هادی رضایی:همین که مردم خندیدند برای ما کافی است

مهری رنجبر: کاروان سردار دلها با اینکه نسبت به دوره های قبل، با تعداد کمتری در پارالمپیک شرکت کرد اما با ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱برنز و دوازدهمی، نتیجه خوبی گرفته است. ۴ مدال طلا بیشتر از پارالمپیک ریو و دو طلا بیشتر از لندن. هر چند ۴۹ نفر ورزشکار، کمتر از ریو

کد خبر : 100871
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
هادی رضایی:همین که مردم خندیدند برای ما کافی است



مهری رنجبر: کاروان سردار دلها با اینکه نسبت به دوره های قبل، با تعداد کمتری در پارالمپیک شرکت کرد اما با ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱برنز و دوازدهمی، نتیجه خوبی گرفته است. ۴ مدال طلا بیشتر از پارالمپیک ریو و دو طلا بیشتر از لندن. هر چند ۴۹ نفر ورزشکار، کمتر از ریو به توکیو برده بود. کمیته ملی پارالمپیک این بار تصمیم گرفت کاروان کیفی راهی توکیو کند.

هادی رضایی سرپرست کاروان سردار دلها در پایان فستیول پنج حلقه درباره کاروان کشورمان و عملکرد آن ها می گوید.

نخست این سوال را بپرسیم که از نتایج کاروان کشورمان راضی بودید؟

بله نتایج راضی کننده بود. رتبه دوازدهمی کاروان راضی کننده است. چرا که ما در این دوره ۲۴ مدال گرفتیم که ۵۰ درصد آن طلا است. در حالی که کاروان ما دوره قبل ۱۱۱ نفره بود و این دوره ۶۲ نفر. در واقع از جمع ۶۲ ورزشکار،۳۵ نفر با مدال برمی گردند، یعنی اگر مدال والیبال را ۱۲ تا حساب کنیم و دو مدال اولاد را یکی، در واقع ۳۴ نفر مدال گرفته اند. در واقع از این جمع ۵۷،۸ تا ۶۰ درصد ورزشکاران مدال گرفته اند.

یک نکته مهم که در این دوره به چشم آمد، تمرکز روی اعزام نفراتی بود که شانس مدال بیشتری دارند و همه نفرات به مسابقات اعزام نمی شوند، دلیل این کار چه بود؟ صرفا به دلیل مباحث اقتصادی یا دلیل دیگری داشت؟

 ما باید در بحث جوانان کمی و پاراآسیایی کمی و کیفی کنیم و برای پارالمپیک کیفی. پارالمپیک توریست نمی بریم. البته من در توکیو تحقیق کردم که ۷۰ تا۸۰ درصد کشورها کاروان کیفی می آیند، مگر کشورهایی که پول برایشان مهم نیست ، یا کشورهایی مثل ژاپن، استرالیا، کانادا، آمریکا نگاه توانبخشی به ورزش معلولان دارند. اما ۷۰،۸۰ درصد کشورها نگاه حرفه ای به پارالمپیک دارند و به همین دلیل رکوردهای زیادی هم درآن شکسته می شود. به نظرم نگاه کیفی به کاروان، سیاست خوبی است و حتی کمیته ملی المپیک هم باید به آن توجه کند. چه ایراد دارد با اعزام شانس مدالی ها پول را پس انداز کرده و ورزشکاران جوان را درکمپ های کشورهای دیگر برای تمرین بفرستیم؟ به هر حال این هم نوعی سرمایه گذاری است. حالا ببینید والیبال نشسته ما به جایی رسیده که در شرایط بد اقتصادی و مشکلات جامعه با قهرمانی اش لبخند به لب های مردم می آورد و حتی برای ۵ دقیقه هم شده آنها را از مشکلات دور می کند.این خنده برای ما کافی است.

