صدای متفاوت ایران در گروه ۲۴/ شمارش معکوس برای تغییر فضای بین‌المللی

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدتهای طولانی است که تحت تاثیر فشارها و لابی‌های امریکا تقاضای ایران برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول بی‌پاسخ مانده است . در سال‌های اخیر ، ایران در شرایطی با تاثیرات منفی ناشی از شیوع کرونا مواجه بود که بررسیه‌ا نشان می‌دهد کشور یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های اقتصادی

کد خبر : 39243
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
صدای متفاوت ایران در گروه ۲۴/ شمارش معکوس برای تغییر فضای بین‌المللی



 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدتهای طولانی است که تحت تاثیر فشارها و لابی‌های امریکا تقاضای ایران برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول بی‌پاسخ مانده است . در سال‌های اخیر ، ایران در شرایطی با تاثیرات منفی ناشی از شیوع کرونا مواجه بود که بررسیه‌ا نشان می‌دهد کشور یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های اقتصادی را به واسطه فشار همه جانبه ناشی از تحریم پشت سر می‌گذاشت .

 همتی در نشست گروه ۲۴ که به ریاست دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور رییس صندوق بین‌المللی پول، رییس بانک جهانی، روسای بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی کشورهای عضو این گروه، به صورت مجازی برگزار شد، سخنانی متفاوت از همیشه مطرح شد .

 همتی در قامت رییس این نشست بر این نکته پافشاری کرد که صندوق بین المللی پول باید روش‌های غیر تبعیض آمیز و بدون تاثیر از فشارها و لابی های امریکا را برای پاسخ‌دهی به تقاضاهای قانونی اعضا در دستور کار قرار دهد.

وی تاکید کرد: صندوق بین المللی پول باید به میزان کافی منابع داشته باشد تا بتواند نیازهای کلان مالی اعضای خود را هنگام خروج از بحران برآورده کند.

این مقام مسئول با تاکید بر این مهم که تأمین سرمایه و اعطای منابع برای توسعه کشورهای کم درآمد باید بخش مهمی از واکنش جهانی به بحران باشد، افزود: گروه ۲۴ به شدت از نحوه پیشنهادی صندوق برای تخصیص منابع حق برداشت مخصوص (SDR) استقبال می‌کند و کشورها را به اتخاذ رویکردهای موثر برای بازیافت SDR‌ های بلااستفاده خود در راستای کمک به سایر کشورها تشویق می‌کند.

این سخنان البته با حمایت تمامی کشورهای در حال توسعه که گروه ۲۴ را تشکیل می‌دهند همراه است. سخن ایران در این نشست بازگو کننده موضع تمامی کشورهای در حال توسعه‌ای است که از لابی‌ها و فشارها در امان نمانده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند این مواضع می‌تواند در پیشبرد رویکرد ایران در محیط بین‌الملل اثرگذار بوده و فضا را به نفع ایران تغییر دهد.

۲۲۳۲۲۳



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.