شتاب واکسیناسیون در استان مرکزی/استقبال خوب از واکسن کرونای ایرانی

ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش میزان واکسیناسیون در استان مرکزی با شتاب فراوان گفت: مردم این استان استقبال خوبی از واکسن کرونای ایرانی دارند. دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هدفگذاری و برنامه‌ریزی برای تزریق روزانه ۱۰ هزار دُز واکسن در استان اظهار کرد: میزان

کد خبر : 80160
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۵:۰۷
شتاب واکسیناسیون در استان مرکزی/استقبال خوب از واکسن کرونای ایرانی



ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش میزان واکسیناسیون در استان مرکزی با شتاب فراوان گفت: مردم این استان استقبال خوبی از واکسن کرونای ایرانی دارند.

دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هدفگذاری و برنامه‌ریزی برای تزریق روزانه ۱۰ هزار دُز واکسن در استان اظهار کرد: میزان تزریق روزانه واکسن در تمام نقاط استان با هدفگذاری صورت گرفته فاصله چندانی ندارد و خوشبختانه با تامین واکسن مورد نیاز، در روز گذشته بالغ بر ۸۶۰۰ دُز واکسن در سطح استان تزریق شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون در سطح استان مرکزی تاکنون بالغ بر ۱۹۰ هزار دُز واکسن در کل استان مرکزی تزریق شده است که از این میزان حدود ۱۰۰ هزار نفر واکسن مرحله اول را دریافت کردند و ۹۰ هزار نفر در هر دو مرحله واکسینه شدند و در صورت تامین به موقع واکسن مورد نیاز می‌توان امیدوار بود که میزان تزریق روزانه واکسن از مرز ۱۰ هزار دُز هدفگذاری شده عبور خواهد کرد. به مردم استان توصیه می شود فرصت را غنیمت بشمارند و در شرایطی که واکسن به اندازه کافی وجود داشته و وضعیت مناسبی دارد برای تزریق مراجعه کنند و یقین بدانند که اثربخشی واکسن به مراتب بهتر از درمان بیماری بدون تزریق واکسن است.

دکتر علیمحمدی در ادامه استقبال مردم از واکسن ایرانی (برکت) را عالی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم استان برای دریافت واکسن ایرانی صورت گرفته است و بسیاری از دریافت کنندگان واکسن کروناویروس، تقاضای تزریق واکسن تولید داخل را دارند.

او در خصوص تاثیرپذیری واکسن برکت بر روی کرونای نوع دلتا گفت: از آنجا که تزریق واکسن برکت به تازگی شروع شده است نمی‌توان در خصوص تاثیرپذیری بر روی سوش دلتا قضاوت دقیقی داشت اما به نظر می‌رسد که این واکسن، نوع دلتا را نیز پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان مرکزی با احتساب بهورزان بالغ بر ۵۰۰ نفر برای اجرای طرح واکسیناسیون در حال ارائه خدمت هستند و با همکاری آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تصریح کرد: اگر مردم همکاری نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفته و این ویروس و نوع جهش یافته آن را شوخی بپندارند، نه تنها خیلی زود به قله این موج با مدت زمان ماندگاری بسیار طولانی می‌رسیم بلکه، امیدها برای ریشه کنی کامل آن، کمرنگ تر خواهد شد. موج پنجم این بیماری با شدت در حال نزدیک شدن به قله خود است و اگر همکاری و همدلی روزهای نخست شیوع این بیماری در استان شکل نگیرد، با مشکل و بحران مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: سالمندان ۶۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir ثبت نام اولیه خود را انجام دهند که پس ‌از آن پیامکی حاوی زمان و مکان دقیق واکسیناسیون برایشان ارسال خواهد شد. همچنین از جمعیت ۶۵ سال به بالا که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشدند دعوت می شود ظرف چند روز آینده با در دست داشتن کارت ملی برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: هزار و ۳۵۶ بیمار مثبت در هفته اول تیرماه به ثبت رسیده و در هفته دوم این آمار به ۲ هزار و ۷۲ نفر با ۵۳ درصد رشد رسید. تعداد بیماران بستری استان مرکزی در مقایسه با دو هفته اخیر، از ۱۳۹ به ۱۷۴ نفر با ۲۴ درصد افزایش رسیده است و تعداد بیماران سرپایی‌ در استان نیز ۵۶ درصد رشد داشته است. ۱۳۶ هزار تست کرونا در هفته گذشته در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۵۰۷ نفر مثبت بود و رشد ۱۶ درصدی داشت.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.