مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌ها است

ایسنا/کرمان مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیشتر بناها و خانه‌های تاریخی در مالکیت و تصرف سایر دستگاه‌های دولتی از قبیل اوقاف است. مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: با تاکید بر اینکه با اسناد خزانه سه ساله نمی‌توان آثار تاریخی را

کد خبر : 153438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌ها است


ایسنا/کرمان مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیشتر بناها و خانه‌های تاریخی در مالکیت و تصرف سایر دستگاه‌های دولتی از قبیل اوقاف است.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: با تاکید بر اینکه با اسناد خزانه سه ساله نمی‌توان آثار تاریخی را مرمت و بهسازی کرد گفت: در حال حاضر بیشتر بناها و خانه‌های تاریخی در مالکیت و تصرف سایر دستگاه‌های دولتی از قبیل اوقاف است و میراث‌فرهنگی نمی‌تواند برای حفاظت و نگهداری این قبیل بناها وارد عمل شود.
محمدرضا کارگر درنشست جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رفسنجان اظهار کرد: وقتی به میراث‌فرهنگی توجه می‌شود به سبک زندگی نیز توجه می‌شود.
وی با بیان اینکه نسل‌های گذشته نیز با بیکاری، خشکسالی، سیل و سایر بحران‌ها و بلاهای طبیعی مواجه بوده‌اند افزود: نسل‌های قبلی از تجربه گذشتگان استفاده می‌کردند امری که نسل امروز از آن بی‌بهره است.
کارگر با اشاره به اینکه وقتی یک اثر حفظ می‌شود بخشی از حافظه تاریخی نیز حفظ می‌شود بیان کرد: متاسفانه  با اسناد خزانه سه ساله نمی‌توان اقدامی برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی انجام داد.
وی خواهان همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای حفظ آثار فرهنگی و تاریخی شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از این آثار در تملک ارگان‌های دولتی است که کارشناسان میراث‌فرهنگی حتی امکان انجام بازدیدهای دوره‌ای از آنها را ندارند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.