همانطور که بانکداری اعتماد را از بین می برد، بیت کوین خطر اخلاقی را برطرف می کند

از آنجایی که مشکلات اساسی در اقتصاد ما به دلیل شکست‌های اخیر بانکی آشکار می‌شود، بیت‌کوین به‌عنوان یک پول جایگزین و غیرقابل اعتماد است. این یک سرمقاله نظری توسط میکی کاس، فارغ التحصیل وست پوینت با مدرک اقتصاد است. او قبل از انتقال به سپاه مالی، چهار سال را در پیاده نظام گذراند. با انباشته

کد خبر : 333029
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
همانطور که بانکداری اعتماد را از بین می برد، بیت کوین خطر اخلاقی را برطرف می کند



از آنجایی که مشکلات اساسی در اقتصاد ما به دلیل شکست‌های اخیر بانکی آشکار می‌شود، بیت‌کوین به‌عنوان یک پول جایگزین و غیرقابل اعتماد است.

این یک سرمقاله نظری توسط میکی کاس، فارغ التحصیل وست پوینت با مدرک اقتصاد است. او قبل از انتقال به سپاه مالی، چهار سال را در پیاده نظام گذراند.

با انباشته شدن زیان های تحقق نیافته، بانک سیلیکون ولی (SVB) به تدریج و سپس به طور ناگهانی ورشکسته شد و به دنبال آن بانک Signature سقوط کرد و مردم شروع به بیدار شدن از مسائلی کردند که سیستم مالی ما را فرا گرفته بود. سیستم‌های بانکی امروزی، هرچند دیجیتالی، می‌توانند بانک‌ها را مجبور به فروش دارایی‌های ذخیره با زیان کنند، که به ناچار منجر به ورشکستگی می‌شود.

همانطور که بالاجی سرینیواسان دارد با اشاره بهچیزی که زمانی استاندارد طلایی برای دارایی‌های ذخیره بدون ریسک در نظر گرفته می‌شد، اکنون در پرتگاه یک بحران جدید بانکی قرار دارد. آیا این پایان خزانه داری ایالات متحده است که ما می دانیم؟

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، رویدادهای آخر هفته – از شکست SVB در مشکلات با سایر موسسات مالی گرفته تا مداخله هشداردهنده دولت – نشان می‌دهد که این سیستم چقدر شکننده شده است و بر وابستگی آن به چاپ پول تاکید می‌کند، حتی در شرایطی که توسط کم مصرف‌ها لغو می‌شود. -بازده، محیطی با نرخ بهره پایین که در وهله اول ناشی از چاپ بود. این دوگانگی آشکار است، اما درس هایی برای آموختن وجود دارد.

شما نمی توانید یک پونزی را کاهش دهید: چرا سیستم بانکداری قدیمی برای شکست آماده است

روش کار سیستم بانکی اساساً به این صورت است که بانک‌ها سپرده‌های شما را می‌گیرند و آن‌ها را با نرخ‌های سود بالاتر از آنچه به شما می‌پردازند به آنها وام می‌دهند. آنها اغلب ذخایر خود را در اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نگه می دارند، و به نظر می رسد همه چیز کار می کند تا زمانی که این کار انجام نشود.

با چرخه انقباض فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره به معنای کاهش قیمت اوراق قرضه و کاهش ارزش دارایی های ذخیره اصلی بانک ها بود. هنگامی که سپرده گذاران برای بازخرید سپرده های خود می آیند، بانک ها مجبور می شوند دارایی های خود را با ضرر بفروشند و در نهایت قادر به جلوگیری از خونریزی نیستند.

همانطور که با فروپاشی اخیر SVB نشان داده شد، بانک های منطقه ای بیشترین ضربه را متحمل خواهند شد. رگولاتورهای فدرال به شدت در تلاش هستند تا با حمایت 100 درصدی از پول سپرده گذاران، اعتماد به سیستم را تقویت کنند، اما به چه قیمتی؟

https://twitter.com/lisa_hough_/status/1635045124936982528

مطمئناً سپرده گذاران در حال فرار به سمت پسران بزرگ هستند که منجر به یک سیستم متمرکز و شکننده تر از قبل خواهد شد. من فکر می کنم همه در اعماق خود می دانند که نمی توانند هر مشتری بانک را نجات دهند. مردم چقدر چاپ پول را به نام ثبات مالی تحمل خواهند کرد؟

از نظر دارندگان سهام، چرا کسی بخواهد در این مرحله سهام را در یک بانک کوچک نگه دارد؟ اگر بانک‌ها شکست بخورند و فدرال رزرو تصمیم بگیرد که سپرده‌گذاران را کامل کند در حالی که بقیه آسیب می‌بینند، تمام ریسک به همه افراد منتقل می‌شود، به جز سپرده‌گذاران، انگیزه فروش سهام و از بین رفتن سرمایه‌های جذب ریسک بانک‌ها. این حرکت می‌تواند بانک‌های کوچک‌تر را در موقعیت‌های بسیار بدتری نسبت به قبل مجبور کند.

اعتماد سیستمی در مقابل بی اعتمادی سیستمی

سناریویی که پیش روی ما قرار دارد، تصویر واضحی از آن چیزی است که وقتی اعتماد شروع به شکستن در سیستمی می‌کند که اساساً مبتنی بر ایده اعتماد است، نه تأیید، چه اتفاقی می‌افتد. در دوران مدرن، مردم فکر می کنند که باید پول خود را در بانک ها نگه دارند، اما برای حفظ سپرده های خود باید به بانک ها اعتماد کنند تا استراتژی های مدیریت ریسک موثر را حفظ کنند.

بیت کوین اساساً متفاوت است. می توانید ذخایر الزامی، مدت زمان و ریسک نرخ بهره، ریسک طرف مقابل و موارد مشابه را حذف کنید. هیچ اعتمادی به بیت کوین وجود ندارد. فقط کد وجود دارد. این یک به یک با خودش پشتیبان می شود و تا زمانی که کلیدهای خود را به درستی نگه دارید، نیازی به نگرانی در مورد اجرای بانک ندارید.

از آنجایی که شرکت‌ها در این هفته برای پرداخت حقوق و دستمزد تلاش می‌کنند، فکر می‌کنم این ممکن است جرقه‌ای باشد که آتشی را پشت بیت کوین روشن کند. پول بی اعتماد ممکن است چیزی باشد که به جلوگیری از موج فاجعه در سیستمی که به نظر می رسد اعتماد در حال فروپاشی است، کمک می کند.

این یک پست مهمان توسط میکی کاس است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.