هشدار میلیاردر در مورد عملیات قریب الوقوع بانک اگر دولت نتواند تمام سپرده های SVB را تضمین کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

بیل آکمن، میلیاردر، نسبت به عواقب “عمیق و گسترده” این که دولت ایالات متحده اجازه می دهد بانک سیلیکون ولی (SVB) بدون حمایت از همه سپرده گذاران با شکست مواجه شود، هشدار داده است. “هیچ شرکتی حتی شانس کمی برای از دست دادن یک دلار سپرده را نخواهد داشت زیرا هیچ پاداشی برای این ریسک

کد خبر : 332313
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
هشدار میلیاردر در مورد عملیات قریب الوقوع بانک اگر دولت نتواند تمام سپرده های SVB را تضمین کند – اقتصاد بیت کوین نیوز


بیل آکمن، میلیاردر، نسبت به عواقب “عمیق و گسترده” این که دولت ایالات متحده اجازه می دهد بانک سیلیکون ولی (SVB) بدون حمایت از همه سپرده گذاران با شکست مواجه شود، هشدار داده است. “هیچ شرکتی حتی شانس کمی برای از دست دادن یک دلار سپرده را نخواهد داشت زیرا هیچ پاداشی برای این ریسک وجود ندارد. بدون ضمانت سپرده FDIC در سراسر سیستم، عملیات بانکی بیشتری از دوشنبه صبح آغاز می‌شود.» او هشدار داد.

دولت تا صبح دوشنبه فرصت دارد تا “اشتباهی که به زودی جبران ناپذیر می شود” را برطرف کند.

میلیاردر بیل آکمن، مدیر عامل و مدیر مجموعه پرشینگ اسکوئر کپیتال مدیریت، نسبت به عواقب “عمیق و گسترده” دولت ایالات متحده که به بانک سیلیکون ولی اجازه ورشکستگی بدون حمایت از تمام سپرده گذاران می دهد، هشدار داده است.

او روز شنبه در توییتی نوشت که دولت تا صبح دوشنبه فرصت دارد تا «اشتباهی که به زودی جبران‌ناپذیر است» خود را برطرف کند و توضیح داد:

با اجازه دادن به SVB برای ورشکستگی بدون حمایت از همه سپرده گذاران، جهان متوجه شد که یک سپرده بدون بیمه چیست – یک ادعای نقدینگی ناامن از یک بانک شکست خورده.

او تاکید کرد که اگر جی پی مورگان، سیتی بانک یا بانک آمریکا بانک سیلیکون ولی را قبل از باز شدن بازار روز دوشنبه خریداری نکنند، یا دولت تضمینی برای تمام سپرده‌های SVB ارائه نکند، «صدای غول‌پیکری که می‌شنوید، برداشت تقریباً تمام سپرده‌های بدون بیمه خواهد بود. از همه به جز “بانک های مهم سیستمی” (SIB).

آکمن با انتظار اینکه این وجوه “به SIBs، وجوه بازار پول خزانه داری ایالات متحده (UST) و UST کوتاه مدت منتقل شود، خاطرنشان کرد که “هم اکنون فشارهایی برای انتقال وجه نقد به حساب های کوتاه مدت بازار پول UST و UST وجود دارد. به بازده بسیار بالاتر موجود در UST بدون ریسک در مقابل سپرده های بانکی.” این میلیاردر ادامه داد:

این برداشت‌ها نقدینگی را از بانک‌های جامعه، منطقه‌ای و سایر بانک‌ها تخلیه می‌کند و شروع به نابودی این مؤسسات مهم می‌کند.

وی افزود: «هم اکنون هزاران شرکتی که سریع‌ترین رشد و نوآورانه‌ترین شرکت‌های تحت حمایت سرمایه‌گذاری را در ایالات متحده دارند، در هفته آینده شروع به شکست در پرداخت حقوق و دستمزد خواهند کرد». علاوه بر این، او خاطرنشان کرد که افزایش تقاضا برای UST کوتاه‌مدت باعث کاهش نرخ‌های کوتاه می‌شود و تلاش‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها برای کند کردن اقتصاد را پیچیده می‌کند.

ناکامی دولت در تضمین سپرده های SVB پیامدهای گسترده و عمیقی دارد

آکمن توضیح داد که مدیریت ارشد بانک سیلیکون ولی در سرمایه‌گذاری سپرده‌های کوتاه‌مدت در دارایی‌های بلندمدت با نرخ ثابت «اشتباهی اساسی» مرتکب شد، بنابراین با افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت، «عملیات بانکی روی داد».

نه تنها مدیران ارشد SVB “گند زدند”، بلکه میلیاردر اظهار داشت که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل ارز (OCC) نیز در نظارت بر ریسک خود بر سیستم بانکی “گم کرده اند”. آکمن گفت: “SVB باید با بیش از 200 میلیارد دلار دارایی و 170 میلیارد دلار سپرده از وام گیرندگان تجاری در همان صنعت، در فهرست نظارتی آنها قرار می گرفت.”

نباید اجازه داد که شکست FDIC و OCC در انجام وظایف خود باعث نابودی 1000 کسب و کار با بالاترین پتانسیل و بالاترین رشد کشور ما شود … در حالی که دسترسی جامعه و بانک های منطقه ای ما به سپرده های کم هزینه را برای همیشه مختل کند.

مدیر اجرایی میدان پرشینگ به اشتراک گذاشت که “بررسی پشت پاکت ترازنامه SVB نشان می دهد که حتی در صورت انحلال، سپرده گذاران باید در نهایت حدود 98٪ از سپرده های خود را پس بگیرند.”

او استدلال کرد که هزینه تضمین سپرده‌های SVB توسط دولت حتی بدون اختصاص ارزش حق امتیاز به بانک «حداقل خواهد بود». در همین حال، وی هشدار داد: «پیامدهای ناخواسته شکست دولت در تضمین سپرده‌های SVB گسترده و عمیق است و باید تا قبل از دوشنبه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد».

بانک احتمالی از دوشنبه شروع می شود

آکمن در یک توئیت بعدی شنبه نوشت که طبق منبعی که به او اعتماد دارد، “سپرده گذاران SVB 50٪ در دوشنبه و سه شنبه و موجودی بر اساس ارزش تحقق یافته طی 3 تا 6 ماه آینده دریافت خواهند کرد.” این میلیاردر تاکید کرد:

اگر این موضوع صحت داشته باشد، من انتظار دارم که از روز دوشنبه صبح در تعداد زیادی از بانک‌های غیر SIB عملیات بانکی وجود داشته باشد. هیچ شرکتی حتی شانس کمی برای از دست دادن یک دلار از سپرده ها را نخواهد داشت زیرا هیچ پاداشی برای این ریسک وجود ندارد. بدون ضمانت سپرده FDIC در سراسر سیستم، عملیات بانکی بیشتری از دوشنبه صبح آغاز می شود.

آکمن همچنین در توییتر فاش کرد که نه او و نه شرکتش، میدان پرشینگ، هیچ ارتباط مستقیمی با بانک سیلیکون ولی ندارند. با این حال، میلیاردر توضیح داد که «شخصاً یک سرمایه‌گذار در برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بیوتکنولوژی کمتر شناخته‌شده، عمدتاً مرحله اولیه اولیه و برخی استارت‌آپ‌های اولیه که ممکن است در معرض SVB باشند» است، و افزود که در مجموع، «معرض خطرپذیری» او. به بانک مشکل دار کمتر از 10 درصد از دارایی او است.

آیا با بیل آکمن موافقید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.