واردات خودروی دسته دوم از منطقه آزاد حقیقت دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی آقا محمدی در مراسم رونمایی از خودروی ملی سه سیلندر ایران خودرو افزود: کسی چنین اجازه‌ای نخواهد داد و امیدوارم آن‌هایی که بیشتر به فکر واردات هستند توجه کنند که خدمت به ملت ایران، در گرو تولید است. رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: فکر

کد خبر : 8870
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۳:۲۵
واردات خودروی دسته دوم از منطقه آزاد حقیقت دارد؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی آقا محمدی در مراسم رونمایی از خودروی ملی سه سیلندر ایران خودرو افزود: کسی چنین اجازه‌ای نخواهد داد و امیدوارم آن‌هایی که بیشتر به فکر واردات هستند توجه کنند که خدمت به ملت ایران، در گرو تولید است.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: فکر می‌کنم راهی که خودروسازان در طراحی و ساخت موتور ملی در پیش گرفتند راه درست و اصلاح رویه قبلی است که باید آن را دنبال کرد و ما هم باید کمک کار آن‌ها باشیم.

تولید موتور سه سیلندر ایران خودرو با همت مهندسان داخلی

بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: موتور سه سیلندر ملی ایران خودرو، با همت و تخصص متخصصان داخلی تولید شد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

مصطفی آقا میرسلیم افزود: در سال ۱۳۸۰، تصمیم گرفتیم خودرو ملی را مجهز به موتور ملی کنیم چرا که اگر قرار است خودرو ملی داشته باشیم، باید موتور ملی داشته باشیم.

وی گفت: کار تولید یک خودرو ملی اینگونه نیست که یک شبه به آن برسیم این کار نیاز به تلاش چندگانه دارد و چند سال برای رسیدن به این خواسته، تلاش کرده‌ایم.

میرسلیم افزود: در سال ۹۶، تحریم‌ها صورت گرفت و باعث اختلال در کارمان شد، اما امروز به این موفقیت دست یافته‌ایم بدون اینکه به خارج از کشور، نیازی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: موتور سه استوانه در بازار نداشته‌ایم و نمونه این موتور در داخل کشور وجود نداشت. این موتور اکنون نمونه آزمایشی است و تماما به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.

بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: این کاری که با همت مهندسان انجام گرفته اکنون به ثمر نشسته، اما نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد، این موتور با تولید انبوه، تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

میرسلیم افزود: اهم ویژگی‌های این موتور، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط زیست، استفاده بهینه از زیر ساخت سوخت پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی است.

آغاز مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر

مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر ایران خودرو با حضور وزیر صمت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان ملی استاندارد در مرکز طراحی و تحقیقات موتور ایران خودرو آغاز شد.

در این مراسم، جمعی از نمایندگان مجلس، معاونان وزیر صمت، معاونان وزیر نفت و آقای علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور دارند.

کاهش مصرف سوخت، بهبود عملکرد موتور، کاهش حجم موتور، توسعه موتور با سوخت پاک و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از ویژگی‌های خانواده موتور سه سیلندر ملی است.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در این مراسم گفت: بهمن امسال موتور بهینه شده EF۷ را با کاهش یک لیتری مصرف سوخت رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: نخستین موتور سه سیلندر را در پلتفرم خودروی رانا با گیربکس ۶ سرعته استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است قرار است در این مراسم وزیر نفت هم به صورت ویدئو کنفرانس شرکت کند.

223227



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.