میل جنسی؛ تفاوت آن در زنان و مردان، روند تغییر آن با افزایش سن

میل جنسی از آن امیال مهم در زندگی آدم‌هاست که عملکردش روی سلامت روان‌ و جسم اثرات زیادی می‌گذارد. دانشمندان نتوانسته‌اند به‌طور دقیق بفهمند که میل جنسی چیست و چطور باید آن را اندازه‌گیری کرد. البته هورمون‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری این میل دارند اما بازهم نمی‌توان از نقش عوامل مختلف و پرشمار دیگر روی

کد خبر : 119773
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
میل جنسی؛ تفاوت آن در زنان و مردان، روند تغییر آن با افزایش سن


میل جنسی از آن امیال مهم در زندگی آدم‌هاست که عملکردش روی سلامت روان‌ و جسم اثرات زیادی می‌گذارد. دانشمندان نتوانسته‌اند به‌طور دقیق بفهمند که میل جنسی چیست و چطور باید آن را اندازه‌گیری کرد. البته هورمون‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری این میل دارند اما بازهم نمی‌توان از نقش عوامل مختلف و پرشمار دیگر روی این میل عبور کرد. برای مثال، عوامل روانی، جسمانی و حتی اجتماعی مختلف روی میل جنسی آدم‌ها اثر دارند. اجازه بدهید که باهم مروری روی این موضوع داشته باشیم و ببینیم که تفاوت‌هایش میان زنان و مردان چگونه است.

آیا میزان میل جنسی در زنان و مردان متفاوت است؟

تمایلات جنسی آدم‌ها مقوله‌ای مهم و طبیعی است. این میل از ابتدای خلقت انسان وجود داشته و همیشه بحث‌برانگیز هم بوده است. برای مثال، تفکراتی درباره آن وجود دارد که می‌گویند، مردها نسبت به زنان میل بیشتری در زمینه جنسی دارند.

اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟ ماجرا از این قرار است که درباره امور جنسی کلیشه‌های فرهنگی و سنتی زیادی برای زنان وجود دارد. برای همین هم هست که سنجش میل جنسی و حالات آن در زنان کمی دشوار می‌شود. در واقع، سنت، فرهنگ و کلیشه‌های فکری که از سوی جوامع به زنان تحمیل می‌شود، نقش مهمی در پنهان‌ماندنِ حقیقت این میل در زنان داشته است.

در ادامه می‌خواهیم با رویکردی علمی درباره امیال جنسی زنان و مردان صحبت کنیم تا راهمان به‌سوی حرکت در مسیر حقیقت کمی هموارتر شود. آنچه در ادامه گفته می‌شود، بنا به نتایج تحقیقات علمی است.

میل جنسی در مردان چگونه است؟

میل جنسی در مردان

امیال جنسی در مردان چگونه است؟ در سنین مختلف، این میل چطور در آنها نمود پیدا می‌کند؟ واقعیت این است که میل جنسی در افراد مختلف سطح و شدت متنوعی دارد؛ اما به‌طور کلی، می‌توان گفت که در سنین مختلف، میل جنسی در متوسط مردان چگونه است و چه حالاتی دارد.

مردان در سال‌های ۲۰سالگی

هورمون تستوسترون ماده‌ای است که مردان برای تحریک جنسی به آن نیاز دارند. اندازه این هورمون در سال‌های بیست‌سالگی زیاد است. برای همین، در این سنین، مردان میل جنسی زیادی دارند.

در سنین اوج جوانی، میل مردان به برقراری روابط جنسی زیاد است اما کمبود تجربه و وجود پرسش‌های مختلف در این زمینه باعث می‌شود که نگرانی‌هایی هم برایشان وجود داشته باشد. به‌واسطه همین دغدغه‌هاست که تعدادی از مردان در سنین جوانی دچار اختلالات نعوظ می‌شوند. چنین اختلالی می‌تواند نتیجه مشکلات جسمانی یا روانی باشد. حتی امکان دارد که پای مشکلات قلبی هم به‌ میان باشد. بنابراین، نیاز به پیگیری جدی‌ وجود دارد.

مردان در سال‌های ۳۰سالگی و اوایل ۴۰سالگی

بسیاری از مردان در این سنین میل جنسی بالایی دارند اما در حوالی ۳۵ سالگی، به‌تدریج میزان ترشح تستوسترون در بدنشان کم می‌شود. ترشح این هورمون پس از ۳۵سالگی، سالانه یک درصد کاهش پیدا می‌کند. البته میزان کاهش برای برخی از مردان بیشتر هم هست.

البته دقت کنید که دغدغه‌های زندگی در این بازه سنی بیشتر از قبل است و فشارهایی مانند کار، خانواده و تعهدات مختلف باعث می‌شود که میل به فعالیت‌های جنسی کمی کمتر از سال‌های پیش شود.

