شخصیت entj؛ فرمانده‌ای قضاوتگر، صریح و برونگرا

[ad_1] شخصیت entj یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی آزمون مایرز- بریگز است. کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند، معمولا با صفاتی نظیر قاطع، بااعتمادبه‌نفس و رُک‌گو یا صریح توصیف می‌شوند. ممکن است در اطرافتان کسی با این خصوصیات را بشناسید یا حتی خودتان جزو این دسته باشید. شاید با خواندن نام این تیپ شخصیتی

کد خبر : 282903
تاریخ انتشار : شنبه 19 نوامبر 2022 - 16:38
شخصیت entj؛ فرمانده‌ای قضاوتگر، صریح و برونگرا

[ad_1]

شخصیت entj یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی آزمون مایرز- بریگز است. کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند، معمولا با صفاتی نظیر قاطع، بااعتمادبه‌نفس و رُک‌گو یا صریح توصیف می‌شوند. ممکن است در اطرافتان کسی با این خصوصیات را بشناسید یا حتی خودتان جزو این دسته باشید. شاید با خواندن نام این تیپ شخصیتی سؤالات بسیاری در ذهنتان شکل گرفته باشد و به خواندن ویژگی‌های تیپ‌های شخصیتی مایرز-بریگز علاقه‌مند باشید. پس با ما همراه شوید تا هرآنچه را باید درباره شخصیت entj بدانید برایتان شرح دهیم.

شخصیت entj چگونه است؟

entjها رهبرانی باتدبیر و باانگیزه‌اند که تغییرات را سازمان‌دهی می‌کنند. آنها به‌سرعت متوجه ناکارآمدی‌ها می‌شوند و راهکارهای جدید پیشنهاد می‌دهند. افرادی با شخصیت entj از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای تحقق اهداف خود لذت می‌برند. آنها استدلالگران فوق‌العاده‌ای هستند که بیانی عالی و نگاهی تیزبین دارند.

افراد entj تحلیلگر و واقع‌بین هستند و دوست دارند به جهان پیرامون خود نظم ببخشند. هرجا نقصی وجود داشته باشد، entjها شناسایی‌اش می‌کنند و از فرایند کشف ایرادات و اجرای راهکارهای بهتر لذت می‌برند. افرادی که شخصیت entj دارند، قاطع‌اند و از مسئولیت‌پذیربودن لذت می‌برند. آنها خود را موظف به رهبری، مدیریت، سازمان‌دهی افراد و تلاش برای رسیدن به اهداف خود می‌دانند.

در مجموع، ویژگی‌های تیپ شخصیتی entj آنها را به رهبرانی ذاتی تبدیل می‌کند که مشکلات را به‌خوبی حل می‌کنند. بااین‌حال، آنها معمولا نمی‌دانند برخورد صحیح با احساسات افراد چیست. البته این بدان معنا نیست که entjها سنگدل‌اند! نه! آنها فقط بازیگران خوبی هستند و می‌توانند احساسات و عواطف خود را به‌خوبی پنهان کنند. این افراد فکر می‌کنند احساسات نقطه‌ضعف‌اند و نباید به دیگران نشانشان داد.

entj مخفف چیست؟

entj مخفف این ۴ شاخصه است:

  • برون‌‌گرا (extroverted)؛
  • شهودی (intuitive)؛
  • متفکر (thinking)؛
  • قضاوتگر (judging).

به عبارت دیگر، entj بیانگر ویژگی‌های فردی است که:

  • از وقت گذراندن با دیگران لذت می‌برد (برون‌گرا)؛
  • بر ایده‌ها و مفاهیم تمرکز می‌کند نه واقعیت‌ها و جزئیات (شهودی)؛
  • بر اساس عقل و منطق تصمیم می‌گیرد (متفکر)؛
  • برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی را بر خودجوش‌بودن و انعطاف‌پذیری ترجیح می‌دهد (قضاوتگر).

