هندی‌ها منتفع و روس‌ها متضرر/ کار آمریکا برای رقابت با چین دشوار شد

ابوالفضل خدائی: بنیاد کارنگی در مقاله ای برای واکاوی نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا بر موضوعات مهم جهانی به سراغ کارشناسان در حوزه های مختلف رفته و نظر آنان را جویا شده است. در این مقاله نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا بر موضوعاتی چون هند، خاورمیانه، سیاست هسته ای، روسیه، تکنولوژی و

کد خبر : 284527
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
هندی‌ها منتفع و روس‌ها متضرر/ کار آمریکا برای رقابت با چین دشوار شد


ابوالفضل خدائی: بنیاد کارنگی در مقاله ای برای واکاوی نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا بر موضوعات مهم جهانی به سراغ کارشناسان در حوزه های مختلف رفته و نظر آنان را جویا شده است. در این مقاله نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا بر موضوعاتی چون هند، خاورمیانه، سیاست هسته ای، روسیه، تکنولوژی و سیاست کاخ سفید در قبال اوکراین مورد تشریح شد:

هند

میلان وایشناو، همکار ارشد و مدیر برنامه جنوب آسیا: نتایج انتخابات میان دوره ای برای دهلی نو خبر خوشایندی خواهد بود. روابط ایالات متحده و هند از حمایت دو حزبی برخوردار بوده و همچنان ادامه دارد: روابط بین دو کشور یکی از معدود مواردی است که هر دو طرف می توانند در این روزها بر سر آن به توافق برسند. اما در دهلی نو نگرانی‌هایی در مورد بی‌ثباتی سیاسی در ایالات متحده و تأثیر آن بر سیاست خارجی آمریکا وجود دارد.

تا جایی که این انتخابات به عنوان رد برخی از افراطی‌ترین نامزدهای راست افراطی می‌شود، دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی به آن به‌عنوان یک خبر تا حد زیادی یک خبر خوب تلقی خواهد شد. هند ممکن است نسبت به جنبه‌هایی از سیاست خارجی ایالات متحده نارضایتی داشته باشد، اما ایالات متحده منفک و منحرف فقط می‌تواند برای جاه‌طلبی‌های هند برای نمایش قدرت در خارج از کشور مشکل ایجاد کند.

هندی‌ها منتفع و روس‌ها متضرر/ کار آمریکا برای رقابت با چین دشوار شد

>>> بیشتر بخوانید:

چرا جمهوریخواهان احساس پیروزی نمی‌کنند؟

خاورمیانه

سارا یرکس، کارشناس ارشد برنامه خاورمیانه: صرف نظر از آرای نهایی، احتمالاً تغییر زیادی در رویکرد واشنگتن در قبال خاورمیانه ایجاد نخواهد شد. این ناامیدی برای برخی از رهبران منطقه است – به ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی، که هیچ یک از آنها طرفدار جو بایدن و برنامه کاری او نیستند.

ما می دانیم که کنگره تقسیم خواهد شد. کوین مک کارتی، رئیس مجلس احتمالی، برای کنترل اعضای خود کار دشواری خواهد داشت، و این کار را برای دولت بایدن انجام کارهای زیادی در جبهه داخلی دشوار می کند و دولت را وادار می کند که آگاهانه تر به سمت سیاست خارجی، از جمله بحران های بی شمار در خاورمیانه، روی بیاورد.

در مجلس، یکی فقدان معنادار تام مالینوفسکی، نایب رئیس کمیته روابط خارجی و یکی از صریح ترین اعضا در مورد دموکراسی و حقوق بشر در خاورمیانه است. علیرغم از دست دادن او، ممکن است در مورد عقب راندن عربستان سعودی شاهد کنگره تهاجمی‌تری باشیم، هم به عنوان راهی برای جمهوری‌خواهان برای بررسی تلاش‌های ناموفق بایدن برای جلب نظر بایدن در مورد نفت و هم برای دموکرات‌ها برای ضربه زدن به بن سلمان بر نقش مخرب منطقه‌ای او و همچنین نقض حقوق بشر.

در سنا، هیچ یک از اعضای کمیته فرعی خاور نزدیک کمیته روابط خارجی سنا کرسی خود را از دست ندادند. بزرگترین تغییر در کمیته تخصیص خواهد بود، جایی که رئیس و عضو رتبه بندی بازنشسته شدند. منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اخیرا شاهد درگیری هایی بر سر کمک های خارجی به ویژه در مصر و تونس بوده است. و عملا، هنوز بیش از یک سوم پست های سفیران منا پر نشده است.

سیاست هسته ای

آنکیت پاندا، عضو ارشددر برنامه سیاست هسته ای: بعید است که این نتیجه انتخابات میان دوره ای باعث ایجاد نوسانات شدید در جهت سیاست خارجی ایالات متحده در زمینه مسائل سیاست هسته ای تحت دولت بایدن شود. در مورد مسائلی که کنگره دارای ارزش ویژه ای است، از جمله هزینه های نوسازی هسته ای، دفاع موشکی، و موضوع بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک با ایران در سال 2015، می توان انتظار داشت که دولت رویکردی را که پیش از انتخابات اتخاذ کرده بود دنبال کند.

