مهاجرت برنامه نویس | معرفی 5 کشور مناسب برای مهاجرت

آنچه در این مقاله می‌خوانید اکثر افراد دارای مهارت برنامه نویسی به دنبال پیشرفت در کشورهای دیگر هستند تا بتوانند مشاغل پردرآمدتری در زمینه تخصص خود پیدا کنند. اما نیاز به ضمانت اسکان و زندگی معقول در کشور مورد نظر را دارند و به همین منظور باید با کشورهای اصلی که متقاضی مهاجرت برنامه نویس

کد خبر : 211088
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
مهاجرت برنامه نویس | معرفی 5 کشور مناسب برای مهاجرت


آنچه در این مقاله می‌خوانید

اکثر افراد دارای مهارت برنامه نویسی به دنبال پیشرفت در کشورهای دیگر هستند تا بتوانند مشاغل پردرآمدتری در زمینه تخصص خود پیدا کنند. اما نیاز به ضمانت اسکان و زندگی معقول در کشور مورد نظر را دارند و به همین منظور باید با کشورهای اصلی که متقاضی مهاجرت برنامه نویس را میپذیرند و شرایط کلی این مناطق آشنایی پیدا کنند تا با دید بهترین انتخاب نمایند. کشورهای سوئیس، اسرائیل، استرالیا، آلمان، کانادا کشورهایی هستند که متقاضی مهاجرت برنامه نویس می‌باشند.

مهاجرت برنامه‌نویس چگونه است؟

تمام آن چیزی را که از طریق کامپیوتر قابل‌دیدن هستند، از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا سیستم‌عامل‌هایی مثل ویندوز و برنامه‌هایی مثل Office ازجمله محصولات نرم‌افزاری هستند که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها را برنامه‌نویسان کامپیوتر تولید کرده‌اند.
برنامه‌نویس که در انگلیسی programmer یا coder گفته می‌شود فرآیند نوشتن، اشکال‌زدایی و آزمایش برنامه‌های کامپیوتری را برای اطمینان یافتن از دستیابی به نتایج موردنظر انجام می‌دهد. با پیشرفت تکنولوژی درزمینهٔ های مختلف و بالا رفتن ارزش کد نویسی، مهاجرت کاری برنامه‌نویس روندی رو به رشد را در پیش‌گرفته است.

نوشتن برنامه‌های کامپیوتر به زبان‌های مختلف مانند ++c و Java مطابق نظر طراح، کارفرما و مشتری، به‌روز کردن و گسترش برنامه‌های موجود با توجه به نیاز بازار، تست و اشکال‌زدایی برنامه‌های نوشته شده، بررسی و استفاده تکنولوژی های جدید در حوزه برنامه‌نویسی برای نوشتن کدها و برنامه‌های جدید از وظایف برنامه نویسان است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت برنامه نویس

اگر شما هم به فکر مهاجرت از طریق برنامه نویسی هستید، حتما برای تان سوال است که ” بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت چیست؟ ” ما در این قسمت چند زبان برنامه نویسی که به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت شناخته شده اند را برایتان لیست کرده ایم.

  • Javascript
  • Python
  • C
  • ++C
  • #C
  • .NET
  • SQL
  • Java

جایگاه برنامه‌نویسی در کشورهای مختلف

یکی از شغل‌هایی که در کشورهای اروپایی بیشتر از بقیه مشاغل می‌توان برای آن کار پیدا کرد شغل برنامه‌نویسی می‌باشد. علاوه بر اروپا، مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی نیز بسیار پر طرفدار شده است و علت اصلی مهاجرت برنامه نویس در آن وجود شرکت های بزرگ IT با زمینه های مختلف وب اپلیکیشن ها در بهشتی به نام کانادا است.

کشور سوئیس و مهاجرت برنامه نویس

با در نظر گرفتن درآمد، کشور سرد سوئیس اولین کشور برتر برای مهندسان نرم افزار است. این جمعیت در مقایسه با سایر کشورها جمعیت کمتری را در بردارد. شرایط کار و زندگی کارکنان نیز در این کشور خوب است البته که سوئیس کشور مهاجرپذیر و دارای شرایط معقول و درستی برای زندگی مهاجران خود است.
این کشور مشاغلی مثل برنامه نویسی، امورمالی، داروسازی، بیمه را قبول میکند.