ارزش‌ها و باورهای افراد entj

کسانی که شخصیت entj دارند، اغلب برای موفقیت در حرفه خود انگیزه زیادی دارند. آنها از سخت‌کوشی لذت می‌برند. entj‌ها افرادی جاه‌طلب و علاقه‌مند به کسب قدرت و نفوذند. تصمیم‌گیری برای فردی entj کاری تمام‌وقت است. آنها تمایل دارند در هر موقعیتی تصمیم نهایی را بگیرند و برنامه‌ها را به مرحله اجرا دربیاورند.

entjها از صراحت و قاطعیت لذت می‌برند. گاهی اوقات برای انجام‌دادن کارها و رسیدن به اهداف خود به منتقدانی سرسخت و بی‌رحم تبدیل می‌شوند. آنها معمولا صمیمی و دوستانه رفتار می‌کنند، اما ممکن است حساسیت‌های عاطفی دیگران را درک نکنند. entjها اغلب دوست دارند با بقیه برای رسیدن به هدفی مشترک همکاری کنند، اما گاهی زمان کافی برای توجه به احساسات خود و دیگران را ندارند. آنها بر نتیجه کارها تمرکز می‌کنند و می‌خواهند فردی شایسته، سازنده و تأثیرگذار باشند.

شخصیت entj از نظر دیگران چگونه است؟

entjها رهبرانی ذاتی‌اند و اغلب بدون توجه به موقعیتی که دارند، مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند. آنها معمولا برای آینده چشم‌اندازهای روشنی دارند و شهودی می‌دانند که چطور بقیه را به‌سمت این چشم‌اندازها سوق دهند. افراد entj با هر موقعیتی تحلیلگرانه برخورد می‌کنند و برای بیان راه‌حل‌ها با کسی تعارف و رودربایستی ندارند. شخصیت entj می‌خواهد که ایده‌ها با صرف زمان بسیار و به‌کارگیری همه افراد به نتیجه‌ای قطعی برسند و جز این را نمی‌پذیرند!

این افراد معمولا اجتماعی هستند. آنها همیشه برای حضور مؤثر در جمع‌های تازه آماده‌اند، رک صحبت می‌کنند و گاهی ممکن است مغرور و ازخودراضی به نظر برسند. آنها به‌سرعت متوجه افراد و موقعیت‌های بزرگ می‌شوند و نمی‌توانند درباره آنچه می‌بینند دروغ بگویند.

افراد entj همیشه دنبال اشخاص و موقعیت‌های مهم هستند و جاه‌طلبی را می‌پسندند و اغلب خود را با کارکردن مشغول می‌کنند. این افراد خیلی از کارکردن لذت می‌برند، پس اگر روزی از زبان فردی با شخصیت entj شنیدید که کارکردن سرگرمی او به حساب می‌آید، اصلا تعجب نکنید.

افراد مشهور entj

تارانتینو؛ یک entj مشهور
تارانتینو؛ یک entj مشهور

برخی از شخصیت‌های مشهور این تیپ شخصیتی عبارت‌اند از:

  • مارگارت تاچر؛
  • کامالا هریس؛
  • ناپلئون بناپارت؛
  • کارل ساگان؛
  • ژنرال نورمن شوارتسکف؛
  • دیوید لترمن؛
  • داگلاس مک‌آرتور؛
  • هریسون فورد؛
  • میندی کالینگ؛
  • کوئنتین تارانتینو.

سرگرمی‌های موردعلاقه شخصیت entj

آنها در اوقات فراغت خود هم از رهبری گروه‌های اجتماعی لذت می‌برند. حضور در گردهمایی‌های اجتماعی یا رویدادهای ورزشی و انجام ورزش‌های رقابتی فعالیت‌های موردعلاقه آنها هستند. چون entjها اغلب بر مشاغل خود متمرکزند، ممکن است کمتر به تفریح علاقه نشان بدهند. اگر هم تفریحی داشته باشند، چیزی است که به پیشرفت شغلی آنها کمک می‌کند.

