طرح بیمه بیکاری هنرمندان سرانجام اجرایی می‌شود؟

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر صبح یکشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور برخی همکارانش از جمله مسلم کریمی، معاون اعضای صندوق و محمدعلی کاروان معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر صندوق به تشریح عملکرد و آمار فعالیت‌های یک سال گذشته این صندوق پرداخت. او در ابتدا بیان کرد: «مهمترین موضوع فعالیت ما حمایت از مجموعه‌ هنرمندان

کد خبر : 332441
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
طرح بیمه بیکاری هنرمندان سرانجام اجرایی می‌شود؟



سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر صبح یکشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور برخی همکارانش از جمله مسلم کریمی، معاون اعضای صندوق و محمدعلی کاروان معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر صندوق به تشریح عملکرد و آمار فعالیت‌های یک سال گذشته این صندوق پرداخت.

او در ابتدا بیان کرد: «مهمترین موضوع فعالیت ما حمایت از مجموعه‌ هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه قرآنی است که در سال ۱۴۰۱ با روند اصلاح عضویت، کارگروه‌هایی در استان‌ها به همراه دو نفر از کارشناسان خبره هنر تخصصی تشکیل شد تا کارها به درستی پیش رود. این کار در تهران با خانه‌های تخصصی در حال انجام هست و حاصل این‌ها اضافه شدن بیش از ۱۴ هزار عضو از سال گذشته بود که الان بیش از ۹۷ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند. برخی هم به دلایل مختلف از جمله فوت یا نداشتن فعالیت، از جمع صندوق خارج شدند که حدود دو هزار نفر می‌شوند.»

وی ادامه‌ داد: «ما حتی افرادی را که چند سال قبل فعالیت داشتند و به دلیل شرایط خاص این سال‌های اخیر امکان کار نداشتند خارج نکردیم و امکان ارائه مدارک هست. در بخش بیمه نیز امسال ۱۰ هزار نفر اضافه شدند و الان حدود ۵۴ هزار نفر از طریق صندوق تحت پوشش بیمه هستند. حدود ۶۰ درصد بیمه افراد از طریق صندوق پرداخت می‌شود که رقم ۲۴۰ میلیارد تومان برای آن از دولت اخذ کردیم.»

پوراحمدی با اشاره به این که از طریق همین خدمات بیمه‌ای عده‌ای از اعضا بازنشسته می‌شوند،به معرفی انواع بیمه‌های ارائه شده از طریق صندوق پرداخت و یادآور شد که حدود سه هزار هنرمند و فعال کم بضاعت به طور رایگان تحت پوشش بیمه درمانی و هزار نفر در بیمه تامین اجتماعی هستند.

او در بخش تسهیلات با تاکید بر اینکه دریافت منابع صندوق از دولت در بودجه، صرفا برای پرداخت بیمه اجتماعی و درمان و تکریم و مستمری است گفت: «ما برای تسهیلات تخصیص اعتباری نداریم و آنچه انجام می‌شود به ابتکار فعالیت‌های درونی سازمان است‌. برای امسال ۱۴۹ میلیارد تومان با رشد ۳۰۶ درصد در این بخش عملکرد ثبت شده داشتیم. در بخش پرداختی‌های بلاعوض نیز با رشد ۳۳۱ درصدی بیش از ۱۵ میلیارد تومان خدمات دهیم که بیشتر شامل هزینه‌های درمانی یا مشکلات مسکن و بیمه‌ای برای دو هزار نفر بودند.»

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: «ما طرحی داشتیم که به آن افتخار می‌کنیم و آن هم طرح جوان‌سازی جمعیت و ازدواج و فرزندآوری بود. از مهر سال قبل ۱۵۵۱ نفر تسهیلات این طرح را استفاده کردند که شامل ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و پنج میلیون تومان پول بلاعوض بود.»

وی ادامه داد: «علاوه براین‌ها ارائه یکسری خدمات ویژه را شروع کردیم از جمله طرح نشان اعتبار هنر که دارندگان این نشان از مزایای آن استفاده می‌کنند از جمله پرداخت ماهانه یک میلیون تومان و اگر بیمه نداشته باشند، ارائه رایگان خدمات بیمه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین طرح میلاد با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان در روز تولد اعضا در راستای تکریم نامداران انجام شده و ادامه دارد.»

