نحوه تست سنسور دما با استفاده از مولتی متر

سنسور دمای خودرو از اجزای مهم سیستم خنک کننده موتور شما است ، بنابراین اگر در گرم شدن بیش از حد اتومبیل یا کامیون خود مشکلی دارید ، ممکن است سنسور معیوبی داشته باشید. خوشبختانه تعویض سنسور دما به سادگی اتصال به سنسور جدید است. با این حال ، ابتدا باید سنسور خود را آزمایش

کد خبر : 10824
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
نحوه تست سنسور دما با استفاده از مولتی متر


سنسور دمای خودرو از اجزای مهم سیستم خنک کننده موتور شما است ، بنابراین اگر در گرم شدن بیش از حد اتومبیل یا کامیون خود مشکلی دارید ، ممکن است سنسور معیوبی داشته باشید. خوشبختانه تعویض سنسور دما به سادگی اتصال به سنسور جدید است. با این حال ، ابتدا باید سنسور خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید مشکل در آنجاست و مشکل عمیق تری ندارید که باید اصلاح شود. با استفاده از مولتی متر دستی خود می توانید به راحتی چند قرائت انجام دهید که به شما نشان می دهد سنسور شما به درستی کار می کند یا خیر.

مراحل

  • تصویری با عنوان یک سنسور دما را با یک مولتی متر مرحله 01 امتحان کنید


    1
    وسیله نقلیه خود را در پارک قرار دهید ، موتور را خاموش کرده و کاپوت خود را بیرون بزنید. وسیله نقلیه خود را در پارک قرار دهید تا پایدار باشد و نوردد و کلید را از احتراق خارج کنید تا به طور تصادفی خود را شوک نزنید. کاپوت خود را باز کنید تا بتوانید به محفظه موتور خود دسترسی پیدا کنید و از باز ماندن آن اطمینان حاصل کنید.[1]
  • اگر اخیراً در حال رانندگی با وسیله نقلیه خود هستید ، حدود 15 دقیقه صبر کنید تا موتور شما خنک شود تا خود را نسوزانید.
  • تصویری با عنوان یک سنسور دما را با یک مولتی متر مرحله 02 آزمایش کنید

    2
    سنسور دما را در کنار ترموستات قرار دهید. شیلنگ رادیاتور فوقانی خود را به سمت موتور دنبال کنید. در انتهای شلنگ محفظه ترموستات قرار دارد. سنسور دما به ترموستات متصل شده یا در کنار آن نصب شده است که به نظر می رسد یک دستگاه سیاه و سفید کوچک است که به یک سیم مجهز شده است.[2]

    نکته: اگر در یافتن سنسور مشکلی دارید ، کتابچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید یا آنلاین و مدل خود را جستجو کنید تا مکان آن را پیدا کنید.

  • موقعیت سنسور دمای خودرو ممکن است بسته به نوع و مدل شما متفاوت باشد ، اما به طور کلی ، در کنار ترموستات روی بلوک موتور قرار دارد.
  • اگر در حال کار بر روی یک کامیون با موتور بزرگ هستید ، ممکن است ترموستات در پشت سیلندر فلزی در بالای بلوک موتور معروف به پلنوم ورودی قرار داشته باشد. شما برای از بین بردن پلنوم ورودی بدون آسیب رساندن به موتور خود به یک متخصص حرفه ای نیاز دارید.
  • تصویری با عنوان یک سنسور دما با یک مولتی متر مرحله 03 را آزمایش کنید

    3
    سنسور را از برق بکشید و آن را از خودرو خارج کنید. برای نگه داشتن سیم سیم و از دست دیگر برای کشیدن بدنه سنسور از یک دست استفاده کنید. آن را به آرامی از مهار بیرون بکشید تا به سیم کشی آسیب نرسانید و سنسور را مانند میز یا میز بر روی سطح کار صاف قرار دهید.[3]
  • تصویری با عنوان یک سنسور دما را با یک مولتی متر مرحله 04 آزمایش کنید

    4
    اتصال مولتی متر به کانکتورهای خارجی سنسور متصل شوید. روی پلاگین سنسور دما 3 اتصال وجود دارد که شبیه شاخه های فلزی هستند. سرب قرمز خود را بگیرید و آن را به 1 اتصال دهنده در سمت راست یا انتهای چپ بچسبانید. سپس ، هدایت مشکی رنگ خود را به کانکتور سمت دیگر آنسوی سرب قرمز خود بچسبانید تا آنها یکدیگر را لمس نکنند.[4]

  • از اتصالات برای اتصال سنسور به سیم سیم استفاده می شود.
  • اگر لیدها لمس کنند ، خوانش دقیقی نخواهید داشت.
  • اکثر سنسورهای دما 3 کانکتور دارند ، اما بعضی از آنها ممکن است 5 اتصال داشته باشند. مهم نیست که چند رابط داشته باشید ، همیشه لیدها را به قسمت های بیرون متصل کنید تا از هم فاصله داشته باشند.


  • لینک منبع :
    هوشمندنیوز

    برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.