روسیه

یوجین رومر، مدیر ارشد برنامه روسیه و اوراسیا نوشت: کرملین آشکارا امیدوار بود که یک «موج قرمز» جمهوری خواهان و یک شکست تحقیرآمیز در انتخابات برای دولت بایدن باشد. در تلویزیون روسیه، کارشناسان و تحلیلگران بایدن را به عنوان یک فرد پیر و از نظر ذهنی ضعیف به تصویر کشیده اند. کرملین که از اظهارات کوین مک کارتی، رئیس‌جمهور در مورد عدم وجود «چک سفید» دیگر برای اوکراین تشویق شده بود، به وضوح انتظار داشت که مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان، کمک‌های ایالات متحده به اوکراین را متوقف کند. این امیدها با موفقیت دموکرات ها در توقف موج قرمز و عملکرد ضعیف نامزدهای مورد حمایت ترامپ در صندوق های رای از بین رفته است.

سیاست دولت بایدن در قبال اوکراین و روسیه قرار است در مسیری که در 9 ماه گذشته ایجاد شده است ادامه یابد. تحریم های بیشتری علیه روسیه و تلاش برای منزوی ساختن آن در عرصه بین المللی اعمال خواهد شد. ناتو سنگ بنای سیاست ایالات متحده در اروپا باقی خواهد ماند. به طور خلاصه، غیر از ترامپ، کرملین بزرگترین بازنده انتخابات 8 نوامبر بود.

تکنولوژی

استیون فلدشتاین، عضو ارشد برنامه دموکراسی، تضاد و حکومت: بالاترین اولویت مربوط به رقابت فناوری ایالات متحده با چین است. برای این منظور، تیم بایدن بسیار فعال بوده است – به عنوان مثال، محدودیت‌های گسترده در ماه اکتبر برای محدود کردن دسترسی چین به نیمه‌رساناهای پیشرفته و سایر فناوری‌های اساسی صادر کرد. کنگره جدید از این سیاست ها حمایت خواهد کرد. در این جبهه، توافق دو حزبی نادری بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود دارد. در هر صورت، کنگره ممکن است دولت بایدن را وادار کند تا فراتر از این پیش رود، مانند مجوز دادن به منابع اضافی برای حمایت از نوآوری فناوری در میان متحدان دموکراتیک برای رقابت با چین یا ترغیب بایدن برای مقابله با اجبار دیجیتالی چینی. یکی از شرکت هایی که بدون شک خود را در تلاقی کنگره خواهد یافت تیک تاک است. با توجه به نگرانی های فزاینده در مورد حریم خصوصی داده ها و آسیب پذیری های امنیت ملی در این پلتفرم، فشار سیاسی برای مهار یا حتی ممنوعیت تیک تاک احتمالا افزایش خواهد یافت.

بن بست آمریکا در سیاست های فناوری باقی خواهد ماند. اختلافات شدید بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد چگونگی مقابله با نگرانی ها در خصوص اطلاعات نادرست یا برخورد با مسائل مربوط به تعدیل محتوا، مانع از پیشرفت واقعی خواهد شد.

شکست مالینوفسکی در انتخابات نیز ضربه بزرگی به جامعه حقوق دیجیتال است. در طول دوران ریاستش، او به عنوان یک قهرمان کلیدی ظاهر شد و قوانینی را برای محدود کردن شرکت‌های جاسوس‌افزار و ممنوعیت نظارت دیجیتال توسط جنایتکاران و دولت‌های سرکوبگر معرفی کرد. با خروج مالینوفسکی، تمرکز کنگره بر این موضوعات ممکن است کاهش یابد.

سیاست خارجی ایالات متحده در قبال اوکراین

استفان ورتهایم، همکار ارشد، برنامه استیتکرافت: همیشه بعید بود که انتخابات میان دوره ای در ادوار مختلف سیاست ایالات متحده در قبال اوکراین را تغییر دهد. جمهوری خواهان به شدت از کمک های نظامی به کی یف حمایت می کنند و تا حد زیادی همچنان از کمک های نظامی به کی یف حمایت می کنند. با این حال، با به دست گرفتن کنترل مجلس توسط حزب جمهوری‌خواه، انتظار شنیدن‌ها و پرسش‌های جدی‌تر در مورد اینکه جنگ به کجا می‌رود، باشید.

در این زمینه، ادامه کمک های چند میلیارد دلاری به اوکراین نباید بدیهی تلقی شود. پویایی میدان نبرد بیشترین اهمیت را خواهد داشت: اگر جنگ به بن بست تبدیل شود، اگر روسیه به دستاوردهای مستمری دست یابد، یا اگر اوکراین از چنان موفقیت چشمگیری برخوردار شود که خطر هسته ای شدن جنگ یا گسترش آن به کشورهای جدید را افزایش دهد، مردم آمریکا و نمایندگان آنها ممکن است طرفدار تغییر مسیر باشند. رکود در اقتصاد ایالات متحده همچنین می تواند هزینه های بزرگ و نامنظم برون مرزی را برای توجیه دشوارتر کند. این دو شرط می تواند باعث تغییر در جمهوری خواهان و دموکرات ها شود.

در غیاب این عوامل، حمایت گسترده از اوکراین – با نگاهی به مذاکرات نهایی – احتمالاً قوی باقی خواهد ماند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.