نقاط قوت شخصیت entj

۱. اراده‌ای قوی دارند

یکی از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز entjها تأثیرنگرفتنشان از انتقادهاست. آنها زمانی که موضع یا تصمیمی بگیرند، تحت‌فشار دیگران تغییرش نمی‌دهند. شخصیت entj فقط به درستی اعتقادات خود و منطقی فکر می‌کند که او را به آنجا رسانده است. برای تحت‌تأثیر قراردادن این فرد یا باید از او پیشی بگیرید یا ثابت کنید که اشتباه فکر می‌کند. entjها با شنیدن انتقادها مشکلی ندارند؛ آنها هیچ‌چیز را به خود نمی‌گیرند و از داشتن نظرات متفاوت هراسی ندارند.

۲. کارآمدند

entjها را به کارآمدی و تمرکز قوی می‌شناسند. آنها اغلب می‌توانند بسیاری از وظایف خود را بدون حذف یا نادیده‌گرفتن کارهای دیگر انجام بدهند. این افراد برای انجام‌دادن کارها انرژی بی‌حدوحصری دارند و نتایج بسیار مطلوبی هم می‌گیرند. entjها اغلب آنچه را می‌خواهند به دست می‌آورند، چون به‌سادگی دلسرد نمی‌شوند. حتی زمانی که فکرش را نمی‌کنید هم آنها در حال فعالیت و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف خودند. آنها اعتقاد دارند که شکست‌ناپذیرند.

۳. تفکر راهبردی دارند

entjها متفکرانی تیزبین و حلال مشکلات‌اند. آنها اغلب ایده‌های فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند هر موقعیتی را از زوایای مختلف بررسی کنند. همین هم باعث می‌شود که برای دستیابی به اهداف خود برنامه‌ای راهبردی داشته باشند. فردی entj به‌جای اینکه تسلیم مشکلات شود، از رودررویی با آنها انرژی می‌گیرد. این ویژگی‌ها با مهارت‌های شهودی او ترکیب می‌شوند، در نتیجه می‌تواند هر پروژه‌ای را با راه‌حل‌های هوشمندانه و بلندمدت پیش ببرد.

۴. رهبرانی باجذبه هستند

entjها در دنیای احتمالات زندگی می‌کنند و با هر چالشی که پیش روی خود ببینند با اشتیاق روبه‌رو می‌شوند. آنها به‌معنی واقعی کلمه رهبرند و از انرژی و جذبه خود برای الهام‌بخشی به دیگران و ایجاد انگیزه در آنها بهره می‌برند. مردم اغلب entjها را به‌عنوان رهبران خود انتخاب می‌کنند و این مسئله به آنها اجازه می‌دهد که با کمک دیگران به اهداف بلندپروازانه خود برسند.

نقاط ضعف شخصیت entj

۱. سلطه‌گر و رک‌گو هستند

با توجه به طرز فکر منطقی entjها، جای هیچ تعجبی نیست که متخصص یافتن نواقص و ایرادات هر چیزی هستند. این صفت به خودی خود مشکلی ندارد. مشکل وقتی پیش می‌آید که این ویژگی با رک‌گویی و توجه‌نکردن به احساسات دیگران ترکیب شود. در این صورت، ممکن است افرادی با این تیپ شخصیتی بداخلاق، ایرادگیر و بی‌ملاحظه به نظر برسند. هر کسی در برابر این ویژگی‌ها سکوت نمی‌کند و نمی‌تواند تحمل کند که معایبش را مدام بازگو کنند.

۲. صبر و تحمل اندکی دارند

entjها دیگران را با استانداردهای بالای خود می‌سنجند. آنها معتقدند که همه باید به‌اندازه خودشان تلاش کنند و اغلب حوصله افرادی را که آهسته کار می‌کنند، ندارند.

