معرفی چند پادکست باکیفیت برای اهلِ شنیدن

برترین‌ها: پادکست‌ها گفتگو‌های رادیواینترنتی هستند که می‌توانید فایلشان را دانلود و سرفرصت گوش کنید. کلمه‌ی پادکست (Podcast) از ترکیب دو واژه‌ی پاد (Pod) و برودکست (broadcast) تشکیل شده است. منظور از پاد همان دستگاه‌های آی‌پاد است. به این معنی که پادکست محتوایی قابل‌حمل است و می‌توانید در هرجایی به آن گوش کنید.   چند پادکست

کد خبر : 642
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
معرفی چند پادکست باکیفیت برای اهلِ شنیدن


برترین‌ها: پادکست‌ها گفتگو‌های رادیواینترنتی هستند که می‌توانید فایلشان را دانلود و سرفرصت گوش کنید. کلمه‌ی پادکست (Podcast) از ترکیب دو واژه‌ی پاد (Pod) و برودکست (broadcast) تشکیل شده است. منظور از پاد همان دستگاه‌های آی‌پاد است. به این معنی که پادکست محتوایی قابل‌حمل است و می‌توانید در هرجایی به آن گوش کنید.

 

چند پادکست را در اینجا معرفی کرده‌ایم.

 

غذایای ایرانی

 

سلسله پادکست‌های «غذایای ایرانی» کاری است از فهیمه خضر حیدری. اگر به غذا به مثابه امر فرهنگی علاقه‌مندید، اگر غذا برای شما هم چیزی فراتر از غذا؛ و آشپزی برای‌تان رفتاری دل‌پذیرتر از صرفاً سرهم کردنِ چیزی برای سیر شدن است، دعوت می‌کنیم این پادکست را دنبال کنید.

 

پادکست

 

در «غذایای ایرانی»، درباره‌ی آشپزی و جنسیت، آشپزی و هنر و فرهنگ، آشپزی و مادرانگی، غذا و مهاجرت، غذا و فلسفه و ادبیات، آشپزی از نگاه شف‌ها و چهره‌های اثرگذار ایرانی، آشپزی اینستاگرامی، غذا و نوستالژی، غذا و سبک زندگی، غذا و کرونا، رابطه‌ی ما با آشپزخانه و چیز‌هایی دیگر از همین دست خواهید شنید؛ و همه‌ی این‌ها از لابه‌لای قصه‌ها و کتاب‌ها و حکایت‌ها. این پادکست هر هفته پنج‌شنبه‌ها منتشر می‌شود و در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آسو و همچنین در اپ‌های پادکست‌خوان در دسترس خواهد بود.


دایجست

 

پادکست «دایجست» پادکستی برای توضیح مسائل نسبتاً پیچیده‌ی دنیای اطراف ما، به زبان ساده است. نام پادکست از واژه‌ی انگلیسی «Digest» گرفته شده‌است که به‌معنای «هضم کردن» است.

 

پادکست

 

فرشاد محمودی سعی می‌کند از میان موضوعات روز دنیا (اقتصادی، سیاسی، علمی، فلسفی، مذهبی و…) آن دسته که ژرفای مفهومی نسبتاً عمیقی دارند را انتخاب و با اصول ساده‌سازی، روایی‌پردازی و گردآوری چند جانبه، آن‌ها را برای شنوندگان خود تشریح کند.


رادیو سرگذشت

 

«رادیو سرگذشت» تاریخچه و سرگذشت موسیقی اصیل ایرانی را از کتاب‌ها و مقالات نوشته شده با محوریت این موضوع برای مخاطب بازخوانی کرده و در کنار آن با پخش موسیقی‌های اصیل، این موسیقی رو بهتر و بیشتر برای مخاطب آشنا می‌کند.

 

پادکست

 

سازندگان «رادیو سرگذشت» می‌گویند:«این پادکست روایت تاریخ سرگذشت موسیقی ایران است.»


رادیو سانسور

 

پشت هر فیلم، یک داستان جذاب و پر حاشیه وجود دارد «رادیو سانسور» در هر اپیزود چگونگی تولید یکی از فیلمهای تاثیر گذار تاریخ سینمای ایران را برای شما روایت خواهد کرد.

 

پادکست

 

«رادیو سانسور» داستان‌های ناگفته‌ای از جریان تولید و حواشی فیلم‌های سینمای ایران بازگو می‌کند. روایت‌های شنیدنی از سلمان خورشیدی که علاوه بر استفاده از آرشیو نشریات و شنیده‌ها، حاصل گفت و گو با عوامل پشت صحنه‌ی فیلم است.


رادیو مرز

 

«رادیو مرز» پادکستی که در هر قسمت سراغ روایت افراد از یک موضوع خاص می‌رود موضوعاتی که بین آدم‌ها مرز و فاصله به وجود می‌آورند.

 

پادکست

 

مرضیه رسولی در «رادیو مرز» در مورد مسائلی صحبت می‌کند که موجب اختلاف بین آدم‌ها است. این پادکست مستند گونه است و درباره هر موضوع با آدم‌های مختلف مصاحبه می‌شود. «رادیو مرز» به روایت تجربه واقعی آدم‌ها اختصاص دارد.


پادکست ۱۰ صبح

 

«پادکست ۱۰ صبح»، پادکستی در حوزه‌ی مدیریت، کارآفرینی و استارتاپ‌ها به زبان فارسی است که در آن امید اخوان و میثم زرگرپور در قالب یک گپ و گفت بداهه، تجربیات عملی خود از دنیای استارت‌آپ‌ها را با مخاطبان‌شان به اشتراک می‌گذارند.

 

پادکست

 

زمان «پادکست ۱۰ صبح» به گونه‌ای است که می‌توانید به سادگی آن‌ها را حین استراحت و کار یا در مسیر رفت و آمد به محل کار در اتوبوس و تاکسی گوش کنید!



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.