محمد رحمانیان: برای اجرای «شب سال نو» از من اجازه نگیرید!

نمایشنامه‌ «شب سال نو» که زمستان ۱۴۰۰ برای نخستین بار از سوی نشر «چلچله» منتشر شده بود، به فاصله یک سال به چاپ دوم رسید. محمد رحمانیان، نویسنده این نمایشنامه با ابراز خوشحالی از اینکه این نمایشنامه که سال ۹۱ نوشته شده، مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است، گفت: فکر نمی‌کردم نمایشنامه‌ای که به نیّت

کد خبر : 331268
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۲۸
محمد رحمانیان: برای اجرای «شب سال نو» از من اجازه نگیرید!


نمایشنامه‌ «شب سال نو» که زمستان ۱۴۰۰ برای نخستین بار از سوی نشر «چلچله» منتشر شده بود، به فاصله یک سال به چاپ دوم رسید.

محمد رحمانیان، نویسنده این نمایشنامه با ابراز خوشحالی از اینکه این نمایشنامه که سال ۹۱ نوشته شده، مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است، گفت: فکر نمی‌کردم نمایشنامه‌ای که به نیّت اجرای هنرجویانِ جوان کارگاهِ بازیگری مهتاب نصیرپور در ونکوور کانادا نوشته بودم، این چنین با استقبال مخاطبان روبرو شود. از زمان انتشار این نمایشنامه و در طی این یک سال اخیر بیشترین تقاضای اجرا را از شهرستان‌های مختلف ایران داشته‌ام، بخصوص در این روزهای آخر سال که حال و هوای سالِ نو بهترین زمان برای اجرای این نمایشنامه است.

او اضافه کرد: به دلیل همین استقبال جوانان و دانشجویان و هنرجویان تئاتر، در همین جا اعلام می‌کنم اجرای این نمایشنامه ـ «شب سال نو» ـ مانند نمایشنامه «مصاحبه» که پیش از این اعلام کرده بودم، نیاز به کسب مجوّز از سوی نویسنده ندارد و گروه‌های تئاتری در هر کجای این کشور می‌توانند این نمایشنامه را اجرا کنند.

رحمانیان در مورد حال و هوای این نمایشنامه نیز گفت: حدود بیست سال پیش، حمید امجد از من و محمّد چرمشیر دعوت کرد تله تئاترهایی با مضمون «شب سال نو» بنویسیم. متاسفانه آن هرگز به نتیجه نرسید، اما همواره دلم می‌خواست آن مضمون را در قالب یک نمایشنامه بنویسم. در طول نگارش این نمایشنامه که یک فروپاشی خانوادگی را در تهران معاصر ترسیم می‌کند، همواره به استاد اکبر رادی می‌اندیشیدم و تراژدی‌های خانوادگی او که بی‌همتاست و جایگزین ندارد. بنابراین می‌توانم بگویم نمایشنامه «شب سال نو» بسیار مرهون حمید امجد و استاد اکبر رادی است.

این نمایشنامه تا کنون دوبار ـ در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ در فرهنگسرای اندیشه و پردیس سینمایی چارسو و با حضور بازیگرانی چون علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، حبیب رضایی، افشین هاشمی، بهنوش طباطبایی، رویا بختیاری، رامین ناصرنصیر، آزاده صمدی، علی سرابی و… نمایشنامه‌خوانی شده است.

گفتنی است در نخستین جشن تئاتر حافظ که در اردیبهشت ۱۴۰۱برگزار شد، نمایشنامه «شب سال نو» به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و جایزه نخست و تندیسِ این جشن را از آن خود کرد.

۵۷۲۴۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.