عمران خان: تشدید بحران افغانستان به ضرر پاکستان است

به گزارش منابع رسمی پاکستان، «زلمای خلیلزاد» امروز در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات افغانستان و لزوم تسریع در روند صلح این کشور گفت وگو کردند. این دیدار همزمان با استقبال دولت پاکستان از بیانیه مشترک در پایان مذاکرات بین الافغانی در دوحه صورت گرفت که اسلام‌آباد برگزاری نشست دو روزه

کد خبر : 79729
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
عمران خان: تشدید بحران افغانستان به ضرر پاکستان است



به گزارش منابع رسمی پاکستان، «زلمای خلیلزاد» امروز در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات افغانستان و لزوم تسریع در روند صلح این کشور گفت وگو کردند.

این دیدار همزمان با استقبال دولت پاکستان از بیانیه مشترک در پایان مذاکرات بین الافغانی در دوحه صورت گرفت که اسلام‌آباد برگزاری نشست دو روزه مذاکراتی میان هیات کابل و گروه طالبان را یک پیشرفت مثبت عنوان کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای به نقل از سخنان عمران‌خان در دیدار نماینده ویژه آمریکا اعلام کرد: نخست وزیرپاکستان تلاش‌های سازنده این کشور برای تسهیل روند صلح افغانستان جتهت دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر و گسترده با هدف پایان دادن به درگیری‌های طولانی مدت در این کشور همسایه را برجسته کرد.

وی گفت که تشدید درگیری و بی‌ثباتی در افغانستان به نفع پاکستان نیست زیرا این امر منجر به چالش‌های جدی برای اسلام‌آباد در زمینه‌های امنیتی و هجوم پناهندگان می‌شود این درحالی است که صلح پایدار در افغانستان روزنه‌های جدیدی به سوی ارتباطات اقتصادی در منطقه باز می‌کند.

عمران‌خان یادآور شد که بحران افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد. همچنین تحمیل یک دولت با زور به حل منازعه منجر نمی‌شود و تنها یک توافق با مذاکره باعث ایجاد صلح و ثبات پایدار در افغانستان خواهد شد.

وی با تاکید مجدد بر حمایت مداوم پاکستان از افغانستان صلح آمیز، با ثبات و متحد، افزود: امنیت در مرزهای غربی به نفع خود پاکستان است و ما صادقانه درپی همکاری نزدیک با ایالات متحده و سایر کشورهای مربوطه برای صلح هستیم.

نخست وزیر پاکستان بر لزوم انعطاف پذیری و تعامل معنادار همه طرف‌های افغانستانی با یکدیگر تأکید کرد.

وی با یادآوری اظهارات خود در کنفرانس آسیای میانه و جنوبی در تاشکند گفت که برای همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه مهم است که به طور سازنده با یکدیگر برای یک حل و فصل سیاسی پایدار در افغانستان همکاری کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش با استقبال از بیانیه پایان مذاکرات دو روزه دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه ابراز امیدواری کرد که رویکرد معنی دار تمامی ذی نفعان تا رسیدن به یک راهکار پایدار ادامه یابد و با جلوگیری از نقش عناصر خرابکار، زمینه برای برقراری صلح پایدار در افغانستاب فراهم شود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.