شورای عالی هلال احمر پس از ۷ ماه تشکیل می‌شود

شورای عالی هلال احمر به عنوان عالی ترین رکن این نهاد گزینه های پیشنهادی را برای ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی می کند و در تصمیم گیری های کلان این نهاد امدادی نقشی اساسی دارد اما همین شورای کلیدی که علی القاعده باید ماهی حداقل یک بار جلسه داشته باشد حدود هفت

کد خبر : 115255
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
شورای عالی هلال احمر پس از ۷ ماه تشکیل می‌شود



شورای عالی هلال احمر به عنوان عالی ترین رکن این نهاد گزینه های پیشنهادی را برای ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی می کند و در تصمیم گیری های کلان این نهاد امدادی نقشی اساسی دارد اما همین شورای کلیدی که علی القاعده باید ماهی حداقل یک بار جلسه داشته باشد حدود هفت ماه است که تشکیل جلسه نداده است.

ماجرای تاخیر در جلسات این شورا به یک دعوای حقوقی بر می گردد که هفت عضو داوطلب این شورا را درگیر خود ساخته است. بر اساس قانون هفت عضو از ۱۶ عضو شورای عالی هلال احمر طی یک انتخابات میان اعضا داوطلب این نهاد انتخاب می شوند. اعضا داوطلب ابتدا هیات مدیره های استانی را انتخاب می کنند و سپس اعضا هیات مدیره ها مجمع عمومی را شکل می دهند و مجمع نیز هفت عضو را به عنوان اعضا شورا انتخاب می کند. در انتخابات سال گذشته تعدادی از اعضا منتخب مشمول قانون منع به کارگیری دولتی ها در هیات مدیره های نهادها و شرکت ها می شدند که بر سر آن اختلاف نظر بود و نهایتا کار به دیوان عالی کشید. دیوان عالی کشور هنوز حکم نهایی را صادر نکرده اما دستور موقتی برای ماندن اعضا مشمول قانون فوق در شورای عالی هلال احمر داده است.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که اولین جلسه شورای عالی هلال احمر بعد از هفت ماه قرار است در روزهای آتی برگزار شود. گرچه همچنان مقاومت هایی در درون هلال احمر برای عدم برگزاری جلسات شورا به گوش می رسد اما حالا که نمایندگان رئیس جمهور هم معرفی شده اند، بهتر است مسئولان هلال احمر با هماهنگی و تعامل، هرچه زودتر قفل هفت ماهه این شورا را باز کنند تا این نهاد امدادی و بشردوستانه با مشکلات بیشتری روبرو نشود.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.