعاتی انگلیس خبر داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه احتمالا الحاق این مناطق به خاک روسیه در روزهای آتی را اعلام می کند.

در همین حال، پیتر استانو سخنگوی جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که عواقبی در انتظار همه افرادی است که در این همه پرسی های غیرقانونی و نامشروع شرکت می کنند.

وی افزود: اتحادیه اروپا این به اصطلاح همه پرسی ها را غیرقانونی تلقی می کند. وی تاکید کرد همه پرسی برای پیوستن به فدراسیون روسیه، در قلمرو اوکراین و در میان کنترل نظامی از سوی متجاوزان سازمان دهی شده است.

استانو گفت با توجه به مواضع اتحادیه اروپا و گروه هفت که نماینده پیشرفته ترین اقتصادهای جهان هستند، این انتخابات ثابت می کند روسیه به جای صلح طلبی بدنبال تشدید درگیری با اوکراین است. وی افزود: ما به این تشدید تنش، واکنش مناسب نشان خواهیم داد.

مقام مزبور از اظهارنظر در مورد بسته تحریمی جدید خودداری کرد، اما گفت که عواقبی برای همه افرادی که به این همه پرسی های غیرقانونی کمک کردند، وجود خواهد داشت.

سفیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی برای آماده سازی مجموعه جدیدی از تحریم ها علیه روسیه تشکیل دادند، پس از آنکه دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا آنها را موظف کردند در زمینه تمهیدات محدودکننده و یک بسته جدید کمک های نظامی در پاسخ به بسیج نسبی در روسیه کار کنند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا در مجموع ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۵ میلیارد دلار) در قالب کمک نظامی شامل تسلیحات مرگبار در اختیار کی یف قرار داده است.

این اتحادیه همچنین هفت بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده که علاوه بر موارد دیگر، شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه وی را هدف قرار می دهد.

در تحریم های اتحادیه اروپا، واردات طلا، نفت و زغال سنگ و صادرات کالاهای لوکس و فناوری پیشرفته ممنوع شده و بانک های روسیه و بلاروس را از دسترسی به سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت بازداشته است.

شهروندان جمهوری های دونباس، دونتسک، لوگانسک و همچنین مناطق آزاد شده خرسون و ژاپوروژیه امروز(سه شنبه) در آخرین همه پرسی الحاق به روسیه شرکت کردند. امروز همه پرسی در این ۴ منطقه با شاخص ۵۰ درصدی حضور مردم به پایان رسید. حضور مردم در این همه پرسی به ترتیب در مناطق دونباس ۸۶.۸۹ درصد، لوگانسک ۸۳.۶۱ درصد، خرسون ۶۳.۵۸ درصد و ژاپوروژیه ۶۶.۴۳ درصد ثبت شده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.