مالزی در حال ارزیابی مزایای بالقوه پذیرش CBDC است

مالزی به انبوهی از کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله هنگ کنگ، فیلیپین، کره جنوبی و کشورهای دیگر پیوسته است تا در جهت بررسی امکان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) قدم بردارند. بانک مرکزی مالزی، بانک نگارا مالزی (BNM)، گفت که به طور فعال در حال ارزیابی یک مطالعه CBDC است. در حالی که هیچ

کد خبر : 157246
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
مالزی در حال ارزیابی مزایای بالقوه پذیرش CBDC است


مالزی به انبوهی از کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله هنگ کنگ، فیلیپین، کره جنوبی و کشورهای دیگر پیوسته است تا در جهت بررسی امکان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) قدم بردارند.

بانک مرکزی مالزی، بانک نگارا مالزی (BNM)، گفت که به طور فعال در حال ارزیابی یک مطالعه CBDC است.

در حالی که هیچ تصمیمی برای صدور CBDC اتخاذ نشده است، تحقیقات این بانک تلاشی است برای اطمینان از اینکه در حال آماده شدن برای یک برنامه CBDC “در صورت نیاز به صدور CBDC در آینده” است.

ما تحقیقات خود را بر روی CBDC از طریق اثبات مفهوم و آزمایش متمرکز کرده‌ایم تا قابلیت‌های فنی و سیاستی خود را افزایش دهیم.

این بانک در پاسخ ایمیلی به بلومبرگ گفت.

از سال گذشته، مالزی به طور عمومی در مورد CBDC ها فکر می کند. معاون وزیر دارایی کشور ماه گذشته گفت که بانک مرکزی “هیچ برنامه فوری” برای انتشار CBDC ندارد.

معاون وزیر یمانی حافظ موسی در آن زمان خاطرنشان کرد: “با این حال، BNM به طور فعال به ارزیابی پتانسیل CBDC برای دستیابی به اهداف سیاست عمومی ادامه خواهد داد.”

در مورد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای اهداف پرداخت، وی گفت که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان ارز قانونی در مالزی شناخته نمی شوند و توسط BNM تنظیم نمی شوند.

در سپتامبر 2021، بانک مرکزی مالزی با همکاری کشورهایی از جمله آفریقای جنوبی، استرالیا و همسایه اش، سنگاپور، به توسعه یک پایلوت CBDC اثبات مفهوم با نام “پروژه دانبار” پیوست.

این پروژه به دنبال آزمایش کاربرد یک CBDC در تسویه حساب های بین المللی به منظور کاهش زمان و هزینه تراکنش ها بود.

بر اساس گزارش سالانه بانک نگارا در سال 2020، مالزی همچنین به نوسانات، آسیب پذیری در برابر تهدیدات سایبری و مسائل مقیاس پذیری که کریپتوها با آن مواجه هستند، هشدار داد و مانع از تبدیل شدن آن به یک ذخیره خوب ارزش شد.

مالزی CBDC Catch-Up بازی می کند

تحقیقات در مورد CBDC ها با سرعت بی سابقه ای در سراسر جهان و به ویژه در آسیا در حال رشد است. این احتمالاً به دلیل وجود موانع کم در منطقه برای ورود است که باعث شمول مالی می شود و CBDC ها را برای اقتصادهای نوظهور جذاب می کند.

در حال حاضر، در مرحله نوپایی، CBDCها با کشورهایی مانند تایلند، جایی که بانک مرکزی قصد دارد امسال CBDC خرده فروشی خود را برای عموم آزمایش کند، شتاب بیشتری به دست می آورد.

کامبوج در عرضه نسخه توکن شده ریل کامبوج، یک CBDC مبتنی بر بلاک چین به نام پروژه باکونگ، یک قدم جلوتر رفت. به طور رسمی در اکتبر 2020 راه اندازی شد و به عنوان یکی از اولین CBDC های جهان شناخته شد.

از سوی دیگر، چین در حال آزمایش و توسعه ارز دیجیتال e-CNY خود بوده است و می‌خواهد از آن در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به‌طور گسترده استفاده کند.

بانک‌های مرکزی اندونزی و فیلیپین هر دو درباره نقش بلاک چین برای جمعیت‌های مختلف خود اظهار نظر کرده‌اند. به عنوان مثال، اندونزی اخیراً اعلام کرد که در حال توسعه یک CBDC به منظور مقابله با استفاده از ارز دیجیتال در این کشور است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.