ناآرامی‌های گرجستان/ حزب حاکم لایحه جنجالی را کنار گذاشت

شبکه خبری راشاتودی دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد لایحه «عوامل خارجی» که تایید آن در پارلمان گرجستان، اعتراض‌های گسترده‌ای را به همراه داشت، از دستور کار خارج شده است. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: حزب حاکم «رویای گرجستان» در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این حزب لایحه‌ای که پیشتر از آن حمایت کرده

کد خبر : 331379
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۴۲
ناآرامی‌های گرجستان/ حزب حاکم لایحه جنجالی را کنار گذاشت



شبکه خبری راشاتودی دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد لایحه «عوامل خارجی» که تایید آن در پارلمان گرجستان، اعتراض‌های گسترده‌ای را به همراه داشت، از دستور کار خارج شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: حزب حاکم «رویای گرجستان» در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این حزب لایحه‌ای که پیشتر از آن حمایت کرده بود را بدون هیچ استثنا و شرطی کنار می‌گذارد.

در بیانیه این حزب، بر ضرورت نیاز به کاهش تقابل در جامعه تاکید شده است.

براساس این لایحه، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از ۲۰ درصد بودجه آن‌ها از طریق منابع خارجی تامین می‌شود، ملزم می‌شوند تا خود را به عنوان یک نماینده خارجی یا “عامل تاثیر خارجی” معرفی کنند. در این لایحه برای سازمان‌هایی که از آن امتناع کنند، جریمه در نظر گرفته شده است.

روز سه شنبه، پارلمان گرجستان نسخه پیش‌نویس لایحه مربوط به «عوامل خارجی» را تصویب کرد. همزمان با جلسه پارلمان، ده‌ها هزار معترض به این لایحه در بیرون ساختمان پارلمان در تفلیس تجمع کرده بودند. پس از آنکه لایحه مذکور در پارلمان به رای گذاشته شد، بر تنش‌ها در خیابان نیز افزوده شد.

پلیس ضد شورش گرجستان از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرد و نیروهای امنیتی شبانه معترضان را از محوطه مجاور ساختمان پارلمان این کشور خارج کردند.

این اعتراضات روز گذشته (چهارشنبه) نیز برای دومین شب ادامه داشت. معترضان در گرجستان چهارشنبه شب، ساختمان پارلمان را محاصره و برای شکستن در ورودی و ورود به آن تلاش کردند.

رهبران معترضان اعلام کرده بودند که محاصره پارلمان تا زمانی که پیش نویس قانون پس گرفته نشود، ادامه خواهد داشت.

گوترش پرهیز از تشدید تنش‌ها در گرجستان را خواستار شد

فرهان حق قائم مقام سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: گوترش شرایط در گرجستان را زیر نظر دارد و از همه جناح‌ها می‌خواهد تا از هرگونه اقدام تنش‌زا پرهیز کنند.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل بر اهمیت آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها، همچنین حقوق مدنی و یاد آوری حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز تاکید دارد.

منتقدان، لایحه جنجالی «عوامل خارجی» را «قانون روسیه» می‌نامند و مدعی بوده اند که قرار است با هدف سرکوب جامعه مدنی در گرجستان مورد استفاده قرار گیرد. به ادعای معترضان این طرح بیانگر حرکت گرجستان به سمت اقتدارگرایی و کاهش امید به عضویت آن در اتحادیه اروپا است.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.