فقر، یک مقوله ذهنی است

تا آنجا که به امور مالی مربوط می‌شود، نظر غالب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق این است که: فقر یک مقوله ذهنی گذارا و انتزاعی بوده و در جهان خارج عینیت دائم ندارد. فقر نسبی است؛ به معنایی دیگر، در مقام مقایسه توان مالی دو شخص، شخصی را که دارایی کمتری دارد، فقیر می‌نامیم در حالی‌که

کد خبر : 115071
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۳۴
فقر، یک مقوله ذهنی است



تا آنجا که به امور مالی مربوط می‌شود، نظر غالب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق این است که: فقر یک مقوله ذهنی گذارا و انتزاعی بوده و در جهان خارج عینیت دائم ندارد. فقر نسبی است؛ به معنایی دیگر، در مقام مقایسه توان مالی دو شخص، شخصی را که دارایی کمتری دارد، فقیر می‌نامیم در حالی‌که ماجرا به این سادگی‌ها نیست. اجازه بدهید کمی مسئله را موشکافی کنیم. شما برای ارزیابی توان مالی، خود را با چه کسانی مقایسه می‌کنید؟ آیا خود را با افراد مشهور یا همان سلبریتی‌ها قیاس می‌کنید یا با افرادی که در کشورهای در حال توسعه آفریقا و جنوب آسیا زندگی می‌کنند؟ معیار قیاس شما چیست؟ پول، طلا، سهام، مدل ماشین، متراژ خانه، سفر خارجی …؟

 هر مقدار هم که دارایی‌های مادی کمی داشته باشید، مطمئن باشید افرادی در گوشه‌ای از جهان هستند که حسرت آنچه اکنون در اختیار شماست را دارند و شما در نظر آن‌ها ثروتمندید.

تمام مواردی را که در بالا اشاره شد، جامعه و محیط پیرامون به‌عنوان معیار فقر و ثروت به ما القاء می‌کند و به درستی هم که این معیارها ثمره‌ای جز تلقین احساس شکست خوردگی و افسردگی یا ترویج روحیه حرص و طمع و پول‌پرستی ندارد.

پس، فریب بازی ذهنی «من از همه فقیرترم» را نخورید و از توهم و رویا خارج شده و واقع‌بینانه زندگی کنید. ثروت واقعی شما مادی نیست و نباید هم باشد چون مادیات زوال پذیر و ناپایدارند.

نکته اینجاست که می‌توان این روند را معکوس کرد؛ یعنی اینکه فرد به تغییر محیط و افراد پیرامون بپردازد نه اینکه صرفاً به‌طور انفعالی تاثیرپذیر باشد.

بهترین دارایی شما نه مادیات بلکه مهارت‌ها، تجربیات و افکار نوآورانه شما هستند. بزرگترین سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تاریخ کسانی بودند که ایده‌های جدید و ناب داشتند و توانستند ایده‌های خود را به مرحله درآمدزایی برسانند.

برای رسیدن به استقلال مالی لازم است تا مهارت درست فکر کردن را بیاموزید. خود را در معرض تجربه‌های تازه مالی قرار دهید و افکار نوآورانه را در ذهن خود رشد دهید. این‌ها همان ثروت حقیقی هستند. تلاش کنید افراد پیرامون شما هم با این دیدگاه آشنا شوند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.