لزوم رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بافت‌های تاریخی پایتخت

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهرداری خواست که برنامه جامع خود را در مورد ساماندهی و سرمایه گذاری در بخش تاریخی تهران به شورا ارائه کند. به گزارش ایسنا، مهدی عباسی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بافت تاریخی شهر تهران نیازمند توجه

کد خبر : 281048
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
لزوم رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بافت‌های تاریخی پایتخت



رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهرداری خواست که برنامه جامع خود را در مورد ساماندهی و سرمایه گذاری در بخش تاریخی تهران به شورا ارائه کند.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بافت تاریخی شهر تهران نیازمند توجه بیشتر است، گفت: در سنوات گذشته ۸۰ ملک تاریخی خریداری و مرمت شده است و این در حالیست که ما در تهران محله و بافت ارزشمند تاریخی داریم که هویت تهران هستند و باید به آنها توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی علاقمند به حضور در محلات یا خانه‌های تاریخی است، اظهار کرد: اما به نظر می‌رسد که نیازمند حمایت و رفع موانع از سوی شهرداری هستند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته قطعاتی از زمین‌های محله عودلاجان توسط شهرداری و پلیس خریداری شده اما رها شده است، گفت: شهرداری تهران برنامه‌های خود برای حل مشکلات و احیاء بافت تاریخی را به شورا ارائه کنند.

ارتباط با جوانان و نوجوانان با طراحی یک نرم افزار

احمد علوی همچنین در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه “ایران آینده” در مجموعه باغ کتاب، گفت: این اقدام فرهنگی با همکاری سازمان فرهنگی و هنری، باغ کتاب و موزه دفاع مقدس و سازمان نوسازی عباس آباد برگزار شده که نشان داد اگر کار خوب فرهنگی در سطح شهر تهران انجام شود حتما دیده شده و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نکته قابل توجه در این مراسم استمرار این برنامه بود که قرار است در مناطق مختلف به صورت پهنه‌ای در مقیاس‌های کوچک و بزرگ برگزار شود، اظهار کرد: ما در ارتباط با جوانان و نوجوانان باید استمرار داشته باشیم و نباید آنها را رها کنیم و نکته قابل توجه این است که در این مراسم از طریق یک نرم افزار جوانان و نوجوانان ثبت نام کرده و قرار بود که این ارتباط با آنها ادامه پیدا کند که اتفاق بسیار خوبی است.

مشکل فرزندان شهدای شاغل در شهرداری تهران حل شود

سوده نجفی نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت فرزندان شهدای شاغل در شهرداری تهران،‌ اظهار کرد:‌ در قانون آمده است که فرزندان شهدا می‌توانند از امتیازات و مزایای مقرر شده در قانون استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهردار تهران در بهمن ماه سال گذشته این بند قانونی را دارای ابهام دانست و یک نامه به معاونت قوانین مجلس ارسال کرد، گفت: آنها نیز در پاسخ به شهردار تهران اعلام کردند که اگر فرزندان شهدا در پست خود مشروط به اینکه احکام قضایی نداشته باشند می‌توانند از کلیه حقوق و مزایای پست یا همتراز شغلی بهره‌مند شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: من از شهردار تهران می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند تا پاسخ لازم و مناسب به درخواست فرزندان شهید شاغل در شهرداری داده شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.