مردان در سال‌های ۵۰سالگی و پس از آن

اگر مردی از نظر روحی‌ و جسمی سالم باشد، دلیلی وجود ندارد که کماکان میل جنسی نداشته باشد. البته با افزایش سن، اختلال نعوظ بیشتر رخ می‌دهد اما همچنان میل جنسی برقرار است.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که سن به‌تنهایی عاملی برای کاهش میل به فعالیت‌های جنسی نیست بلکه عواملی مانند بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا، دیابت، چاقی مفرط یا داروهای مصرفی در این سن‌وسال هستند که می‌توانند موجبات کاهش میل به فعالیت‌های جنسی را فراهم کنند.

نکته کنکوری برای آقایان!

علم می‌گوید که مردان برای تحریک جنسی نیاز به تستوسترون دارند اما مقدار آن مشخص نیست. مقدار هورمون لازم برای تحریک هر فرد متفاوت است. باوجود اینکه کاهش تستوسترون روی میل جنسیِ بیشتر مردان اثر می‌گذارد اما بعضی‌ از آنها باوجود کاهش این هورمون، همچنان تمایلات جنسی بالایی دارند. از سوی دیگر، برخی باوجود داشتن مقادیر زیادی از هورمون تستوسترون، مشکلاتی در زمینه میل جنسی دارند.

میل جنسی در زنان چگونه است؟

میل جنسی در زنان

همان‌‌ طور که پیش‌تر هم گفته شد، صحبت درباره امیال جنسی زنان در بیشتر جوامع ممنوعه و تابوست. بنابراین، دید و نگاه دقیقی درباره این موضوع وجود ندارد. حرف‌های علمی هم در سایه تفکرات سنتی قرار می‌گیرند. اما در ادامه می‌خواهیم از نقطه‌نظر علم‌ و تحقیقات، از میل زنان درخصوص مسائل جنسی صحبت کنیم.

زنان در سال‌های ۲۰‌سالگی

زنان در اواخر نوجوانی تا اواخر سال‌های ۲۰‌سالگی معمولا بیشتر از سال‌های بعدی زندگی‌شان بارور هستند. بنابراین، در این سال‌ها، به‌رغم وجود میل برای رابطه جنسی، افراد تردیدها و ترس‌هایی هم دارند. در واقع، ترس از بارداری با برقراری رابطه جنسی، آنها را به‌ویژه برای اولین رابطه جنسی کمی محتاط می‌کند.

محققان دریافته‌اند که میل زنان با بالاتررفتن سن و کاهش توان باروری بیشتر می‌شود؛ انگار خیالشان بابت باردارنشدن کمی راحت‌تر می‌شود. یعنی دیگر درگیر این نیستند که شاید دچار زایمان ناخواسته شوند. شاید فکر می‌کردید که این‌سال‌های جوانی زنان با افزایش میل جنسی همراه است اما این‌طور نیست. قسمت بعدی را بخوانید.

زنان در سال‌های ۳۰ و اوایل ۴۰سالگی

در این سال‌ها میل جنسی زنان به بیشترین حد خود می‌رسد. جالب است بدانید که برخی مطالعات و تحقیقات نشان داده است، زنان از ۲۷ تا ۴۵سالگی به برقراری رابطه جنسی بیشتر علاقه دارند. در این سنین، میل به افزایش دفعات رابطه و فانتزی‌های جنسی زنان هم بیشتر از سنین دیگر می‌شود.

زنان در سال‌های ۵۰‌سالگی و پس از آن

در سال‌های ۵۰سالگی، زنان از دغدغه‌های معمولِ سال‌های پیش کمی خلاص می‌شوند. دیگر نگرانی بچه‌ها و کارکردن در بیرون از خانه وجود ندارد. البته این حالت برای همه مشابه نیست ولی بیشتر خانم‌ها در این سن‌وسال، آسودگی خاطر بیشتری دارند. بنابراین، زمانی برای فکرکردن به مسائل جنسی خواهند داشت و شاید این میل در آن‌ها دوباره جان بگیرد. البته نمی‌توان از این موضوع غافل شد که با کاهش سطح استروژن در زنان، مشکلاتی مانند خشکی واژن پیش می‌آید که از میل به رابطه جنسی هم کم می‌کند.

زنان در این سن می‌توانند رابطه جنسی داشته باشند. برای کنارزدن مشکلاتی مانند کاهش سطح استروژن، بهتر است که درباره هورمون‌ها، داروها و روان‌کننده‌های واژنی با پزشک مشورت شود.

نکته کنکوری برای خانم‌ها!

در هر سن‌وسالی، بارداری روی میل جنسی زنان اثر می‌گذارد. البته این اثرگذاری در هر فرد متفاوت است. بدن و هورمون‌های آن در طول بارداری تغییر می‌کنند و همین باعث تغییراتی در میل جنسی هم می‌شود. در سه‌ماهه دوم بارداری افزایش میل جنسی در زنان دیده می‌شود اما در ماه‌های بعدی، این میل کاهش می‌یابد.