اسرائیل و مهاجرت برنامه نویس

گزینه بعدی در لیست کشورهای متقاضی مهاجرت برنامه نویس پذیر کشور اسرائیل است.
این کشور دارای مشکل کمبود برنامه نویس و مهندس نرم افزار است که در شرایط فعلی جهان که همه چیز با نرم افزارها و سیستم های برنامه نویسی پیش می رود این مشکل بزرگی برای یک کشور محسوب میشود.به همین دلیل درآمد مهندسین نرم افزار و برنامه نویس در این کشور بسیار بالا است.

استرالیا بهترین کشور برای افراد برنامه نویس

استرالیا یک گزینه بسیار عالی برای مهاجرت برنامه نویس است زیرا دارای کمبود مهندسین نرم افزار و برنامه نویسان است و انتظار می رود که در آینده نزدیک به دلیل همه گیری تقاضای این مشاغل افزایش پیدا کند.مردم در همه جای جهان در حال حرکت به شیوه های نوین ارتباطات و آنلاین برای کار و آموزش هستند و این امر باعث رونق صنعت برنامه نویسی و نرم افزار می باشد.

برنامه نویسی در آلمان

کشور آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا است که به متخصصان بیشتری برای خود نیاز دارد. قابل ذکر است بسیاری از شرکت های آلمان تیم های توسعه دهنده خود را به زبان انگلیسی اداره میکنند و این کار فقط جهت همکاری با افراد خارجی بیشتر و استخدام متخصصان خارجی انجام گرفته است و باعث می شود موقعیت خوبی برای مهاجرت برنامه نویس ساخته شود.

مهاجرت برنامه نویس به کانادا

کشور کانادا سالهاست مقصد مهاجرت خیلی از افراد است. مردم از هر قشر میتوانند به کانادا مهاجرت داشته باشند. بیشتر مهاجران این کشور به دلیل فرصت های شغلی موجود در کانادا به این کشور مهاجرت میکنند. کانادا یکی از بزرگترین کشورهای جهان است و به دلیل جمعیت زیاد با کمبود نیروی متخصص مواجه شده است. فناوری در کانادا به سرعت در حال پیشرفت است و طبعا به مهندس نرم افزار و کلیه رشته های بخش فناوری اطلاعات  در این کشور نیاز زیادی است.

مقاله مهاجرت کاری برنامه نویس
البته برای مهاجرت برنامه نویس به این کشور نیاز به مدرک کارشناسی و یکسال سابقه کار است.
دستمزد مهندسان نرم افزار کانادا بسیار زیاد است و جزو بالاترین حداقل دستمزدهای ساعتی در جهان شناخته می شود.
کانادا مرکز اصلی پیشرفت تمام مهندسان نرم افزار و برنامه نویسان است.
استان انتاریو، مانیتوبا، آلبرتا از دیگر استان ها در این زمینه قویتر عمل میکنند.

برنامه کاری مهندسان فناوری در کانادا

برنامه کاری مهندسی برنامه‌نویسی حدود ۴۰ الی ۵۰ ساعت در هفته می‌باشد؛ اما گاهی به‌طور نامنظم هم مشغول به کار هستند.
حداقل حقوق برنامه‌نویس در کانادا نزدیک به ۴۰ هزار دلار و حداکثر درآمد آن ۸۰ هزار دلار می‌باشد؛ به عبارتی هرچه میزان تجربه افراد بالاتر باشد به همان نسبت میزان درآمد آن‌ها افزایش خواهد داشت.

از طرف دیگر تسلط به برخی زبان‌های برنامه‌نویسی در افزایش حقوق در کانادا مؤثر است.
متخصصان زبان‌های C# و SQL بیشترین درآمد را در کانادا دارند.
برنامه کاری مهندسی برنامه نویسی حدود ۴۰ تا ۵۰ ساعت در هفته می باشد.
حداقل حقوق برنامه نویسی در کانادا نزدیک به ۴۰ هزار دلار کانادا می باشد. به عبارتی هرچه میزان تجربه افراد بالاتر باشد به همان نسبت میزان در آمد آن ها افزایش خواهد داشت.
برنامه نویسان حرفه ای در کانادا می توانند سالیانه حدود ۱۴۰.۰۰۰ دلار کانادا درآمد کسب کنند.

