طالبان کرسی سازمان ملل می‌خواهد

خبرگزاری طلوع، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد نماینده حکومت پیشین در سازمان ملل متحد نمی‌تواند از طالبان نمایندگی کند و این کرسی باید به طالبان سپرده شود. وی معتقد است نسپردن این کرسی به طالبان، جفا در حق مردم افغانستان است. ذبیح الله مجاهد گفت: «کرسی افغان‌ها در سازمان ملل متحد حق افغان ها

کد خبر : 331866
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
طالبان کرسی سازمان ملل می‌خواهد



خبرگزاری طلوع، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد نماینده حکومت پیشین در سازمان ملل متحد نمی‌تواند از طالبان نمایندگی کند و این کرسی باید به طالبان سپرده شود.

وی معتقد است نسپردن این کرسی به طالبان، جفا در حق مردم افغانستان است.

ذبیح الله مجاهد گفت: «کرسی افغان‌ها در سازمان ملل متحد حق افغان ها در این سازمان است. همچنین سرمایه افغانستان که از سوی آمریکا مسدود شده نیز حق افغان‌ها است. آمریکا جنگ نظامی خود را متوقف کرد و ظاهرا دست از اشغال افغانستان برداشت اما همچنان عقده گشایی و سیاست های نادرست را دنبال می‌کند.»

طالبان در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در نشست سالانه سازمان ملل متحد، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، را به عنوان نماینده حکومت سرپرست طالبان به سازمان ملل متحد معرفی کرد، اما این درخواست از سوی ملل متحد پذیرفته نشد.

در همین حال، برخی از کارشناسان علت عدم واگذاری این کرسی به طالبان را برآورده نساختن خواست‌های دوطرف می‌دانند.

عزیزمعارج، دیپلمات پیشین درباره این موضوع گفت: «کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد باید به طالبان واگذار شود چون طالبان در این جغرافیا حاکم است، اما سازمان ملل متحد پیام واضح به طالبان داده و اعلام کرده در صورتی که مدارس دخترانه بازگشایی نشوند این کرسی به طالبان واگذار نمی‌شود.»

مهدی منادی، دیپلمات پیشین گفت: «اعضای سازمان ملل متحد به صورت فردی و یا در قالب اصول و قواعد جهان شمول که در فضای فعلی حکومتداری تعریف می‌شود نمی‌تواند این کرسی را به طالبان بدهد.»

با آنکه نزدیک به ۱۹ ماه از روی کارآمدن دوباره طالبان در افغانستان می‌گذرد، اما پرسش این است که چرا تا اکنون این کرسی به طالبان سپرده نشده است.

طارق فرهادی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: «در سازمان ملل متحد قطعنامه شماره ۲۵۹۰۹۶ سپتامبر سال ۲۰۲۱شرایط رسمی شناخت افغانستان را درج کرده در آنجا حقوق زنان از جمله حق کار و تحصیل یکی از رکان مهم است که باید در افغانستان تحقق پیدا کند تا سازمان ملل متحد حکومت افغانستان را به رسمیت بشناسد.»

پیش از این، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان در گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز گفت تا هنگامی که برخی مسائل به ویژه مساله‌ دانشگاه‌ها و مدارس برای دختران حل نشوند، موضوع واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد به طالبان و پول‌های مسدود شده‌ افغانستان نیز حل نخواهند شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.