برای برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری باید با پزشک مشورت کنید و دغدغه‌ها و پرسش‌هایتان را با او درمیان بگذارید. به‌طور کلی، بارداری، شیردهی، بچه‌داری و… باعث می‌شوند که میل جنسی زنان کمی تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

علم درباره میل جنسی مردان و زنان چه می‌گوید؟

میل جنسی در زنان و مردان

بررسی نگاه علم درباره مسائل جنسی خالی از لطف نیست. این میل در همه آدم‌ها وجود دارد و بنا به ویژگی‌های روحی و جسمی‌شان متغیر است. بنابراین، رسیدگی به این موضوع اهمیت زیادی دارد. بیایید مروری بر نتایج تحقیقات علمی درباره امیال جنسی داشته باشیم.

میل به فعالیت‌های جنسی در مردان بیشتر از زنان است

تحقیقات علمی نشان می‌دهند که مردان بیشتر از زنان به برقراری رابطه جنسی فکر می‌کنند و فانتزی‌های بیشتری هم درباره آن دارند؛ اما این به‌معنای کم‌بودن میل جنسی در زنان نیست. در واقع، در مقایسه مشخص می‌شود که مردان بیشتر به نزدیکی جنسی می‌اندیشند.

بیشتر مردان زیر ۶۰سال، دست‌کم یک‌ بار در طول روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند؛ اما فقط یک‌‌چهارم از زنان در طول روز به این موضوع می‌اندیشند. با افزایش سن، هر دو جنس کمتر به فعالیت‌های جنسی توجه دارند اما باز هم میزان توجه مردان به این موضوع دوبرابر زنان است.

درباره نیازهای جنسی، زنان تحت‌تأثیر فرهنگ و اجتماع هستند

محیط روی تفکر زنان نسبت به نیازهای جنسی‌شان اثرگذار است. کلیشه‌های فکری، سنت‌ها و تابوها به اندیشه زنان درباره نیازهای جنسی‌شان جهت می‌دهند. در بسیاری از محیط‌های اجتماعی و فرهنگ‌ها، زنان یاد می‌گیرند که این میل و حس را سرکوب کنند و اندیشیدن به آن یا داشتن توقعاتی در این زمینه را بد می‌دانند.

مردسالاری در جوامع، ترس از بارداری و تحمیل عقاید مذهبی و سنتی در محیط‌های مختلف به زنان، از جمله دلایلی است که میل جنسی خانم‌ها و صراحت لهجه‌شان در این مورد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مردان نسبت به امور جنسی مشتاق‌تر از زنان هستند

در شروع یک رابطه، مردان نسبت به زنان بیشتر به‌دنبال برقراری رابطه جنسی هستند. ضمن اینکه، مردان بیشتر از زنان از شرکای جنسی متنوع استقبال می‌کنند. تلاش آنها در شرایط نامناسب و نامساعد هم برای ارضای نیاز جنسی زیاد است. در واقع، برای رفع نیاز جنسی‌شان اصراری دارند که در زنان دیده نمی‌شود.

زنان سخت‌تر از مردان دچار تحریک جنسی می‌شوند

چه چیزی زنان را از نظر جنسی تحریک می‌کند؟ حتی گاهی خود زنان هم نمی‌توانند به این پرسش پاسخ بدهند. مردان نسبت به زنان در این موارد صریح‌تر هستند و انگار تکلیفشان مشخص‌تر است. آنها می‌دانند که چه چیزهایی موجب تحریک‌ جنسی‌شان می‌شود یا به‌طور دقیق متوجه هستند که دوست دارند با چه کسی رابطه جنسی داشته باشند.

داروها در درمان مشکلات جنسی مردان مؤثرتر هستند

تحقیقات نشان می‌دهند که مردان نسبت به داروهای مربوط به مشکلات جنسی پاسخ‌گوتر از زنان هستند. به‌عبارت دیگر، مشکلات جنسی مردان با دارو بهتر از زنان حل می‌شود ولی مشکلات جنسی خانم‌ها کمتر از مردان با دارو از بین می‌رود. برای مثال، درمان بی میلی مردان با دارو بهتر انجام می‌شود.

در آخر

میل جنسی از آن موضوعاتی است که باید اطلاعات هر جامعه درباره آن روشن‌ و شفاف باشد. سلامت جسم و روان آدم‌ها روی چنین موضوعی اثر می‌گذارد. از سوی دیگر، مدیریت این میل روی سلامت روان و جسم آدم‌ها هم اثرگذار است. آدم‌ها نباید برای جست‌وجو درباره این موضوع و شناخت بهتر بدنشان دچار شرم باشند.

برای مثال، تفاوت میان زنان و مردان در رفع نیازهای جنسی زیاد است. اگر بزرگ‌سالان درباره این تفاوت‌ها به‌اندازه کافی ندانند، در ارتباطات خود دچار مشکلات زیادی می‌شوند. قبول دارید؟

منابع دیگر: webmd.com



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.