بازار کار و وضعیت استخدام برنامه نویس در خارج از کشور

در کشور ترکیه ممنوعیت کار و عدم اجازه کار مهاجرین برای دریافت چالیشما ایزین است چون این کشور فقط با صنعت توریسم سرپا می باشد و دارای بازار کار خوبی مثل تهران که سراسر آن شرکت و کسب و کار است نمی باشد.اگر به سایت معروف کاریابی ترکیه هم مراجعه نمائید برای پوزیشن شغلی های حوزه IT تعداد شغل ها بسیار کم می باشد.

در روسیه و هند که مهد برنامه نویسی و آی تی هستند، تعداد برنامه نویسان ارزان قیمت آنقدر زیاد است که کاریابی بسیار سخت است و همچنین این کشورها صادرکننده برنامه نویس به سراسر دنیا هستند. رقابت در تخصص و مهارت ها هم بسیار سخت است. یکی از مشکلاتی که باید به آن توجه کنید مشکل زبان این کشورها است.

بهترین برنامه نویسان در کدام کشور هستند؟

در بین صدها هزار برنامه نویس، میتوان گفت که چین و روسیه بهترین توسعه دهندگان نرم افزار را دارند. بر اساس گزارشات سایت HackerRank در کالیفرنیا مشخص شده که بهترین توسعه دهندگان نرم افزار در کشور چین هستند. کشور روسیه در این رتبه بندی، دوم شده و لهستان به عنوان سومین کشور انتخاب شده است. در این رتبه بندی دو کشور آمریکا و هند که از بهترین های سالهای گذشته بودند؛ به ترتیب رتبه ی ۲۸ و ۳۱ را بدست آوردند.

کشور ارمنستان و آذربایجان نیز کشور های توسعه یافته ای در حوزه فناوری نیستند و درست است دسترسی به این کشورها آسان است ولی از تجارب دوستانی که داشته ایم به حکایت مرغ همسایه غازه رسیدیم. امنیت کاری در این کشور ها کمتر از خود ایران ماست.

از معدود حرفه‌هایی که شانس یافتن شغل با تسلط به زبان انگلیسی‌ و درنتیجه اجازه یافتن کار و اقامت در آن‌ها بالاتر می‌باشد، رشته‌های فنی‌ برنامه‌ریزی و برنامه نویسی کامپیوتر است.

صفحه ای از کد زنی های برنامه نویس در سایت ویزانیو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس

  • حداقل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا مدرک معادل در حوزه مهندسی کامپیوتر و IT، علوم کامپیوتر، ریاضیات یا داشتن نمونه کارهای خوب
  • حداقل ۲ سال سابقه کاری مرتبط و مستند
  • آشنایی کافی با زبان‌های برنامه‌نویسی مرتبط به حوزه شغلی
  • مهارت‌های گفتاری و نوشتاری انگلیسی پیشرفته (آشنایی با زبان‌های دیگر- به‌ویژه آلمانی- امتیاز محسوب می‌شود)
  • مهارت‌های ریاضی پیشرفته و دارای نمونه کار و تجربه عملی قابل‌ارائه (در صورت نیاز)
  • خلاقیت، ابتکار، استقلال و مسئولیت‌پذیری و توانایی بسیار در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
  • شرایط تخصصی، با توجه به حوزه شغلی هر فرد و رزومه وی ارزیابی می‌شود.

اخذ ویزای کار برنامه نویسی

این نوع ویزا برای برنامه نویسانی که قصد کار و زندگی در کشورهای حوزه شنگن و کانادا را از طریق حرفه برنامه نویسی دارند در زمینه‎های زیر صادر می‎گردد:

  • برنامه نویسان UI شامل: Html, Css, Bootstrap, Jquery
  • برنامه نویسان backend در وب شامل: Php, Python, Ruby, Asp, Javascript, Angular و Nodjs
  • برنامه نویسان موبایل و پلت فرم‎ها شامل: Android, Ios برای Java و Swift
  • افراد فعال با مهارت های توسعه دهندگی وردپرس، کتابخانه‎های وب، Git, React, Sass, Laravel, VewJs
  • متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ، SMO, SEM
  • مدیر پروژه ها و مدیران اسکرام مستر

مهاجرت کاری برنامه نویس در سایت ویزانیو

اخذ اقامت از طریق ویزای کاری

اجازه کار افراد خارجی توسط اداره‌ی کار کشورهای اروپایی صادر می‌شود و درنتیجه اداره اتباع خارجه هر کشور بر اساس اجازه کار، اجازه دریافت ویزای کاری و ورود به آن کشور را برای اتباع خارجی صادر می‌کند.

