واکنش‌ آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی به انفجار شهرک صدر/حزب‌الله لبنان شدیدا محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در بغداد در فیسبوک حمله تروریستی در بازار شهرک صدر در شرق بغداد را محکوم و برای زخمی شدگان این انفجار شفای عاجل درخواست کرد. این انفجار روز دوشنبه در آستانه عید قربان رخ داد که به کشته زدن دستکم ۳۰ تن و زخمی شدن

کد خبر : 79908
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
واکنش‌ آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی به انفجار شهرک صدر/حزب‌الله لبنان شدیدا محکوم کرد


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در بغداد در فیسبوک حمله تروریستی در بازار شهرک صدر در شرق بغداد را محکوم و برای زخمی شدگان این انفجار شفای عاجل درخواست کرد.

این انفجار روز دوشنبه در آستانه عید قربان رخ داد که به کشته زدن دستکم ۳۰ تن و زخمی شدن ۶۰ تن دیگر منجر شد. داعش مسؤولیت حمله شهر صدر را برعهده گرفته است.

وزارت خارجه مصر نیز انفجار بغداد را به شدت محکوم و اعلام کرد: ما به دولت و مردم عراق و قربانیان این حمله بزدلانه که عاملانش حتی در این روزهای مبارک از ارتکاب آن خودداری نمی‌کنند، تسلیت می‌گوییم.

الازهر نیز در بیانیه‌ای به شدت این انفجار را محکوم و بر همبستگی با دولت و مردم عراق در برابر تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای این انفجار تروریستی را محکوم و بر حمایت و همبستگی خود با عراق علیه تمام مظاهر خشونت و تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه اردن نیز این انفجار را محکوم کرد. ضیف الله علی الفایز، سخنگوی رسمی این وزارتخانه اعلام کرد: عربستان از عراق در برابر آنچه ثبات و امنیتش را تهدید کند حمایت می‌کند.

یکی از مسؤولان اتحادیه عرب نیز ضمن محکوم کردن این انفجار بر همبستگی کامل با دولت عراق برای تقویت امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی این انفجار تروریستی را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم عراق در برابر تروریسم و خشونت ابراز همبستگی کرد.

فرحان حق، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله وحشیانه قبل از تعطیلی عید قربان به همگی ما یادآوری می‌کند که آفت تروریسم حد و مرزی نمی‌شناسد. گوترش بر لزوم محاکمه جنایتکاران در نزدیک ترین زمان ممکن تأکید کرد. وی این حمله تروریستی را محکوم و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید.

واکنش‌ آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی به انفجار شهرک صدر/حزب‌الله لبنان شدیدا محکوم کرد

سفارت آمریکا در عراق نیز انفجار تروریستی شهرک صدر را محکوم و اعلام کرد: ما به خانواده های قربانیان این انفجار تسلیت می گوییم و به حمایت از شرکای عراقی خود برای ایجاد آینده باثبات و سالم و شکست دائمی داعش ادامه خواهیم کرد.

وزارت خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی بر همبستگی با ملت و دولت عراق و موضع ثابت این کشور در مخالفت با تروریسم و خشونت تاکید کرد.

سه شنبه برهم صالح، رئیس جمهور عراق در توییتی اعلام کرد: در یک جنایت شنیع و بیرحمانه غیرنظامیان در شهر صدر قبل از عید قربان هدف قرار گرفتند. ما تنها زمانی آرام خواهیم گرفت که تروریسم را ریشه کن کنیم.رئیس جمهوری عراق نسبت به انفجار امروز در شهرک صدر واکنش نشان دادند.

برهم صالح با انتشار توییتی گفت: در جنایتی فجیع و بی‌رحمانه که کم سابقه است، شهروندان غیرنظامی ما را در شهرک صدر در شب عید قربان هدف قرار می‌دهند. آنها راضی نمی‌شوند مردم حتی برای لحظه‌ای امنیت و شادی داشته باشند.

رئیس جمهوری عراق افزود: تا زمانی که تروریسم کینه توز بزدل را ریشه کن نکنیم، آرام نخواهیم گرفت.

صالح در ادامه گفت که مسلما اراده عراقی‌ها جلوی جنایت و شرارت آنها را می‌گیرد.

از طرفی دیگر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در توییتی گفت: در حالی که عراقی‌ها به استقبال از عید سعید قربان می‌روند، تروریسم شادی آنها را هدف قرار می‌دهد تا خوی وحشیانه خود نسبت به ملت صبور ما را ثابت کند.

وی افزود: بر لزوم محاکمه و ایجاد تغییرات در برخی مناصب امنیتی که تقصیر آنها ثابت شود و طی سال‌های گذشته اقدامی در حوزه‌های استحفاظی خود نکرده باشند، تاکید می‌کنیم.

الحلبوسی همچنین تاکید کرد که از این تخلفات نباید بدون بازپرسی واقعی عبور کرد.

همچنین جنبش نجبا با صدور بیانیه‌ای ضمن یادآوری هشدار قبلی خود در خصوص خطر بازگشت تروریسم به شهرهای عراق، از کوتاهی پارلمان و بی‌مسؤولیتی دولت الکاظمی به‌شدت انتقاد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی نجبا طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: ما از چندین ماه قبل درباره قصد گروهک‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه در شهرهای مقدس و مناطق پرجمعیت هشدار داده بودیم، اما گوش شنوایی نیافتیم.

در این بیانیه با اظهار اندوه فراوان از قربانی شدن زنان و کودکان مظلوم در شهرک صدر، آن‌هم در ماه حرام، آمده است: متاسفانه امروز کشور پس از ایثارگری‌ها و تقدیم شهدای بسیار، به نقطه اول بازگشته و صحنه درگیری و کشتارهای خونین برای رسیدن به پست و مقام است.

نجبا در ادامه با تأکید بر اینکه “اجازه نخواهیم داد خون پاک مردم برای تبلیغات انتخاباتی برخی افراد ضعیف‌النفس و بیمار هزینه شود” اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی پیش از آنکه دولت موقت را به‌طور کامل مسؤول ناامنی و مصیبت‌های خونین بدانیم، پارلمان عراق را مسؤول کوتاهی پرسش‌برانگیز در انجام وظیفه، عدم نظارت و بی‌عملی در قبال این دولت می‌دانیم.

در پایان بیانیه ضمن هشدار در خصوص عواقب سکوت مقامات مسؤول در برابر این مصائب بزرگ، تصریح شده است: مردم به سکوت رضایت نخواهند داد و ما نیز مانند آنان سکوت را جایز نمی‌دانیم.

ائتلاف “النصر” نیز اظهار کرد: از تمام سازمان‌های امنیتی می‌خواهیم به شکل فوری تحقیقاتی را برای شناسایی گروه‌های تروریستی پشت این حادثه آغاز کنند.

حزب الله لبنان انفجار شرق بغداد را محکوم کرد

به گزارش  المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت انفجار تروریستی که عراقی‌های بی‌گناه را در شهرک صدر بغداد در آستانه عید قربان و در جریان ادای مناسک حج در کوه عرفه هدف قرار داد و به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، محکوم کرده و با مردم عراق اعلام همبستگی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: در این اقدام بزدلانه بازگشت به سیاست قتل و جنایتگری نهادهای تکفیری و تروریستی و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای آن دیده می‌شود که تنها برای مردم عراق ضرر و زیان دارند. پاسخ قطعی به این جنایت‌ها و توطئه‌ها با وحدت عراقی‌ها و همبستگی‌شان و فعالیت مداوم برای تعقیب جنایتکاران و از بین بردن آن‌ها ممکن است.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.