مکرون فرانسوی روسیه را به نفوذ «غارتگرانه» در آفریقا متهم کرد

مکرون در مصاحبه ای به TV5 Monde گفت: «این تصور توسط دیگران تغذیه می شود، این یک پروژه سیاسی است. “من احمقی نیستم، بسیاری از اینفلوئنسرها، که گاهی در برنامه های شما صحبت می کنند، توسط روس ها پول می گیرند. ما آنها را می شناسیم.» وی افزود: «تعدادی از قدرت‌ها که می‌خواهند نفوذ خود

کد خبر : 283374
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
مکرون فرانسوی روسیه را به نفوذ «غارتگرانه» در آفریقا متهم کرد


مکرون در مصاحبه ای به TV5 Monde گفت: «این تصور توسط دیگران تغذیه می شود، این یک پروژه سیاسی است. “من احمقی نیستم، بسیاری از اینفلوئنسرها، که گاهی در برنامه های شما صحبت می کنند، توسط روس ها پول می گیرند. ما آنها را می شناسیم.»

وی افزود: «تعدادی از قدرت‌ها که می‌خواهند نفوذ خود را در آفریقا گسترش دهند، این کار را می‌کنند تا به فرانسه ضربه بزنند، به زبانش ضربه بزنند، شک و تردید بکارند، اما مهم‌تر از همه به دنبال منافع خاصی هستند».

فرانسه، قدرت استعماری سابق در بیشتر مناطق غربی و مرکزی آفریقا، روابط نظامی دیرینه ای در سراسر آفریقای فرانسوی زبان دارد و نیروهای فرانسوی به عنوان بخشی از عملیات ضد تروریسم به مدت یک دهه در مالی مستقر بودند.

منتقدان عملیات فرانسه را یک شکست توصیف می کنند و آن را عامل بی ثبات کردن بیشتر منطقه می دانند.

همچنین در سال‌های اخیر با استقرار پیمانکار نظامی خصوصی واگنر در چندین کشور، از جمله در جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) و مالی، به دنبال نفوذ با روسیه بوده است.

پس از اینکه ارتش این کشور آفریقایی در کودتای سال 2020 قدرت را به دست گرفت، پاریس مجبور شد نیروهای خود را از مالی خارج کند و در میان فروپاشی روابط، این کشور را ترک کرد. رهبران نظامی متعاقباً از واگنر دعوت کردند تا در نبرد یک دهه ای علیه شبه نظامیان اسلام گرا کمک کند و روابط خود را با فرانسه قطع کند.

روسیه گفته است واگنر نه نماینده دولت روسیه است و نه از آن پول می گیرد. اما اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه واگنر اعمال کرده است و آن را به انجام عملیات مخفیانه از طرف دولت روسیه متهم کرده است.

سال گذشته، گزارشی از سازمان ملل اعلام کرد که مربیان نظامی روسیه و نیروهای محلی در جمهوری آفریقای مرکزی، غیرنظامیان را با نیروی بیش از حد، کشتارهای بی‌رویه، اشغال مدارس و غارت‌های گسترده هدف قرار داده‌اند.

کرملین گفته است که مربیان روسی در قتل یا سرقت در این کشور غنی از طلا و الماس با 4.7 میلیون نفر شرکت داشته اند، دروغ است.

ماکرون روز یکشنبه گفت که رفتار روسیه “غارتگرانه” است.

مکرون گفت: “شما فقط باید به آنچه در جمهوری آفریقای مرکزی یا جاهای دیگر می گذرد نگاه کنید تا ببینید که پروژه روسیه در حال اجرا در آنجا، زمانی که فرانسه کنار گذاشته می شود، یک پروژه غارتگری است.”

او گفت: «این کار با همدستی حکومت نظامی روسیه انجام شده است.

(گزارش توسط میشل رز؛ ویرایش توسط Raissa Kasolowsky)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.