یک استثنای بزرگ برای دریافت آسان ویزای کاری وجود دارد و آن‌هم مشاغلی هستند که طبق نظر اداره‌ی کار کشورهای اروپایی تعداد قابل قبولی از اتباع همان کشور برای آن مشاغل متقاضی نخواهند بود.

درواقع دریافت ویزای کاری برای مشاغلی آسان است که کشور موردنظر در آن مشاغل نیروی کاری کمی دارد و برای پر کردن آن مشاغل توسط متخصصین داخل آن کشور و اتحادیه اروپا به‌دشواری برمی‌خورد.

ورود به اروپا با تخصصی خاص

زمانیکه افراد صاحب تخصص شما دریکی از کشورهای اروپایی کم هستند بدون هیچ مانعی اجازه ورود به بازار کار آن کشور را خواهید داشت. در اکثر کشورها بازار کار برای شهروندان آن کشور انحصاری است.

برای افراد خارجی موانع بسیاری برای ورود به بازار کار وجود خواهد داشت؛ حتی اگر در آن کشور تحصیل‌کرده باشند؛

اما درب بازار کار به روی غیراروپایی‌ها باز است و در واقع بستر خوبی برای مهاجرت برنامه نویس را فراهم کرده اند، به شرطی که بازار کار کشور نیاز به تخصص شما داشته باشد و همین‌طور این‌که شما به زبان مورداستفاده در محل کار (آلمانی یا انگلیسی) تسلط داشته باشید.

برای مهاجرت کاری برنامه‌نویس به چه زبان‌هایی نیاز است؟

رعایت شرط تسلط به زبان برای مهاجرت برنامه نویس در کشورهای حوزه شنگن و کانادا الزامی است؛ البته زبان موردنظر بیشترین بستگی را به این موضوع دارد که در محل کار بیشتر چه زبانی استفاده می‌شود؟

اگر در آن شغل نیاز بیشتری به زبان انگلیسی باشد مصاحبه‌های کاری نیز به زبان انگلیسی خواهد بود.

به‌عنوان‌ مثال در شرکت‌هایی که زبان انگلیسی موردنیاز باشد ممکن است که مدرک زبان از متقاضی کار خواسته شود.

یک مثال: IT یا همان فناوری اطلاعات است. برنامه‌نویس متقاضی کار بایستی به زبان برنامه‌نویسی کامپیوتر که همان زبان انگلیسی است تسلط بسیار زیادی داشته باشد. در این بخش بیشترین موقعیت‌های کاری برای افراد خارجی وجود دارد و افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات شانس زیادی برای پیدا کردن کار در این کشور دارند!

دو دختر در حال برنامه نویسی در مقاله مهاجرت کاری برنامه نویس

سؤالات متداول

من یک برنامه‌نویس فریلنسر هستم، شرایط من برای مهاجرت چگونه است؟

معمولاً فریلنسرها خودساخته هستند و با تلاش خودشان جایگاهی را به دست آورده‌اند و به مهارت‌های خود اعتماد زیادی دارند که تن به پروژه‌های مختلف با شرایط متفاوت می‌دهند پس شما دارای رزومه کاری خوبی از نمونه کارها هستید و می‌توانید با داشتن این مهارت با ارسال رزومه شانستان را امتحان نمایید.

در صورتی که دارای مدارک فنی حرفه‌ای و بین المللی هستید شانس شما برای دریافت موقعیت شغلی خیلی زیادتر است. در صورتی که سوابق بیمه و کاری هم نباشد نگران نباشید شما را در دریافت مدارک راهنمایی می‌کنیم. مثلاً مدرک HTML را از W3schools با یک آزمون ساده آنلاین دریافت نمایید. حتی مدارک مختلف توسط SOLO Learn را می‌توانید رایگان با گذراندن دوره‌های این آزمون به صورت آنلاین کسب کنید.