یعنی با کیفی شدن کاروان ها، تنوع مدال و موفقیت نفرات بیشتر می شود؟

بله دقیقا. حالا کاروان ما در پارالمپیک در تکواندو، تیرو کمان، والیبال نشسته، وزنه برداری، دوومیدانی، مدال طلا گرفته. در واقع تنوع مدال های طلای رشته ها، بیشتر شده است. درست است که فوتبال صنعت است و جدای از بقیه ورزش ها، کشتی ورزش اول کشور و والیبال هم مردم را شاد می کند، اما با سرمایه گذاری روی رشته های پارالمپیکی،آنها هم دیده می شوند. یادم می آید در پارالمپیک سئول تنها ۲ دقیقه والیبال نشسته پارالمپیک را تلویزیون نشان می داد ،آن هم با آهنگی درام که همه می گفتند طفلکی ها، ولی سیر صعودی درخشش تیم والیبال نشسته در دنیا توجه رسانه را بیشتر جلب کرد، حتی روزنامه ها و خبرگزاریها هم حالا اخبارش را منتشر می کنند. شاید قبلا مردم خیلی اتفاقی خبرها را می شنیدند اما حالا همه پیگیر نتیجه تیم هستند و کم کم ورزش جانبازان ومعلولان هم رشد کرده و بیشتر دیده شده است. در واقع با رشد و پیشرفت ورزش جانبازان و معلولان ناخودآگاه رسانه ها هم با آنها حرکت کردند.

از این بحث کلی درباره کاروان کمی فاصله بگیریم و نگاهی مجزا هم به تیم ملی والیبال در پارالمپیک داشته باشیم که با قهرمانی در این دوره یک رکورد یک جاودانه را خلق کرد، ابتدا از فینال برایمان بگویید؟

روسیه با چهار تیم مبارزه کرد تا بالاخره به فینال برسد. روس ها تیم هایی مثل بوسنی هرزگوین، مصر و ژاپن را شکست دادند تا به ما در فینال بخورند. تیم ایران هم با چهار برتری پشت سر هم به فینال رسید. ما در فینال به بوسنی می رسیدیم اما اینبار روسیه حریف ما در این مرحله بود.

دیدار فینال رقابت سخت و سنگینی بود، اما ملی پوشان پیروز میدان شدند، آیا این سخت ترین دیدار تیم کشورمان در این تورنمنت بود؟

بله بسیار سنگین بود. روسیه مدعی تازه والیبال نشسته والیبال دنیا است اما بازیکنان با پشتوانه هفت قهرمانی از ۹ حضور در پارالمپیک اعتماد به نفس زیادی داشتند و تیم روسیه را شکست دادند و قهرمان شدند. بازیکنان ما واقعا خوب بازی کردند. همه از والیبال نشسته توقع قهرمانی داشتند. خودمان هم چنین بودیم. ما برنامه داشتیم بدون حتی یک ست باخت قهرمان شویم این اتفاق نیفتاد اما از نتیجه راضی هستیم و خوشحالم که تیم به مقام قهرمانی رسید.

نکته درخشان کارنامه والیبال این بود که در هیچ دیداری حتی یک ست هم ندادیم اما یک ست را در دیدار فینال به روسیه واگذار کردید؟

ما برنامه داشتیم بدون حتی یک ست باخت قهرمان شویم این اتفاق نیفتاد اما از نتیجه راضی هستیم و خوشحالم که تیم به مقام قهرمانی رسید. جمع بندی فنی باید بعدا انجام شود اما به هر حال حریفان ما نیز دنبال برد هستند و مقابل ایران جدی‌تر ظاهر می‌شوند. افت ما در ست سوم بود اما خوشبختانه بلافاصله به بازی برگشتیم و نتیجه را جبران کردیم. اگر یک ست را نمی باختیم به چیزی که می‌خواستیم و برنامه‌ای که داشتیم می‌رسیدیم. اما خوشحالم از این مدال و تکرار قهرمانی.

شما غم بزرگی در توکیو متحمل شدید، درگذشت مادرتان. هزاران کیلومتر دورتر بودند اما به دلیل مسئولیتی که داشتید در کنار کاروان و تیم والیبال نشسته ماندید.

بله. من این قهرمانی را به تمام مادران شهدا، مادران سرزمین و روح بزرگوار مادرم تقدیم می کنم که نتوانستم بر سر خاکسپاری او حاضر باشم.

چه انگیزه ای باعث شد که با وجود درگذشت مادرتان در کنار تیم بمانید؟

خنداندن مردم و لبخند آوردن به صورت آنها به خصوص مادران کشور ما واقعا ارزشش را داشت. لازم از رسانه ها به خصوص صدا و سیما هم تشکر کنم که در تمام مدت برگزاری رقابت های پارالمپیک در کنار تیم بودند و ما را حمایت کردند. علاوه بر آن از زحمات همه مسئولان و البته بازیکنان تشکر می کنم.

۲۵۴ ۲۵۱

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.