لیر ترکیه به پایین ترین سطح خود نزدیک به 19 در برابر دلار سقوط کرد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس لیر ترکیه را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر آنکارا (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران تأثیر اقتصادی زمین لرزه های عظیمی را که ماه گذشته کشور را لرزاند، ارزیابی می کنند، به پایین ترین سطح خود

کد خبر : 331105
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
لیر ترکیه به پایین ترین سطح خود نزدیک به 19 در برابر دلار سقوط کرد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس لیر ترکیه را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

آنکارا (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران تأثیر اقتصادی زمین لرزه های عظیمی را که ماه گذشته کشور را لرزاند، ارزیابی می کنند، به پایین ترین سطح خود یعنی 18.9620 در برابر دلار در روز پنجشنبه تضعیف شد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار است در 14 ماه مه برگزار شود، بر عدم اطمینان می افزاید. آنها تعیین خواهند کرد که آیا ترکیه به سیاست های غیرمتعارف در دوره ریاست جمهوری طیب اردوغان ادامه می دهد یا به قول مخالفان به ارتدکس باز می گردد.

به طور جداگانه، وزارت خزانه داری ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که 2.25 میلیارد دلار در یک انتشار اوراق قرضه یورو که سررسید آن در سال 2029 است، وام گرفته است، که میزان وام گرفته شده از بازارهای بین المللی را در سال جاری به 5 میلیارد دلار رساند.

خزانه داری گفت که بازدهی سرمایه گذاران در آخرین انتشار 9.50 درصد بود که نسبت به 9.75 درصد در یوروباند منتشر شده در ژانویه کاهش داشت و افزود که تقاضا بیش از سه برابر مقدار صادر شده بود.

بیش از یک سوم مبلغ صادر شده به سرمایه گذاران در بریتانیا و بیش از 20 درصد به سرمایه گذاران در ایالات متحده فروخته شده است.

لیر از ماه اوت تا حد زیادی باثبات بوده است، به لطف دست سنگین مقامات در بازار ارز، از جمله کاهش حدود 9.4 میلیارد دلاری ذخایر از زمان اولین زلزله در اوایل فوریه.

غوطه ور شدن در ذخایر یکی از ویژگی های معمول سیاست اقتصادی غیرمتعارف دولت در سال های اخیر بوده است، به ویژه پس از سقوط تاریخی ارز در اواخر سال 2021.

بانک مرکزی ذخایر خود را از چند طریق پر می کند، از جمله اینکه صادرکنندگان را ملزم می کند بخشی از درآمد را به آن بفروشند. مقامات چندین گام برای کاهش تقاضا برای FX پس از زلزله برداشتند و گسترش معاملات ارز و طلا را افزایش دادند.

بسیاری از بانکداران می گویند که به دلیل حساسیت در مورد بحث درباره سیاست های دولتی، خواستار ناشناس ماندن هستند، جریان کمک های بین المللی به کاهش فشار کمک خواهد کرد.

در جدیدترین حمایت از این دست، بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) روز پنجشنبه اعلام کرد که در دو سال آینده تا 1.5 میلیارد یورو (1.6 میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد.

لیر حدود 30 درصد از ارزش خود را در برابر دلار در سال 2022 و 44 درصد در سال قبل از آن از دست داد.

این احتمال وجود دارد که تا پایان چرخه انتخابات حدود 19 دلار در نوسان باشد، که عمدتاً به لطف مداخلات ارزی است، اما در صورت پیروزی اردوغان در انتخابات، احتمالاً در دراز مدت کاهش بیشتری خواهد یافت. ولز فارگو (NYSE:) در یادداشتی گفت.

به گفته بانک، در سناریویی که اپوزیسیون پیروز می شود، لیر به دلیل سیاست های مرسوم تر به شدت افزایش می یابد و به طور بالقوه تا پایان سه ماهه دوم تا 20 درصد افزایش می یابد.

به گزارش Tradeweb، اوراق قرضه بین المللی ترکیه نیز تحت فشار قرار گرفتند، زیرا اوراق با تاریخ طولانی تر حدود نیم سنت به دلار کاهش یافت. سرمایه گذاران ممتازی که خواستار نگه داشتن اوراق با ارز سخت این کشور بر روی اوراق خزانه امن ایالات متحده بودند، طی دو جلسه گذشته به شدت افزایش یافته است و از زمان رسیدن به پایین ترین سطح دو ماهه در روز سه شنبه، 18 واحد پایه اضافه کرده و به 446 واحد در ثانیه افزایش یافته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.