قانون جدید روسیه تابعیت اکتسابی را به دلیل بی اعتبار کردن عملیات اوکراین سلب می کند

[ad_1] (رویترز) – رسانه های روسی روز چهارشنبه گزارش دادند که اصلاحات پیشنهادی در قانون شهروندی روسیه اجازه سلب تابعیت به دست آمده به دلیل خیانت و بی اعتبار کردن عملیات نظامی در اوکراین را می دهد. کمی بیش از یک سال پیش پس از اعزام ارتش خود به اوکراین، روسیه قوانین گسترده ای را

کد خبر : 333653
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مارس 2023 - 11:07
قانون جدید روسیه تابعیت اکتسابی را به دلیل بی اعتبار کردن عملیات اوکراین سلب می کند

[ad_1]

(رویترز) – رسانه های روسی روز چهارشنبه گزارش دادند که اصلاحات پیشنهادی در قانون شهروندی روسیه اجازه سلب تابعیت به دست آمده به دلیل خیانت و بی اعتبار کردن عملیات نظامی در اوکراین را می دهد.

کمی بیش از یک سال پیش پس از اعزام ارتش خود به اوکراین، روسیه قوانین گسترده ای را در زمان جنگ برای خاموش کردن صداهای مخالف وضع کرد. از آن زمان سانسور را گسترش داده است.

روسیه اقدام خود در اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، در حالی که اوکراین و متحدانش می‌گویند که این یک تعبیر برای تجاوز کامل برای تصرف زمین است.

خبرگزاری ریا به نقل از کنستانتین زاتولین، معاون اول کمیته پارلمانی در امور کشورهای مشترک المنافع (CIS) گزارش داد اصلاحات مربوط به سلب تابعیت از افرادی که آن را به دست آورده اند به “خیانت، بی اعتبار کردن عملیات نظامی ویژه” مربوط می شود.

اصلاحات پیشنهادی به کمیته ارائه شده است.

CIS در سال 1991 توسط روسیه و گروهی از جمهوری های شوروی سابق تشکیل شد. در سال 2022، بر اساس داده های وزارت امور داخلی روسیه، بیش از 691000 نفر تابعیت روسیه را دریافت کردند که تقریباً نیمی از آنها از کشورهای CIS بودند.

روز سه‌شنبه، مجلس سفلی روسیه، دومای ایالتی، به تصویب اصلاحیه‌ای رای داد که بر اساس آن افرادی که به جرم بی‌اعتبار کردن گروه‌های «داوطلب» در اوکراین می‌جنگند مجازات می‌شوند.

کرملین می گوید اکثریت روس ها از اقدام این کشور در اوکراین حمایت می کنند و نظرسنجی ها نیز این ادعا را تایید می کنند.

با این حال، صدها هزار نفر که با این تصمیم مخالف هستند یا از سربازی اجباری می ترسند، از کشور گریخته اند، و آنهایی که باقی مانده اند، در صورت بی اعتبار ساختن ارتش، خطر زندانی شدن را دارند.

“بی اعتبار کردن” ارتش می تواند تا پنج سال زندان محکوم شود، در حالی که انتشار عمدی اطلاعات نادرست در مورد آن می تواند منجر به 15 سال زندان شود.

(گزارش توسط لیدیا کلی در ملبورن؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.