او اضافه کرد: «اخیرا آموزش‌های رایگان در مناطق کم‌برخوردار توسط وزارت ارشاد انجام می‌شود و ما برای ایجاد کسب و کار مرکز مشاوره‌ای برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری ابتدای سال آینده راه‌اندازی خواهیم کرد.»

پوراحمدی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان خدمات حمایتی برای اعضا داشتیم، درباره فعالیت‌های هنر کارت گفت: «سال آینده برنامه ویژه‌ای برای هنر کارت داریم از جمله اینکه بعد از شرایط پیش آمده و بروز مشکل برای اطلاع‌رسانی، نرم‌افزاری را آماده کرده‌ایم که خبرها در دسترس اعضا قرار گیرد. برای هنر کارت هم قراردادهای جدید برای ارائه خدمات درمانی و رفاهی بسته شده که در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.»

پوراحمدی در پاسخ به سوالی درباره مسکن اعضا گفت: «یکی دو بار تفاهم‌نامه‌ای منعقد و جلساتی برگزار شده و اخیرا نماینده ویژه‌ای از طرف وزیر مسئول شده تا پیگیری‌ها با معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی دنبال شود. حدود ۱۲ هزار نفر از اعضای ما در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند و خارح از آن مسیر نیز در حال پیگیری هستیم تا از مسیر دیگری پیش برویم ولی به دلیل حساسیت‌ موضوع فعلا نمیتوان تا رسیدن به نتیجه قطعی اظهار نظر کرد.»

او در پاسخ به اینکه برخی هنرمندان از دریافت نکردن خدمات بخصوص پس از شرایط چند ماه اخیر که به اظهارنظر و واکنش در این رابطه نسبت داده می‌شود و نیز درباره اختلال یا توقف در بیمه برخی اعضا که در دوران کرونا فعالیت نداشتند گله‌مند هستند، بیان کرد: «ما اصلا تحت تاثیر فضای مجازی نیستیم و تمام خدمات ارائه شده ما و اعداد و ارقامش قابل رصد است اما به نظر می‌رسد برخی خدمات را، فقط واریزی نقدی می‌دادند در حالی که ما انواع خدمات را ارائه می‌کنیم. در دوران کرونا برای جبران شرایط، پنج مرحله واریزی داشتیم ولی بعد از آن پرداخت‌های نقدی، موردی رخ داده است.»

او افزود: «ما هیچ هنرمندی را حتی کسانی که در سالهای دور فعالیت داشته، از صندوق حذف نکردیم ولی افرادی را داشتیم که با جعل سند از میلیون‌ها تومان خدمات بیمه ای صندوق استفاده کرده بودند که ۱۵۰ نفر تاکنون در این مسیر حذف شدند. البته شاید ۱۰- ۱۵ نفر به اشتباه حذف شدند که بلافاصله برگشت داده شدند. اما در کل با افزایش تعداد اعضا و خدمات در سال ۱۴۰۱ روبرو بودیم که این کار با وجود افزایش تعرفه بیمه اتفاق افتاده است.»

او در پاسخ به پرسشی درباره ارائه بسته‌های ویژه نوروز یا ماه رمضان گفت: «دوست داشتیم چنین کاری انجام شود ولی منابع آن را نداریم. آن بسته حمایتی ۳۵۰ میلیاردی هم که در سه بخش برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا ارائه شد، به دلیل همزمانی با برخی روزهای خاص مثل یلدا، مناسبتی برداشت شد ولی مرتبط با کرونا بود. البته برای ماه رمضان قصد داریم در طرح اکرام برای عده‌ای که مشکلاتی دارند اقداماتی انجام دهیم.»

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین در پایان خبر داد: «برای سال آینده برنامه‌ریزی‌هایی برای بیمه بیکاری هنرمندان را در دستور کار گذاشتیم و قصد داریم، خودمان پیش‌دستی کنیم و دست‌کم بیمه بیکاری اعضا را از منابع داخلی صندوق تامین کنیم. این طرح اگر چهارشنبه پیش‌رو در هیات امنا تصویب شود از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.»

۲۵۹۲۵۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.