شیر کم‌چرب برای کودکان بهتر است یا پرچرب؟

با توجه به اپیدمی چاقی در دوران کودکی، والدین گاهی فکر می کنند که کدام شیر برای فرزندشان بهتر است – به خصوص در مورد محتوای چربی. شیر کامل در مقایسه با شیر کم چرب و بدون چربی ، چربی زیادی دارد، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند بخشی از یک رژیم غذایی

کد خبر : 335545
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
شیر کم‌چرب برای کودکان بهتر است یا پرچرب؟



با توجه به اپیدمی چاقی در دوران کودکی، والدین گاهی فکر می کنند که کدام شیر برای فرزندشان بهتر است – به خصوص در مورد محتوای چربی. شیر کامل در مقایسه با شیر کم چرب و بدون چربی ، چربی زیادی دارد، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

کدام نوع شیر بهتر است؟

وقتی فرزندان شما هنوز تازه متولد شده و نوزادان کوچکتر هستند، تشخیص اینکه به کدام نوع شیر نیاز دارند آسان تر است. در این سن، بیشتر والدین به نوزادان شیر مادر یا شیر خشک غنی شده با آهن (یا ترکیبی از این دو) می دهند. انتخاب زمان مناسب برای روی آوردن به شیر کم چرب هنوز مشخص نیست . ممکن است پزشک اطفال به شما گفته باشد که کودکتان را بعد از اولین تولدش یا بعد از آن (بعد از اینکه تصمیم گرفت از شیردهی جدا شود ) به شیر کامل تغییر دهید. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کرد که همه کودکان پس از دو سالگی به شیر کم چرب روی آورند.

توصیه های آکادمی اطفال آمریکا درباره شیر

AAP به والدین توصیه می کند که شیر کم چرب ممکن است برای برخی از کودکان بین ۱۲ ماه تا ۲ سال مناسب باشد اگر:

  • کودک در حال حاضر اضافه وزن دارد
  • این کودک دارای اعضایی از خانواده اش است که اضافه وزن دارند، کلسترول بالا دارند یا سایر عوامل خطر سلامتی دارند

انتخاب شیر کامل

شیر کامل گزینه خوبی برای اکثر کودکان نوپا بالای ۱۲ ماه است که شیر مادر یا شیر خشک نمی نوشند. AAP بیان می کند که “کودکان خردسال برای رشد و رشد مغزی به کالری از چربی نیاز دارند” و اطمینان از دریافت مقادیر کافی از این مواد مغذی در دو سال اول زندگی کودک بسیار مهم است.

یکی از مزایای شیر کامل نسبت به شیر کم چرب این است که بسیاری از مردم طعم آن را ترجیح می دهند. برای بچه هایی که به طعم شیر کم چرب عادت نمی کنند یا به سادگی از نوشیدن آن امتناع می ورزند، شیر کامل ممکن است تنها راهی باشد که والدین می توانند کودک را به نوشیدن شیر تشویق کنند.

اگر کودکی دارید که اهل غذا خوردن است، شیر کامل ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر کودک شما چربی و کالری کافی را از بقیه رژیم غذایی خود دریافت نمی کند، شیر ممکن است راهی مفید برای تکمیل برخی از این مواد مغذی باشد (تا زمانی که کودک شما اضافه وزن نداشته باشد).

با این حال، شما نمی خواهید تمام کالری فرزندتان از شیر تامین شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه شیر را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید تا نیازهای تغذیه ای او را برآورده کنید، با متخصص اطفال یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

انتخاب شیر کم چرب

در حالی که AAP مزایای شیر کامل را برای کودکان نوپا که اضافه وزن ندارند تبلیغ می‌کند، این سازمان می‌گوید که والدین می‌توانند بعد از دو سالگی کودکان را به شیر بدون چربی یا کم‌چرب سوق دهند. ممکن است تعجب کنید که آیا تفاوت بین شیر کامل و شیر کم چرب مهم است یا اصلا تفاوت های زیادی وجود دارد . در اینجا مقایسه ای از برچسب های تغذیه برای هر نوع شیر آورده شده است.

کالری و محتوای چربی شیر

در هر وعده ۲۲۶ گرمی:

  • شیر کامل : ۱۵۰ کالری، ۸ گرم چربی
  • شیر ۲ درصد (شیر کم چرب): ۱۲۰ کالری، ۴.۵ گرم چربی
  • شیر ۱ درصد (شیر کم چرب): ۱۰۰ کالری، ۵ گرم چربی
  • شیر بدون چربی (شیر بدون چربی): ۸۰ کالری، ۰ گرم چربی

در اینجا مثالی از این است که چگونه این تفاوت های تغذیه ای می توانند افزایش پیدا کنند. اگر کودک پنج ساله شما به طور معمول سه فنجان شیر در روز بنوشد، با نوشیدن یک درصد شیر به جای شیر کامل، ۱۵۰ کالری در روز مصرف می کند.

شاید زیاد به نظر نرسد، اما ریاضی را در نظر بگیرید. اگر ۳۵۰۰ کالری برابر با یک پوند باشد، ۱۵۰ کالری اضافی در روز می تواند به یک پوند افزایش وزن در حدود سه هفته اضافه شود.

۱۵۰ کالری در روز x ۲۳ روز = ۳۴۵۰ کالری = ۱ پوند

البته به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد مصرف چربی شیر و ارتباط آن با چاقی در کودکان ادامه دارد. یک بررسی تحقیقاتی بزرگ منتشر شده در سال ۲۰۱۹ نشان داد که شیر کم‌چرب برای کودکان ممکن است خطر چاقی کودکان را کاهش ندهد.

توصیه های فعلی AAP پیشنهاد می کند اگر کودک نوپا قصد ادامه شیردهی را ندارد، در ۱۲ ماهگی شیر کامل را مصرف کنید. سپس از دو سالگی به شیر بدون چربی یا کم چرب بروید. با این حال، اگر فرزند شما در حال حاضر اضافه وزن دارد، باید زودتر (حدود ۱۲ ماهگی) تغییر را انجام دهید.

روی آوردن به شیر کم چرب در سنین پایین می تواند آسان تر باشد. یک کودک بزرگتر به احتمال زیاد متوجه تغییر شیر کم چرب می شود (و احتمالاً مقاومت می کند).

مهم نیست که فرزند شما چند سال دارد، بهتر است تغییر را به تدریج انجام دهید. با رفتن از شیر کامل به ۲ درصد شروع کنید، سپس با شیر ۱ درصد یا شیر بدون چربی کار کنید.

دادن شیر کم‌چرب به کودک می‌تواند عادات سالمی را تشویق کند که تا آخر عمر با او باقی خواهند ماند. بچه‌هایی که شروع به نوشیدن شیر کم‌چرب می‌کنند، احتمالاً در نوجوانی و بزرگسالی هم آن را انتخاب می‌کنند.

شیر سویا، شیر بادام، شیر برنج و سایر جایگزین های شیر لبنی معمولاً کم چرب هستند. این گزینه‌ها ممکن است انتخاب خوبی برای کودک شما باشد که به سن دو سالگی برسد و آماده تغییر باشد – به خصوص اگر به شیر گاو حساسیت داشته باشد یا عدم تحمل لاکتوز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

با این گیاهان عفونت‌ها را برطرف کنید

نوشیدنی که از ابتلا به دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌کند

۲۳۳۲۳۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.