من بک‌اند کار هستم، وضعیت کار در کدوم کشورها خوبه؟

۱- وب‌سایت Salary Calculator ابزاری به منظور محاسبهٔ میزان حقوق دولوپرها است که به نظر می‌رسد مبنای محاسبات این ابزار اطلاعات گردآوری شده از Developer Survey باشد. برای استفاده از ابزار محاسبهٔ حقوق استک اورفلو ابتدا لازم است تا موارد زیر را وارد نمایید:

  • مکان جغرافیایی
  • میزان تحصیلات
  • سابقهٔ کار به عنوان دولوپر
  • زمینهٔ کاری
  • تکنولوژی‌هایی که بر آن‌ها تسلط دارید

۲-  وب‌سایت indeed.com که یک وب‌سایت مشهور کاریابی در سطح جهان است، در بیش از ۵۰ کشور فعالیت دارد. براساس اطلاعاتی که از این سایت به دست می‌آید، زبان جاوا بیشترین میزان تقاضا برای کار را در سطح جهان دارا می‌باشد. همچنین زبان برنامه‌نویسی R در کشورهای آمریکا، سوییس و هند دارای تقاضای بسیار زیادی برای کار است. مثلاً اگر یک برنامه‌نویس Ruby هستید، کشور ژاپن برای شما مناسب است یا مثلاً اگر برنامه‌نویسی پرل هستید، کشور کانادا جای بهتری برایتان خواهد بود.

۳- وب‌سایت تحقیقاتی PayScale هم سری بزنید، مثلاً برنامه‌نویسان در کشورهای سوییس، سوئد، استرالیا و آمریکا بیشترین میزان درآمد را داشته‌اند. یا درآمد سالانه یک برنامه‌نویس جاوا در دانمارک حدود ۵۴ هزار دلار و در هندوستان حدود ۶ هزار دلار است.

مهاجرت کاری برنامه نویس واقعاً خوب است؟

اگر عدد ۵ میلیون تومان در سال ۹۸ را به عنوان میانگین حقوق ماهانه یک برنامه‌نویس در ایران در نظر بگیریم، حقوق سالانه ۶۰ میلیون تومان تقریباً معادل با ۵ هزار دلار است (با احتساب نرخ برابری ۱۴۰۰۰ تومان برای هر دلار). اگر این عدد را با نمودارهای کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه کنیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که نسبت به کشورهایی مثل دانمارک و سوییس که بیشترین درآمد را برای برنامه‌نویسان دارند (تقریباً ۶۵ هزار دلار در سال(، حقوق یک برنامه نویس در ایران بسیار ناچیز و در حدود ۱۳ برابر کمتر از کشورهای پیشرفته دنیاست، اما نسبت به کشورهایی مثل هندوستان که حقوق متوسط برنامه‌نویسان در حدود ۵ هزار دلار است، یک برنامه‌نویس ایرانی تقریباً برابر با یک هندی دستمزد دریافت می‌کند.

من در چند شرکت مختلف کار کردم و سابقه بیمه دارم چکار کنم؟

کسانی که دارای سابقه بیمه هستند  با ارسال رزومه کامل به ویزا نیو، علاوه بر اینکه شرایط بهتری دارند، می‌توانند شغل با حقوق بالاتر و در کشور بهتری پیدا کنند. پس از ارسال رزومه و دریافت مشاوره‌های تلفنی یا حضوری، دو هفته زمان نیاز است تا وکیل برای شما کار پیدا نماید و به شما پیشنهاد کند.

آیا دستمزد من در خارج از کشور برابر با اتباع آن کشور است؟

مطمئنا خیر. تنها علتی که یک کارفرما خارجی راضی می‌شود به شما کار بدهد فقط حقوق و دستمزد پایین‌تر نسبت به اتباع آن کشور است. هرچند باید بدانید که این مسئله برای ما نیز خوب تمام می‌شود، زیرا میانگین در آمد برای یک فرد ایرانی در کشورهای خارجی خیلی بیشتر از میانگین درآمد در کشور خودمان است.

پایین بودن حقوق و دستمزد در سال اول مهاجرت طبیعی است، از سال دوم شما این امکان را دارید که خودتان شغل پیدا کنید و مانند اتباع همان کشور دستمزد بگیرید، پس نگران نباشید و طبق تجاربی که دارم در سال‌های آینده کاریتان این شما هستید که شرایط دستمزدی و کاریتان را تعیین می‌کنید.

چگونه می توانم مهارت های برنامه نویسی را بیشتر کنم و مدارک و گواهینامه برای مهاجرت جمع کنم؟

سایت های زیادی برای آموزش وجود دارد ولی باید در نظر بگیرید که در انتهای آموزش دریافت یک گواهینامه خارجی برای مهاجرت بسیار مهم است. به همین خاطر من سایت های زیر را پیشنهاد می کنم و اگر شما هم سایت مناسبی سراغ دارید برای ما در بخش نظرات ارسال کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.