مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

به گزارش هوشمند نیوز، این گروه که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری و دبیرکل حزب کمونیست چین آن را رهبری می‌کند، ارشدترین بدنه تصمیم‌گیری در چین است. شی جینپینگ اخیرا پس از یک نشست هفت روزه، برای سومین بار به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد. این گروه هفت نفره از شی جینپینگ، ژائو لجی و وانگ

کد خبر : 285358
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۵۶
مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟


به گزارش هوشمند نیوز، این گروه که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری و دبیرکل حزب کمونیست چین آن را رهبری می‌کند، ارشدترین بدنه تصمیم‌گیری در چین است. شی جینپینگ اخیرا پس از یک نشست هفت روزه، برای سومین بار به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

این گروه هفت نفره از شی جینپینگ، ژائو لجی و وانگ هونینگ (که از کمیته قبلی ابقا شدند) و چهار عضور جدید با نام‌های لی کیانگ، سای چی، دینگ شوئه‌سیانگ و لی شی تشکیل شده است؛ تمامی اعضای این گروه تحت حمایت و سلطه شی جینپینگ قرار دارند.

نیل توماس، یک تحلیلگر ارشد امور چین در گروه اوراسیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: اعضای جدید کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست نشان می‌دهد که شی جینپینگ در این حزب به قدرتی رسیده که از زمان مائو تسه‌دونگ (رهبر سابق حزب کمونیست) بی‌سابقه است.

این تحلیلگر گفت: شی تمامی کرسی‌های ارشد تصمیم‌گیری حزب کمونیست را با متحدانش پر کرده و این به او اجازه می‌دهد که تا آینده‌ای نسبتا طولانی، بر کل نظام سیاسی کشورش سلطه داشته باشد.

شی جینپینگ

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

این سیاستمدار ۶۹ ساله در کنگره حزب کمونیست بار دیگر به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد و راه خود را برای آغاز سومین دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ماه مارس سال آینده هموار کرد.

او در سال ۲۰۱۸ محدودیت دو دوره‌ای ریاست‌جمهوری در چین را لغو کرد تا بتواند تا هروقت که می‌خواهد بر این کشور حکومت کند.

شی از آغاز به کار در سال ۲۰۱۲ تا کنون با برنامه‌های ضدفساد، قدرت را در قبضه گرفته، نقش دولت را در اقتصاد پررنگ‌تر کرده، ارتش چین را گسترش داده است.

پس از یک دوره تصمیم‌گیری مشورتی، حالا گفته می‌شود که سومین دوره ریاست‌جمهوری شی جینپینگ به معنای بازگشت به حاکمیت یک‌نفره است.

لی کیانگ

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

این رئیس بخش شانگهای در حزب کمونیست که از افراد مورد اعتماد شی است، حالا به دومین مقام ارشد حزب ارتقا یافته و به احتمال زیاد در جلسات کنگره خلق چین در ماه مارس سال آینده به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب خواهد شد.

اگر این اتفاق بیافتد، یک سنت قدیمی چین شکسته می‌شود، اینکه کسی که به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌شود، باید سابقه فعالیت به عنوان معاون نخست‌وزیر را در کارنامه داشته باشد.

دیدگاه‌های این چهره نوظهور ۶۳ ساله هم بحث‌برانگیز است. او در سال جاری منطقه شانگهای را به مدت دو ماه قرنطینه کرد که باعث قطع دسترسی شهروندان آن به غذا و دارو شد.

یانگ ژانگ، یک استادیار در دانشگاه واشنگتن در توییتر نوشت: این انتخاب نشان می‌دهد که برای ارتقا (در حزب کمونیست) وفاداری مهم‌تر از محبوبیت است. فاجعه قرنطینه شانگهای نتوانست مانع رشد لی کیانگ شود، زیرا او با وجود همه انتقادات، مستقیما دستورات شی جینپینگ را اجرا کرد.

شی که در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ رئیس دفتر شی جینپینگ بود، از افراد مورد علاقه اوست. شی جینپینگ در آن زمان رئیس منطقه جه‌جیانگ بود.

ژائو لجی

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

این رئیس سابق نهاد ناظر ضدفساد حزب کمونیست در دفتر سیاس حزب ابقا شده و به مقام شماره سه در این کمیته ارتقا یافت.

منصب پیشین ژائو به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست در مقابله با فساد، او را به یک چهره کلیدی در کارزار شی جینپینگ برای همراه کردن اعضای حزب تبدیل کرده است.

