نگرانی آمریکا و اسرائیل از تجهیز ایران به ماهواره جدید

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: طبق اظهارات مقامات فعلی آمریکا و برخی مقامات در خاورمیانه، روسیه در حال آماده‌ شدن برای ارائه نوع پیشرفتی از سامانه ماهواره‌ای به ایران است که برای جمع آوری داده با اهداف بالقوه نظامی در خاورمیانه و فراتر از آن، توان بی‌سابقه‌ای به تهران خواهد داد. واشنگتن پست ادامه

کد خبر : 64986
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
نگرانی آمریکا و اسرائیل از تجهیز ایران به ماهواره جدید



روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: طبق اظهارات مقامات فعلی آمریکا و برخی مقامات در خاورمیانه، روسیه در حال آماده‌ شدن برای ارائه نوع پیشرفتی از سامانه ماهواره‌ای به ایران است که برای جمع آوری داده با اهداف بالقوه نظامی در خاورمیانه و فراتر از آن، توان بی‌سابقه‌ای به تهران خواهد داد.

واشنگتن پست ادامه داد: به گفته این مقامات، برنامه مذکور، یک ماهواره Kanopus-V ساخت روسیه به ایران خواهد داد که مجهز به دوربین‌هایی با دقت بسیار بالا است و این امکان را به ایران می‌دهد که به شکل مداوم تاسیسات مختلف از پالایشگاه‌های نفتی خلیج فارس و پایگاه‌های نظامی اسراییل گرفته تا پادگان‌های عراقی که نظامیان آمریکایی را در خود جایی داده را رصد کند و به گردآوری اطلاعات با دقت بالا بپردازد. آن‌ها همچنین گفتند که پرتاب این ماهواره ممکن است ظرف چند ماه انجام شود.

این روزنامه علاوه بر این مطرح کرد: این مقامات مدعی شدند، Kanopus-V در اصل برای کاربری غیرنظامی طراحی شده است اما مقامات نظامی ایران به شدت به دنبال به دست آوردن آن بوده‌اند. به گفته این مقامات، کارشناسان روسی نیز به ایران سفر کرده بودند تا گروهی را که این ماهواره را از تاسیسات جدیدی در کرج هدایت خواهند کرد، آموزش دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: جزئیات این قرارداد توسط یک مقام فعلی و یک مقام پیشین آمریکایی و یک مقام ارشد دولتی خاورمیانه  که در جریان امور قرار داشتند، تشریح شده است. این سه مقام، با توجه به تلاش‌های ادامه دار جاسوسی، به شرط ناشناس بودن حاضر به صحبت کردن در این باره شدند. وزیر امور خارجه روسیه در مسکو به ایمیلی درباره اظهار نظر پیرامون این موضوع پاسخی نداد.

این گزارش می‌افزید: این افشاگری در آستانه آماده شدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش انجام شده‌اند.

در ادامه مطرح شد: طبق این توافق، ماهواره جدید سخت‌افزارهای قدرتمند خواهد داشت از جمله دوربینی با قدرت تفکیک ۱.۲ متر که ارتقایی چشم‌گیر در توان فعلی ایران خواهد بود. به گفته این مقامات، ایران قادر خواهد بود این ماهواره را به کار بگیرد تا درباره محل‌هایی که می‌خواهد اطلاعات گردآوری کند.

 بخش دیگری از گزارش واشنگتن پست می‌افزاید: مقام خاورمیانه‌ای که از ویژگی‌های سخت‌افزاری این ماهواره آشنایی دارد در این باره گفت که «این بهترین ماهواره‌ دنیا نیست اما قدرت تفکیک بالایی دارد و برای اهداف نظامی بسیار مناسب است. این توانایی به ایران اجازه خواهد داد یک بانک هدف دقیق داشته باشد و آن را ظرف چند ساعت به روزرسانی کند».

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.