صندوق بازنشستگی بزرگ ژاپن می گوید توشیبا باید هیئت مدیره و مدیریت را اصلاح کند

[ad_1] کن هوکوگو، مدیر حاکمیت شرکتی در انجمن صندوق بازنشستگی (PFA)، گفت که منافع مدیریت و سهامداران توشیبا “همسو نیستند”. او در پاسخ کتبی به پرسش‌های رویترز گفت: «متعارف‌ترین راه‌حل برای این اختلاف این است که فردی را به هیئت مدیره بیاوریم که بتواند مدیریت را نظارت و نظم دهد و به هیئت مدیره اصلاح‌شده

کد خبر : 154691
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 ژانویه 2022 - 15:58
صندوق بازنشستگی بزرگ ژاپن می گوید توشیبا باید هیئت مدیره و مدیریت را اصلاح کند

[ad_1]

کن هوکوگو، مدیر حاکمیت شرکتی در انجمن صندوق بازنشستگی (PFA)، گفت که منافع مدیریت و سهامداران توشیبا “همسو نیستند”.

او در پاسخ کتبی به پرسش‌های رویترز گفت: «متعارف‌ترین راه‌حل برای این اختلاف این است که فردی را به هیئت مدیره بیاوریم که بتواند مدیریت را نظارت و نظم دهد و به هیئت مدیره اصلاح‌شده اجازه داده شود تا مدیر اجرایی جدید را انتخاب کند».

هوکوگو از اظهار نظر در مورد اینکه چگونه PFA، که دارای مقدار نامعلومی از سهام توشیبا است، در مورد طرح این مجموعه برای تجزیه به سه شرکت رای خواهد داد – یکی برای انرژی و زیرساخت، دیگری برای دستگاه های الکترونیکی و سومی برای قرار دادن حافظه های فلش خود. دارایی های تراشه ای

با این وجود، اظهارات او نگرانی گسترده سهامداران را در مورد توشیبا برجسته می کند، که نشان دهنده یک اظهارنظر عمومی نادر از یک صندوق بازنشستگی با نفوذ ژاپن است، بخشی از صنعتی که معمولاً در مورد شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کنند سکوت می کند.

PFA، که به افرادی که برنامه های بازنشستگی کارمندان خود را ترک کرده اند، مزایایی ارائه می دهد، یکی از بزرگترین صندوق های بازنشستگی کشور با 12.5 تریلیون ین (108 میلیارد دلار) دارایی است.

با این حال، سهامداران خارجی بیشتر در مورد نگرانی خود صحبت کرده اند، به طوری که چند تن از آنها با مدیریت توشیبا پس از اینکه در تحقیقاتی که به سفارش سهامداران در سال گذشته انجام شد مشخص شد که با وزارت تجارت تبانی کرده اند تا نفوذ خود را کم کنند، روابط پرتنشی با مدیریت توشیبا داشتند.

توشیبا استدلال کرده است که طرح جدایی آن با هدف به حداکثر رساندن ارزش سهامداران است. توشیبا بلافاصله به درخواستی برای اظهار نظر در مورد نظرات هوکوگو پاسخ نداد.

هوکوگو به چرخش های موفقیت آمیز در Olympus Corp و سازنده مواد تراشه JSR Corp اشاره کرد که هر دو از سهامداران ValueAct Capital دعوت کردند تا در هیئت مدیره شرکت کنند https://www.reuters.com/business/finance/japan-inc-activist-investors-come-cold -2021-04-21. او گفت: «در نتیجه تعمیرات اساسی با کمک شریک ValueAct، ارزش‌های شرکتی آنها افزایش یافت.

برخی از سهامداران توشیبا به رویترز گفته اند که به صورت علنی یا خصوصی این شرکت را تحت فشار قرار می دهند تا بررسی دقیق تری انجام دهد که پیشنهادات بالقوه سهام خصوصی را در نظر بگیرد.

هوکوگو گفت که توشیبا در طی یک بررسی استراتژیک پنج ماهه قبل از تصمیم گیری در مورد جدایی، به طور رسمی درخواست خرید پیشنهادات خود را نداد و این تصور را ایجاد کرد که تقسیم یک نتیجه قطعی برای مدیریت است.

او همچنین گفت که قابل درک است که برخی از سهامداران می‌خواهند یک معامله سهام خصوصی را ببینند، زیرا شرکت توشیبا خصوصی می‌تواند اقدامات شدیدی را انجام دهد که ممکن است برای یک شرکت بورسی غیرممکن باشد.

هوکوگو همچنین تاکید کرد که تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه برای افزایش ارزش شرکت باید به عهده سهامداران باشد نه مدیریت.

توشیبا قصد دارد در ماه مارس یک مجمع سهامداران فوق العاده برگزار کند https://www.reuters.com/business/toshiba-shareholder-calls-extraordinary-meeting-vote-break-up-plan-2022-01-06 تا حمایت سهامداران را ارزیابی کند. طرح جدایی، اما تاریخ دقیق و اینکه چه زمانی برای تایید سهامداران خواهد بود هنوز مشخص نشده است.

سال‌ها رسوایی‌های حسابداری و مسائل حاکمیتی باعث شده است که ارزش بازار توشیبا از اوایل دهه 2000 به بیش از نصف رسیده و به حدود 18 میلیارد دلار برسد.

(1 دلار = 115.4500 ین)

(گزارش توسط ماکیکو یامازاکی؛ گزارش اضافی توسط یوکی نیتا؛ ویرایش توسط دیوید دولان و ادوینا گیبس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.