۳. مغرورند

entjها تفکر راهبردی، هوش سرشار و اقدام قاطعانه را می‌پسندند و به کسانی که با معیارهای آنها همخوانی ندارند، به دیده تحقیر می‌نگرند. داشتن اعتمادبه‌نفس خوب است، اما زیادی‌اش باعث می‌شود فرد خودشیفته به نظر برسد!

۴. توانایی مهار احساسات خود را ندارند

entjها نمی‌توانند به‌درستی همدلی کنند و زمانی که دیگران نمی‌توانند امور مختلف را مثل خودشان درک کنند، بی‌طاقت می‌شوند. بنابراین ممکن است در روابط شخصی بی‌منطق رفتار کنند و احساسات دیگران را نادیده بگیرند. همین امر باعث می‌شود که این افراد در دوست‌یابی دچار مشکل شوند.

entjها در محیط کار

مدیرعامل یک شرکت با تیپ شخصیتی entj

entjها به‌سادگی به کانون توجه اطرافیان تبدیل می‌شوند. این ویژگی به‌همراه توانایی برقراری ارتباط و تصمیم‌گیری سریع در موقعیت‌های حساس آنها را به رهبرانی ذاتی تبدیل می‌کند. این افراد گاهی بدون اینکه واقعا بدانند چگونه در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اند، هدایت گروه را به دست می‌گیرند. فردی entj عاشق ساختاریافتگی و منظم بودن است. همین نکته هم باعث می‌شود که هنگام نظارت و هدایت دیگران و کمک‌کردن به تکمیل وظایف گروهی خوب عمل کنند. آنها می‌توانند به‌سرعت آنچه را باید انجام شود تشخیص دهند. سپس برنامه‌ای برای رسیدن به آن هدف طراحی کنند و به اعضای گروه نقش‌هایی بدهند.

اگر به افراد entj فضای لازم را بدهید، شاهد بهترین عملکردشان خواهید بود. مشاغلی که به آنها امکان ملاقات و تعامل با افراد مختلف را می‌دهند، مناسب آنها هستند. مشاغل محبوب این تیپ شخصیتی عبارت‌اند از:

شخصیت entj در روابط شخصی

چون entjها برون‌گرا هستند، از معاشرت با دیگران انرژی می‌گیرند. آنها عاشق گفتگوهای پرشور و در میان گذاشتن ایده‌های خود با دیگران هستند. آنها دوستانی با علایق مشابه می‌خواهند که به بحث‌های معنادار، منطقی و انتقادی علاقه داشته باشند.

شخصیت entj برای دوستی‌های خود ارزش بسیاری قائل است و به دوستان خود توجه فراوان دارد. بااین‌حال، بیان و درک احساسات برای او دشوار است. بنابراین احتمالا برای کنارآمدن با احساسات افراد حساس‌تر از خودش مشکل دارد.

entjها با intjها، estjها، entpها و سایر entjها بهتر از تیپ‌های شخصیتی دیگر کنار می‌آیند.

نکاتی برای موفقیت entjها در زندگی

اگر شخصیت entj دارید، باید همیشه تلاش کنید احساسات خود را به دیگران بگویید. در غیر این صورت، بی‌عاطفه به نظر می‌رسید و روابطتان به‌درستی رشد نمی‌کنند. سعی کنید به احساسات دیگران احترام بگذارید و خویشتن‌داری را تمرین کنید. صداقت مهم است، اما پیش از بیان صادقانه موضوع باید موقعیت را هم بسنجید.

گاهی هم به خود استراحت بدهید. کار و تلاش خوب است، اما اگر به خودتان بی‌توجه باشید، در نهایت سلامت‌تان به خطر می‌افتد. عواقب آن هم متوجه شما و خانواده‌تان می‌شود. این طور فکر نمی‌کنید؟


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی غلبه بر خجالت و کمرویی


راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛


تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.




[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.