ژائو حالا در مسیر ریاست کنگره ملی خلق چین قرار دارد، یک نهاد تشریفاتی قانون‌گذار که تنها یک بار در سال تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیمات مهم آن پشت درهای بسته توسط این کمیته کوچکش اتخاذ می‌شود.

این مدیر باسابقه دبیر حزب در دو منطقه بوده و از سال ۲۰۱۲ نیز در کمیته دائمی حضور دارد.

وانگ هونینگ

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

این نظریه‌پرداز کارکشته از سال ۲۰۱۷ در کمیته دائمی حضور دارد و حالا از جایگاه پنجم، به مهم‌ترین مشاور شی جینپینگ ترفیع یافته است.

این مرد ۶۷ ساله که به «مغز متفکر پشت تخت حکومت» معروف شده، یک استاد دانشگاه است که ایدئولوژی‌های سه رئیس‌جمهوری سابق چین را طرح‌ریزی کرده است. او همچنین معمار شعار «رویای چین» و مسئول افزایش قطعیت چین در سیاست خارجه‌اش است.

او در تازه‌ترین اثر خود به نام «آمریکا علیه آمریکا» استدلال می‌کند که سقوط ایالات متحده ناگزیر است، زیرا در این کشور ارزش‌های فرهنگی سرکشی مانند انحطاط و فردگرایی رواج دارد.

سای چی

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

او که وقتی شی جینپینگ مسئول مناطق جه‌جیانگ و فوجیان بود، تحت فرمان شی کار می‌کرد، حالا یکی از متحدان نزدیک شی جینپینگ است.

این سیاستمدار ۶۶ ساله به عنوان رئیس منطقه پکن، المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را به خوبی برگزار کرد و سیاست «کووید صفر» شی جینپینگ را هم به خوبی اجرا کرده، آن هم بدون جنجال‌هایی که در شانگهای رخ داد.

از او به عنوان یکی از روشنفکران برجسته این حزب یاد می‌شود که از دانشگاه نورمال شهر منطقه فوجیان مدرک دکترای اقتصاد سیاسی گرفته است. سای چی همچنین خود را به عنوان یک مدیر توانمند، ثابت کرده است.

او به عنوان رئیس دبیرخانه عمومی حزب کمونیست فعالیت کرده و بر امور روزانه این حزب نظارت خواهد داشت.

شوئه‌سیانگ

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

ارتقای این سیاستمدار ۶۰ ساله به کمیته دائمی برای بسیاری از تحلیلگران قابل پیش‌بینی بود.

او که از سال ۲۰۱۷ رئیس دفتر مرکزی حزب کمونیست است، یکی از مهم‌ترین مناصب بوروکراتیک این حزب را در اختیار داشته و کنترل زیادی بر اطلاعات و دسترسی به مقامات کسب کرده است. دینگ معمولا یکی از اندک مقاماتی است که در نشست‌های حساس در کنار دبیرکل حزب حضور دارد و به همین دلیل به او لقب «آلتِر ایگوی شی» ( شی دوم) و «رئیس‌دفتر شی» را داده‌اند.

دینگ هرگز در سطح منطقه‌ای و فرمانداری فعالیت نکرده و به نظر می‌رسد عضویتش در این شورا تنها پاداش وفاداری به شی جینپینگ باشد.

او در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ که شی رئیس منطقه شانگهای بود، تحت نظر وی فعالیت می‌کرد. شی در سال ۲۰۱۳ او را به پکن منتقل کرد تا منشی شخصی خودش باشد.

لی شی

مهره‌های قدرتمند و پرنفوذ شی‌جین‌پینگ کیستند؟

لی شی رئیس منطقه گواندونگ است و انتخاب او به عنوان عضو کمیته برای ناظران عجیب نبود.

این سیاستمدار ۶۶ ساله که او را از نزدیکان و افراد مورد اعتماد شی جینپینگ می‌دانند، از دهه ۱۹۸۰ میلادی که منشی یکی از نزدیکان پدر شی جینپینگ بود، با او آشنا شد. او همچنین یک پایگاه قدرت در شانشی، منطقه اجدادی شی جینپینگ ایجاد کرد.

او حالا به عنوان رئیس کمیته مرکزی نظارت انضباطی انتخاب شده است، کمیته‌ای که نهاد نظارتی ضدفساد حزب کمونیست بوده و از قدرت بالایی برخوردار است.»

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.