غنا قصد دارد به جای دلار آمریکا با طلا نفت بخرد

آکرا (رویترز) – محمودو باومیا معاون رئیس جمهور غنا روز پنجشنبه در فیس بوک گفت که دولت غنا در حال کار بر روی سیاست جدیدی برای خرید محصولات نفتی با طلا به جای ذخایر دلار آمریکا است. این اقدام به منظور مقابله با کاهش ذخایر ارز خارجی همراه با تقاضای دلار توسط واردکنندگان نفت است

کد خبر : 285214
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۰۷
غنا قصد دارد به جای دلار آمریکا با طلا نفت بخرد


آکرا (رویترز) – محمودو باومیا معاون رئیس جمهور غنا روز پنجشنبه در فیس بوک گفت که دولت غنا در حال کار بر روی سیاست جدیدی برای خرید محصولات نفتی با طلا به جای ذخایر دلار آمریکا است.

این اقدام به منظور مقابله با کاهش ذخایر ارز خارجی همراه با تقاضای دلار توسط واردکنندگان نفت است که باعث تضعیف سدی داخلی و افزایش هزینه های زندگی می شود.

ذخایر ناخالص بین المللی غنا در پایان سپتامبر 2022 حدود 6.6 میلیارد دلار بود که معادل کمتر از سه ماه پوشش واردات است. به گفته دولت، این رقم از حدود 9.7 میلیارد دلار در پایان سال گذشته کاهش یافته است.

باومیا گفت، اگر طبق برنامه ریزی برای سه ماهه اول سال 2023 اجرا شود، سیاست جدید «تراز پرداخت های ما را به طور اساسی تغییر می دهد و کاهش مداوم ارزش پول ما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد».

وی توضیح داد: استفاده از طلا از تاثیر مستقیم نرخ ارز بر قیمت سوخت یا آب و برق جلوگیری می کند زیرا فروشندگان داخلی دیگر برای واردات محصولات نفتی نیازی به ارز ندارند.

وی افزود: «مبادله طلا با نفت نشان دهنده یک تغییر ساختاری بزرگ است.

سیاست پیشنهادی غیر معمول است. در حالی که کشورها گاهی نفت را با کالاها یا کالاهای دیگر مبادله می کنند، چنین معاملاتی معمولاً شامل یک کشور تولیدکننده نفت است که کالاهای غیرنفتی دریافت می کند نه برعکس.

غنا نفت خام تولید می کند اما از زمانی که تنها پالایشگاهش پس از انفجار در سال 2017 تعطیل شد، به واردات محصولات نفتی تصفیه شده متکی است.

اعلامیه باومیا در حالی منتشر شد که کن افوری آتا، وزیر دارایی، اقداماتی را برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها در تلاش برای مقابله با بحران بدهی مارپیچ اعلام کرد.

در ارائه بودجه سال 2023 به پارلمان در روز پنجشنبه، افوری عطا هشدار داد که کشور غرب آفریقا در معرض خطر بالای بدهی قرار دارد و کاهش ارزش CEDI به طور جدی بر توانایی غنا برای مدیریت بدهی عمومی خود تأثیر می گذارد.

در حالی که کشور تولیدکننده کاکائو، طلا و نفت با بدترین بحران اقتصادی خود در یک نسل مواجه است، دولت در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای بسته کمکی است.

(گزارش توسط کوپر اینوین و کریستین آکورلی نوشته سوفیا کریستنسن ویرایش توسط استل شیربون و الین هاردکاسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.