شورای امنیت به درخواست اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کند

روسیه اعلام کرد که به درخواست اوکراین شورای امنیت سازمان ملل نشست اضطراری برگزار می‌کند از آغاز جنگ اوکراین، شورای امنیت به کرات جلساتی را به درخواست طرفین برگزار کرده است اما به دلیل وتوی حامیان اوکراین و نیز روسیه، هیچگاه طرفین به نتیجه واحدی در این زمینه دست نیافته اند. ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین

کد خبر : 284814
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
شورای امنیت به درخواست اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کند



روسیه اعلام کرد که به درخواست اوکراین شورای امنیت سازمان ملل نشست اضطراری برگزار می‌کند

از آغاز جنگ اوکراین، شورای امنیت به کرات جلساتی را به درخواست طرفین برگزار کرده است اما به دلیل وتوی حامیان اوکراین و نیز روسیه، هیچگاه طرفین به نتیجه واحدی در این زمینه دست نیافته اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که برای بحث در مورد حملات اخیر روسیه علیه تاسیسات تولید برق این کشور، اوکراین درخواست تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل خواهد کرد.

وی در توییتی گفت: قتل غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی اقدامات تروریستی هستند. اوکراین همچنان خواستار پاسخ قاطع جهان به این جنایات است.

به گفته مقامات اوکراین، حدود ۴۰ درصد از زیرساخت های انرژی این کشور در جریان درگیری های جاری در خاک این کشور آسیب دیده است.

رسانه‌های آمریکایی به تازگی گزارش دادند که برخی از مقام های ارشد این کشور شروع به تشویق اوکراین برای بررسی مذاکرات کرده‌اند، اما زلنسکی مذاکرات را بدون این که نیروهای روسیه از تمام خاک این کشور خارج شوند، رد کرده است.

به گفته میخائیل پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ، مسکو «هیچ پیشنهاد مستقیمی» را به کی یف برای مذاکرات صلح ارائه نکرده است و ترجیح می دهد آنها را از طریق طرف های میانجی ارسال کند و حتی احتمال آتش بس را افزایش داده است.

فرانس ۲۴ نوشت: کی ‌یف صحبت از مذاکره را صرفا مانور کرملین برای وقت کشی و تدارک یک حمله جدید می‌داند.

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: روسیه خواهان مذاکره نیست و کارزاری ارتباطی را به بهانه مذاکره به راه انداخته است. روسیه برای خود زمان می خرد و در این فرصت نیروهای بسیج شده خود را آموزش می دهد، سلاح های بیشتری را پیدا می کند و مواضع خود را تقویت می کند.

مشاور ارشد زلنسکی همچنین تاکید کرد که غرب نمی تواند اوکراین را برای مذاکره تحت فشار قرار دهد. شرکای ما هنوز فکر می کنند که امکان بازگشت به دوران قبل از جنگ وجود دارد؛ زمانی که روسیه شریکی قابل اعتماد بود.

وی افزود: پس از عقب‌نشینی‌های گسترده روسیه از منطقه کی یف در ماه مارس و سپس از منطقه خارکف در شمال شرق در ماه سپتامبر، آزادسازی خرسون در ماه جاری نقطه عطف «مهمی» در درگیری ها بود.

این مقام اوکراینی افزود: مقامات کشورش خواستار افزایش تحویل تسلیحات غربی هستند که در زمستان «بسیار مهم» است. ما هنوز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ فروند تانک، حدود ۳۰۰ خودروی زرهی، ۱۰۰ سامانه توپخانه ای ، ۵۰ تا ۷۰ سامانه پرتاب موشک چندگانه، سامانه پرتابگر هیمارس آمریکایی که اوکراین در حال حاضر چندین واحد از آن را در اختیار دارد و همچنین ۱۰ تا ۱۵ دفاع هوایی برای بستن آسمان ها نیاز داریم.

مشاور زلنسکی اظهار داشت که کی یف نیازی به حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه ندارد. زمانی که ما کنترل مرزهای خود را دوباره به دست بگیریم و روسیه از اوکراین بترسد، جنگ پایان خواهد یافت.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.